autovit.ro

Analiză: BMW Seria 5 E60 (2003-2010)

Denumită de mulți cea mai sportivă limuzină a anilor 2000, BMW Seria 5 E60 s-a remarcat nu doar prin dinamica sa de top pe care o propunea, ci și prin natura sa premium, motorizările rafinate, dar și gama foarte diversă care a inclus o multitudine de motorizari, tracțiune integrală, cutii automate, dar și sisteme multimedia și de siguranță oferite în premieră. Seria 5 a fost oferită în versiunea sedan (E60) și în cea combi (E61), înlocuind în gamă vechea generație E39.

Designul Seriei 5 a fost unul considerat controversat și era diferit de ceea ce văzuse până în acel moment lumea la un BMW. Chris Bangle a fost șef de proiect și, sub coordonarea sa directă, echipa de designeri a desenat unul dintre cele mai controversate modele propuse de BMW. Mașina a fost mai lungă, mai lată și mai grea decât predecesorul model, dar BMW a utilizat aluminiu pentru elementele din partea din față a mașinii și a oferit în continuare echilibrul de greutate perfect de 50/50 între punți. La interior, consola centrala nu mai era îndreptată spre șofer, ci era perfect plană, iar sistemul iDrive era o evoluție, fiind mai facil de utilizat decât la Seria 7.

Seria 5 a fost recunoscută pentru calitățile sale dinamice, cu transmisia spate specifică care propunea un comportament foarte agil și plăcut, dar și un nivel de tracțiune ridicat și o direcție foarte precis și comunicativă. Totuși, dacă nu se comanda suspensia sport atunci Seria 5 era chiar foarte confortabilă, fără să deranjeze pasagerii cu zgomote la trecerea peste denivelări. Interiorul oferea loc chiar și pentru cinci pasageri, în spate spațiul fiind generos la nivelul capului și al genunchilor. Printre echipamentele oferite la acel moment enumerăm: head-up diplay, sistem audio Harman Kardon, faruri cu xenon adaptive, pilot automat adaptiv, control vocal sau chiar sistem pentru vedere pe timp de noapte.

BMW Seria 5 E60 exterior spateÎn anul 2007, Seria 5 a trecut printr-o operațiune de facelift, care a inclus modificări de design, dar a și propus echipamente noi. Spoilerul față a fost redesenat, la fel ca și farurile, stopurile, proiectoarele, dar și capacul portbagajului. Interiorul a primit și el materiale mai bune, câteva comenzi au fost ușor repoziționate, iar în 2008 sistemul iDrive a primit o nouă îmbunătățire. În plus față de aceste modificări, aproape toată gama de motorizări a fost revizuită.

BMW Seria 5 E60 – gamă de motorizări

Seria 5 a fost oferit cu extrem de multe motorizări, dar pe piața de la noi cele mai multe sunt cele diesel. Acestea ofere un compromis bun între sportivitate și un consum de carburant scăzut. Versiunea 520d (din 2005) este una dintre cele mai potrivite, cu un motor diesel de 2 litri și o putere de 163 CP (177 CP din 2007). Acestuia i se adaugă 525d (tot din 2005), care dezvoltă 177 CP (197 CP din 2007, dar cu cilindreea de 3 litri) dintr-un motor de 2,5 litri cu șase cilindri în linie. Ambele sunt destul de economice, însă pentru cine vrea mai multă sportivitate tot de la un diesel există 530d cu 218 CP sau 231 CP (din 2005) dintr-un motor L6 de 3 litri. Pe benzină puterile sunt cuprinse între 170 CP (520i) și 367 CP (550i), plus M5 care avea o putere de 507 CP, dintr-un motor V10 aspirat.

BMW Seria 5 E60 interiorBMW Seria 5 E60 – fiabilitate și întreținere

Seria 5 E60 a fost consierată o mașină cu un nivel mediu de fabilitate. Cele mai importante probleme apar la trenul de rulare, astfel că acesta trebuie foarte atent verificat înainte de cumpărare. De asemenea, verificați ca direcția să meargă rotund de la un capăt la celalalt, dar și dacă toate sistemele funcționează corect. În unele cazuri, anvelopele run flat standard ajung să piardă aer, ceea ce este neplăcut. Mulți proprietari le-au schimbat cu unele normale, însă este recomandat să cereți sfatul unui dealer în acest caz. La modelele de până în anul 2005 există numeroase probleme cu sistemul iDrive, care uneori refuză să funcționeze sau nu poate accesa anumite meniuri. De-a lungul timpului au existat mai multe rechemări oficiale în service, unele dintre ele fiind importante, astfel încât este important să verificați la un dealer dacă acestea au fost făcute. De principiu, Seria 5 este un model destul de scump de întreținut, iar unele operațiuni sunt foarte complicate, mai ales la motoarele cu șase cilindri. 

