autovit.ro

Analiză: Audi A6 (2004-2011)

Cea de-a treia generaţia a lui Audi A6 a fost lansată în anul 2004, a crescut în dimensiuni faţă de generaţia anterioară şi a adus o serie tehnologii noi, printre care amintim sistemul multimedia MMI (Multi Media Interface) sau sistemul de injecţie directă la motoarele pe benzină, denumit FSI (Fuel Stratified Injection). Audi A6 a fost oferit în două versiuni de caroserie, sedan şi break (din 2005) şi a fost disponibil cu tracţiune faţă sau tracţiune integrală (Torsen). Din anul 2006 a fost oferit şi modelul A6 Allroad, care este derivat din Avant şi propune o serie de sisteme adaptate pentru un comportament mai bun în teren accidentat. Unul dintre atuurile care au adus un plus important faţă de concurenţa directă a fost interiorul foarte bine finisat, în care atenţia la detalii şi calitatea materialelor era peste media clasei. Mai mult, Audi A6 era foarte spaţios chiar şi dacă vorbim de cinci pasageri şi se conducea plăcut pentru dimensiunile impozante ale caroseriei. Alături de micile ajustări care au existat aproape în fiecare an, Audi A6 a primit un facelift major în anul 2008. În materie de design schimbările nu au fost prea importante şi doar farurile cu lumini de zi LED şi stopurile cu LED au adus o imagine nouă. La interior au fost oferite texturi noi şi materiale mai plăcute. Alături de gama nouă de motoare, din punct de vedere mecanic, cea mai importantă noutate a fost reprezentată de schimbările aduse sistemului de tracţiune integrală quattro. Dacă până înainte de facelift acesta transmitea cuplul către punţi în raport 50/50 faţă/spate, după facelift acesta a fost setat pentru a transmite puterea 40/60 faţă/spate pentru a reduce caracterul subvirator şi a imprima un comportament mai dinamic. În plus, motoarele pe benzină au primit toate injecţie directă, iar dieselurile au trecut toate la sistemul common-rail.

Audi A6 2009 spateAudi A6 – gamă de motorizări

Este important de ştiu că motoarele mari pe benzină au un consum destul de ridicat şi aduc costuri de întreţinere destul de mari. Astfel, recomandarea noastră merge spre motoarele diesel sau spre cele pe benzină, dar cu patru cilindri. Înainte de facelift, Audi A6 a avut trei motorizări diesel, disponibile în patru versiuni de putere: 2.0 TDI (140 CP), 2.7 TDI (163 CP şi 180 CP) şi 3.0 TDI (224 CP). După facelift, au apărut în gamă 2.0 TDI (140 CP şi 170 CP, ambele cu CR), 2.7 TDI (190 CP) şi 3.0 TDI (240 CP). Propulsoarele 2.0 TDI sunt foarte economice şi au costuri de întreţinere corecte, impozitul (180 lei anual) şi asigurările fiind mici. În ceea ce priveşte motoarele pe benzină recomandăm 2.0 TFSI (170 CP, înainte şi după facelift)) sau pentru cei care caută mai mult rafinament şi prestaţii dinamice excelente 3.0 TFSI (300 CP, doar după facelift). În funcţie de motorizare, Audi A6 a fost disponibilă cu trei tipuri de cutii de viteze: manuală cu 6 trepte, automată cu 6 trepte şi CVT cu 7 trepte simulate.

Audi A6 – întreţinere şi fiabilitate

În cazul motorizării 2.0 TDI, costurile pot fi cel mai bine ţinute sub control, deoarece aceasta este una foarte comună, iar piesele de schimb au preţuri accesibile. La motoarele mari, în special la cele pe benzină, consumul este ridicat, iar întreţinerea devine şi ea mult mai costisitoare. Din punct de vedere al fiabilităţii, Audi A6 a fost considerat un model fiabil dar, de-a lungul timpului, au fost semnalate: probleme la sistemul de climatizare (peste 25% din maşini au fost afectate), consum de ulei ridicat la diesel, probleme la sistemul electronic (circa 40% din maşini afectate). Acestea nu sunt însă probleme vitale, astfel încât A6 intră, cu uşurinţă, în categoria maşinilor considerate foarte fiabile.

Audi A6 2009 spateAudi A6 2009 interiorAudi A6 2009 interior MMIAudi A6 2009 exteriorAudi A6 2009 exterior lateralAudi A6 2009 V6 3.0 TFSI

23 Comentarii

  1. Marius

    Am un audi A6 qoatro motor 3000 din 2007 am plecat din fata blocului si am mers cirk un 1km am oprit la trecere pietoni si când am accelerat nu mai pleca depe loc..am băgat maneta in manual am accelerat in bord imi arată k schimba vitezele dar ea nu se misk de pe loc,când mișc maneta din punctul D in punctul P se aude un tacanit cum ar fi niște zimți care nu agata ma poate ajuta cineva cu niște sfaturi ..??

