autovit.ro

Analiză: VW Passat B5 (1996-2005)

VW Passat B5 a reprezentat unul dintre cele mai apreciate modele de clasă medie pe piaţa românească, cu o multitudine de motorizări disponibile, un interior spaţios şi un tren de rulare foarte echilibrat. Lansat în anul 1996, Passat B5 a utilizat aceeaşi platformă tehnică cu generaţia din aceea vreme a lui Audi A4 (care avea să apară peste doi ani) şi a avut parte de un limbaj de desing complet nou. Forma sa aerodinamică a permis ca Passat să aibă un coeficient aerodinamic extrem de bun pentru aceea vreme, de doar 0,27.

La doar un an după lansare, Passat a fost oferit opţional la anumite motorizări (1.8i, 2.8 V6, 1.9 TDI, 2,5 V6 TDI) cu sistemul de tracţiune integrală 4Motion, un Torsen de generaţia a doua, sistem care reprezenta un avantaj enorm deoarece rivalii principali nu ofereau ceva similar (ex. Ford Mondeo sau Opel Vectra). Dacă pentru modelele cu tracţiune faţă puntea spate era semi-independentă, în momentul în care se comanda sistemul 4Matic această era independentă, ceea ce avea beneficii importante în materie de confort, în special pentru pasagerii care călătoreau în spate.

În anul 2001, Passat B5 a primit un facelift care a adus mici modificări ale designului exterior, noi sisteme multimedia pentru interior şi materiale mai bune. Tot atunci, gama de motorizări a fost schimbată, în ofertă fiind introduse atât propulsoare complei noi, cât şi unele revizuite. De-a lungul ciclului de producţie, Passat B5 a fost disponibil cu foarte multe motorizări, disponibile la rândul lor în mai multe versiuni de putere. Cele mai des întâlnite, dar şi cele mai apreciate au fost dieselurile 1.9 TDI. Înainte de facelift acest propulsor a fost oferit cu 90 CP, 110 CP şi 115 CP, iar după facelift au apărut şi versiunile de 100 CP şi de 130 CP. Dieselul V6 de 2,5 litri a fost disponibil cu 150 CP, iar apoi cu 163 CP şi 180 CP. Cea mai bună alegere în ceea ce priveşte motorizările diesel este 1.9 TDI de 130 CP, a cărui producţie a început în anul 2000, ca model 2001. Propulsorul oferea valori foarte bune de putere de cuplu, era foarte economic şi doar uşor zgomotos din cauza sistemului pompe-duse. Motorizările pe benzină sunt şi ele foarte multe, de la 1.6 aspirat, la 1.8 Turbo şi chiar un W8 de 4 litri şi 275 CP pentru versiunea de top.

VW Passat B5 2001Passat B5 a fost apreciată pentru interiorul său de o calitate foarte bună, peste nivelul clasei medii, pentru trebnul de rulare care oferea un nivel de confort bun, dar şi pentru interiorul spaţios şi confortabil chiar şi pentru cinci pasageri. De asemenea, interiorul era foarte bine izolat fonic împotriva zgomotului provenit de la vânt şi de la trenul de rulare.

Din punct de vedere al fiabilităţii cele mai comune probleme era cu braţele suspensiei care trebuia înlocuite de stul de des, mai ales dacă se circula des pe drumuri prost asfaltate. Sunt cunoscute şi probleme avute la cutiile manuale, care cedau. În aceste cazuri, costurile de reparaţie erau foarte ridicate, deci verificaţi cu atenţie cutia de viteze înainte de achiziţie. De asemenea, sistemul electric poate aduce diverse probleme, fiind în capul listei în ceea ce priveşte problemele semnalate. În topul fiabilităţii, cel mai bine se clasează modelele fabricate în anii 2004-2005 pentru care fabrica a rezolvta şi schimbat numeroase componente problematice.

Pentru că este o maşină atât de comună pe drumurile din România, vă invităm să vă spuneţi părerea personală despe modelul VW Passat B5 şi pe site-ul opinii.autovit.ro.

 

20 Comentarii

  1. 1.9 TDI PD

    sunt posesor de passat 1.9 TDI 131cp PD si pot spune ca sunt foarte multumit de ea. Detin masina de mai bine de 4 ani si in acest timp am efectuat reparatii minore la un rulaj de km in medie de 15000/an. Minusul care il are este calitatea materialelor de pe manere din interior in rest este o masina foarte buna puternica spatioasa rapida si sigura. Nota 9 din partea mea.