 

BMW Seria 5 E60 exterior spateBMW Seria 5 E60 exterior lateralBMW Seria 5 E60 exterior fataBMW Seria 5 E60 interior

74 Comentarii

  1. Google

    Vezi ca ai uitat sa zici de 535d, iar 525d are motorizari de 3.000cmc3, singurul 525d cu motor de 2.500 este cel de 177cp.

    • Nicolae

      „Acestuia i se adaugă 525d (tot din 2005), care dezvoltă 177 CP (197 CP din 2007, dar cu cilindreea de 3 litri) dintr-un motor de 2,5 litri cu șase cilindri în linie.”

      Cred ca autorul s-a exprimat destul de clar. Mai citeste o data cu atentie.

    • andrei

      am avut eu e60 2005 2.5d de 163cp este si 2.5 177 si 3.0d de 204 cp motorizarea denumita in continuare 2.5

    • corneliu

      Sal am si eu o problema la bmw e60 din 2004 motor525d 177cp sa aprins un bec galben si imi spune ca a crescut emisiile ce problema ar putea fi poate cineva sa imi spuna porneste greu nu se accelereaza.dupace se incalzeste merge normal

      • Alin

        Am avut aceeasi problema cu e90. a fost filtrul de particule la mine, din pacate nici cu regenerare nu am mai putut face nimic filtrului. fiind intr-o pasa proasta cu banii am optat sa elimin definitiv filtrul de particule.

      • Alex

        Dați blana la diesel- luri cel prtin o data pe săptămana 50km doar cu accelerația la maxim si acea e o regenerare adevarata a filtrului de particule . E 100% eficient

        • Nicu

          Salut! Vreau sa imi cumpar un bmw seria 5 din 2008 facelift. 520d automat. Fac o alegere bună sau nu? Multumesc anticipat.

      • Alex

        Nu băgați in viteze cand motorul e rece ! Pt ca forțându-le la rece e o emisie de 10 ori mai mare si asta ajunge si la filtrul de particule !!!!!!

    • Marius

      Buna ziua.am o intrebare pentru voi.exista bmw seria 5.525xd? An 2004-2007?

  2. sergiu

    cea mai tare masina…

  3. Marius

    Ce cunoscatori voi astia de la autovit :))
    Date mai corecte ca voi stie si un copil de 15 ani.

  4. dan

    Masina este foarte OK, insa nu pentru Romania. Sunt facute pentru autostrada sau pentru drumuri de calitate de deal/munte unde poti sa te bucuri din plin de ea. Ca sa iei una si sa faci 5 km in Bucuresti in 1 ora de trafic este o prostie…
    Am mers in Germania cu vreo 3 diferite (generatie 2005-2007) care aveau 250-300.000 km la bord si mergeau perfect.
    Motorizarile de 2.0 diesel au probleme la turbina care pica dupa o anumita perioada de uzura. Elemente de suspensie, directia — probleme pentru cei care le utilizeaza in Romania noastra plina de cratere. S-au mai semnalat probleme si la partea electrica (senzori, martori in bord, etc).

    P.S. Cele aduse spre vanzare in Romania au 100% km dati inapoi (km originali fiind peste 300 mii) si carti de service false (sau au fost dauna totala, incendiate etc). Daca iei aceeasi masina care la noi este la vanzare cu 18.000 EUR de exemplu – in Germania o vinzi instant la 25.000 EUR daca ar avea toate specificatiile corecte (rulaj, revizii, etc).

    • Alex

      Merge si in ro doar ca sa schimbi suspensiile cu unele mai moi si jantele mai mici sa ai apoi posibilitatea de un balon mai mare la anvelope.si te vei speria cât rezista

  5. flebu

    Serie 5 foarte reusita.dar trebuie sa ai multi bani pentru service si sa schimbi piesele la suspensie…traiasca drumurile din romania!

    • Alex

      Nu coasta mai mult ca la alte mașini din clasa ei , un sfat vrei S-o ai ? Cumparo. Vrei sa te țină repari înainte de de a se strica de tot, si o reparație de calitate nimeni nu o face decât proprietarul , nu ai habar de reparați? Studiază acest model . Eu la aceasta concluzie am ajuns . Nu vindeți mașinile ca sa stricat etc . Ca poate luați alta mai rea

    • Dj17ncd

      Salut . Am un 520d 2010 177cp . Mașina are 190.000 km dintre care 120.000 făcuți în Germania. După 65.000 in romania am schimbat amortizoarele față asta fiind singura problema .