  2. andrei

    un cap de planetara spre cutie.buba lor :)) succes

  3. Daniela

    Pentru cel care a spus ,,NU MAI CUMPARATI MASINI DIN GERMANIA
    Grija mai mare de masini cum au nemtii nu are nimeni.AU CELE MAI INTRETINUTE MASINI.SUNT REPARATE LA SERVICE NU IN SPATELE BLOCULUI CUM FACI TU!!!!!

  4. Mury

    M-a poate ajuta cineva cu un raspuns. Audi A6 3000 TDI 2008 ce euro iasă ? 4 sau 5 ?

  5. Anonim

    Buna tuturor! Intenționez sa achiziționez un Audi a 6 dar cam din 2007 si as dori sa stiu daca se merita si cam cat ar costa sa ii dac un Facelift de 2009, pt ca mie imi place foarte mult cum arată. Aștept răspunsurile dvs ! Va pup !

  6. Valentin

    Va salut,am un audi a6 2009 de curand nu-mi m-ai porneste(bag cheia in contact si nu se aprinde nici un bec la bord invart de cheie si nu face nimic) Care este opinia dv. Multumesc

  7. cosmin

    salut !!! detin un audi a6 2006 2.0 diesel. Chestia este ca uneori cand pornesc masina si plec cu ea am impresia ca nu mai merge chiar asa rotund….se simte ca si cum ar avea toba sparta sau ceva de genul pe sub capota, ca si cum ar rasufla pe undeva. Mentionez ca porneste fara probleme , relanti.ul sta perfect….doar ca am impresia ca uneori nu merge chiar asa rotund. Adica sunt sigur. Simt vibratia aia si in acceleratie, iar alterori merge impecabil, foarte rotund. Nu cred ca e spart ceva ca ar face mereu. am pus tester.ul si nu.mi arata nimic ciudat. ce ar putea fi???

  8. Sergiu

    Salut,am un audi a6 motor 2,7 an 2008,si am o problema cu sistemul audio in timpul mersului,se opreste si trebuie sa astepti cateva momente pana porneste iar.

  9. Sergiu

    Salut,am un Audi A6 2,7TDI an 2008 si am o problema cu sistemul audio se opreste in timpul mersului si trebuie sa astept cateva momente pana porneste apoi se opreste iar.Ce trebuie sa fac va rog ajutatima. :))

  10. Gaby

    Salut am un audi a6 2006 sfarsit

    Problema e ca de un timp incoace cate o data o pornesc merg cu ia 1 km si parca pierde putere pot sa apas la maxim acceleratia…foarte greu prinde viteza
    Daca o opresc si o repornesc merge din nou bine

    • Alin

      Buna în legătură cu mașina ta ai probleme la turbo i.ti intra turbo in aim mod înseamnă că nu mai trage duo la sv să-i curețe turbo …Se curata cu un sprei .Îți spun eu astea că am pățit și eu cu seatul..

    • Vali

      Schimba filtru de motorina.asta a fost problema si la mine

    • Anonim

      E infundat filtru care pleaca din turbină , nu mai actionează turbina … e simplu scoti filtru din furunase arata ca o chestie rotunda sulfi in ea de desfunda si atst sau sa nu fie un furtunas fisurat de la turbina si sa traga aer fals succes

  11. Dany

    Salut vreau sa-mi eau un Audi A6 an 2010 dizel 140 cp 8+1 vreau si eu infórmate despre aceasta masina vá rog frumos.?

  12. Pepelea adrian

    Putin ajutor, doresc sa achiziționez un audi a6 2.0 modelul 2004-2011, intre diesel si benzina, pe care sa’l aleg?o parere , un sfat( doresc confort și siguranță, pt familie, puțină economie…cat se poate:), ms anticipat!

  13. Nelepcu vicentiu romeo

    Am un a6 2010 avant de putin timp mi se aprinde in bord martorul dela bujie si motor in culoare galbena.Am pus testerul si nu se pot sterge nici una din ele chiar dupa cre am schimbat bujiile .Are 221600 km si e un 2 litri 170 motorina , cum sa sterg cei doi martori sau sai redetez ?

  14. ROBERT

    Am un Audi A6 c6 din 2006 , intra foarte usor in viteza doar ca atunci cand schimb din treapta unu in treapta a doua se aude un „harscait ” mic la ambreaj, repet, intra foarte usor in viteze, in rest nu se aude absolut nimic in celelalte viteze. Daca apas ambreajul de doua ori nu se mai aude nimic.

  15. Adi

    Fara a jigni pe nimeni..nu inteleg cum puneti aceste intrebari la comentarii pe acest site.nu stiti un mecanic bun? Sau e din cauza faptului ca e costisitor? Si daca cineva va raspunde(poate total pe langa problema dumneavoastra) va duce.ti sa faceti ce scrie lumea aici? Cand ai un a6 te duci in service si iti repari masina si ii bagi piese de calitate..pt ca nu conduci logan.cel putin eu asa procedez.n.as vrea sa cumpar o masina de pe mana voastra :)))

  16. Razvan

    Buna seara. Doresc sa achizitionez acest model in varianta de motor 2.0 TFSI de 170CP. Are cineva experiente cu acest motor? Cum e? Multumesc.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)