  2. LoseControl

    Am avut si eu un passat din 97,1.6 benzinar,aproximativ 400.000 km.
    Foarte bine antifonata,rezistenta.tabla foarte groasa si galvanizata in comparatie cu toate ciurucurile sub 20.000 Eur(cele noi).

  3. Alex

    Proaspat posesor de Passat B5 2002 1.9tdi 131 cai 4motion , pana acum , dupa achizitie am schimbat distributia , disc de ambreiaj , si restul… am ramas placut impresionat de aderenta in curbe stramte atacate in viteza mare si cuplu mai mult decat necesar… Sa aveti drumuri bine asfaltate si sarbatori fericite !

    • Marius

      Nu ai de ce sa fi impresionat este normal sa aiba buna aderenta datorita tractiuni integrale si a supensiei independente care iti da posibilitatea sa ataci curbele la viteze mai ridicate, sa o stapanesti sănătos.

  4. PETRU

    salut
    poate sa-mi spuna si mie cineva cum pot gasi sau procura o carte tehnica pentru vw passat 1.9 tdi 131 cai 4 motion, ca nu reusesc sa gaseesc pe net
    multumesc

  5. PETRU

    passat B5 fab. 2002

  6. nicu

    Salut.Am cumparat un passat 1.9 TDI 131 CP 5 trepte din 2001 si nu stiu ce are ca pierde apa din vasul de expasiune.O am de aproximativ o luna jumate si am facut in jur de 3,500 km cu ea.Din cate am observat eu cred ca la viteza mai mare o da afara pe supapa de presiune de pe vas.Ma poate ajuta cineva????

    • gabi

      Din pacate cred ca e arsa garnitura de chiuloasa, e nasol pt ca trebuie data jos chiuloasa,dusa la rectificat,costa ceva bani!Exact asa am patit si eu cu un passat din 2000,dadea apa afara pe la vasul de expansiune mai ales la viteze mari.Aproape sigur asta e problema,imi pare rau pt tine!Vestea buna e ca se poate rezolva si daca o face un mecanic bun nu o sa mai ai problema asta prea repede.

    • Vannos

      Am avut aceiasi problema cu un passat din 2002 1.9 115 cp
      A fost garnitura de chiuloasă

  7. Lupu mihai

    Salut,vreau să cumpăr un Passat 2.0 116 cp benzina dacă poate sa îmi de-a cineva detalii despre acest motor

  8. Adrian Pavelescu

    Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un 2DIN pentru un passat din 1999, unde il pot gasi ?

  9. adoo

    Buna, am facut-o de oiaie si am fost lovit din lateral spate dreapta in roata care sa inclinat in sus Eu am un Passat 1,9 diesel 130cp din 2004 limuzina, ce parere ai daca la constatare imi dau verdict cu probleme la punte ca sa fac , pot schimba cu una sh sau sa caut sa o indrept pe cea originala? se poate? Ca hibe mai pot aparea la asemenea accidente?

  10. Ionut

    Salut baeti. Trebue sa i-mi ajunga si mie un pasat 18 benzina din 2001. Puteti sa-mi spuneti si mie calitatile ei pozitive si cele negative?. Mersiii

  11. APROZEANUL

    Buna ziua,
    Am citit pe undeva pe aici ca in passat poate intra apa in interior pe la garnitura filtrului de polen !
    Intrebare : Pasatul din 1997, are garnitura de etansare intrucat am vazut o caseta ceva acolo ????

    • Ovidiu

      Pe acolo intra apa.Ajunge pana la pasageri spate.Eun filmulet pe you tube.Ia un silicon bun(eu am luat negru de la Dedeman)si pune l in locul garniturii si nu mai ai probleme

  12. Golcea Răsvan

    Salutare.Am un vww passatb5 din 2005 cutie automată cu 4 trepte și nu mai merge in marsalier. Pe bord apare că intră si becurile pe spate se aprind,am puso pe tester și nu apare nici o eroare.Dacă poate cineva să mă ajute cu un sfat dacă a pățit la fel.Mulțumesc

  13. Adi

    Salut am si eu un Passat b5.5 2002 131cai ! Am o problema la inchidere am schimbat bateria la.cheie si nu merge sa o deschis sau sa o inchid de la distanta doar de langa usa! Stie careva ce ar putea fii??

  14. Durlea Florin

    Salut..am si eu un Passat 2005 brek 1.9 tdi 131 cai si imi intra apa in masin partea pasager fata si in spate,destul de multa adica e cam balta :(( ….ma poate ajuta cineva???? Pe unde poate intra apa????….multumesc anticipat…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)