  6. axe

    B7na ziua.
    poate ma ajuta cineva cu raspunsuri la unele probleme.
    1. Masina asta are martor de ulei la bord ? Daca da… unde este si cand se apride ? Daca e ars se poate inlocui?
    Mentionez ca am sch uleiul si de curios am pus contactul… dar nu sa aprins nici un martor de ulei…
    are senzor de ulei pe baie…
    2. Am sch uleiul si baia cu filtru la cutia automata…dc ami da suturi uneori…sau se tureaza cam mult cand sch vitezele si pe normal si pe sport…iar la semafor cand opresc pe loc la o secunda ami mai da un sut ca si cand se opreste transmisia cu intarziere.. ce se intampla ?
    Masina am luato din Germania de la propietar neamt la 87.000 km certificata BMW la momentul cumpararii… sch ulei cutie la 100.000 km … acum am 127.000 km.
    3. CD-player nu citeste CD… spune ca nu le poate citi!!!… primeste CD inauntru, radio ok…nu ami da erore.
    va multumesc anticipat.

    • alexcucucg

      La cd nu iti citeste decat track si sa fie original .. daca iei tu un CD il bagi in PC si bagi muzica pe el nu o sa til citeasca 😀 In germania pirateria este interzisa 😀 deci doar cd original citeste 🙂

    • ciprian

      Am avut cam aceleasi probleme ca tine.
      1. In meniul Service din iDrive iti spune cati km mai ai de facut pana la urmatorul schimb.
      2. La semafor iti da suturi, pt. ca de exemplu, daca esti in a 3-a si incetinesti pana la oprire, cutia nu iti va schimba vitezele de la 3 la 2 la 1, ci direct la 1 cand opresti, sau cea mai potrivita viteza, in caz ca accelerezi. Daca pui cutia in SPORT, cand incetinesti, iti va trece prin toate vitezele in functie de viteza de deplasare. Referitor la ‘suturi’, pe mine ma brusca tare cand schimba vitezele, si problema a fost discul flexibil (articulatie cardan).
      3. Am varianta cu DVD si CD. Cand am luat masina, CD era defect nu citea nimic, original sau copiat. Unitatea CD se poate inlocui relativ ieftin (acum citeste orice CD chiar si mp3-uri scrise de mine), daca unitatea DVD nu mai merge, trebuie inlocuit intreg modulul multimedia (CCC).

  7. chereches

    Bună ziua..dacă poate cineva sa îmi zică dacă există motorizare de 2000 cc benzină pe e60 nu doar 2.2 l?

    • Emy

      Salut. Exista BMW 520i LCI cu motor 1995 cmc putere 125 kw(170 cp) din 2007 s-a produs. Este acelasi motor care s-a pus si pe E90 incepand din 2007, model cu 143 cp(318i) si modelul cu 170 cp(320i) au aceasi capacitate cilindrica.

  8. Florin

    Salut. Am si eu o problema cu un bmw 530 din 2005 de 2 saptamani tot imi face figuri minitorul si casetofonul se aprinde si se stinge cand are chef. De 2 zile nu mai merge deloc. Un mecanic mia zis ca sar putea sa fie din calculatorul de comfort sa fi facut condens. Multumesc anticipat.

    • cosmin

      Salut am avuto si EU problema cu navi ccc dar sa rezolvat cu 150 euro la TG mures chestie de soft nici decum alte probleme

  9. cosmin

    Apropo modelul CD DVD citeste mp3 la CD si se recomanda la DVD sa nu se introduca doar DVD de navigatore originale este VB despre despre virusi

  10. adrian

    salut am un bmw 530d din 2004 am un bec aprins in bord nr 62 din tablou …la 2000 de turati ma trage inapoi (ca so cum nu mear da voie sa acelerez) masina are cutie automata …multumesc anticipat

  11. Florin

    Salut,am o problema la un 560 L,mi se aprinde martorul de bord de la vasul pentru lichid de parbriz..am curatat si senzorul si,nimik…eu am gasit doar un vas..o mai fi altul?

  12. George

    Salit…am si eu o problema la un E60 din2005 3000motor imi porneste greu cand e rece dupa incalzire nu mai face!!stie cineva ce ar putea fi??Ms!!

  13. Mayk

    Ma ajuta cineva?
    Am si eu un 520d din 06,si de vreo doua zile se porneste un sunet puternic de parca ar fi alarma?

  14. Bogdan

    Nu spune nimeni nimic despre 525 I 218cai benzina
    Este fiabil? Stie cineva?

  15. MAN

    Despre sistemul audio nu zice nimeni nimic?
    Care sunt cu sistem audio bun pe ele? Cele din 2007 în sus sau sunt și modele mai vechi cu sistem audio bun(HK de exemplu).

    • Alex

      Din 2007 într-adevăr au o sonorizare buna dar nu f buna

    • Alex

      Eu dețin un ne din 2008 si e o plăcere sa Asculți chiar si la maxim ( deci nu are nici un variat de sunete sau baraieli ) sa precizez ca e cu amplificator din fabrica

    • Alex 2

      am si eu un seria 5. din 2004 si are o problema:
      pornesti mergi vreo 13 km cu ea si pierde toata apa si are o protectie atunci cand se incinge foarte tare motorul nu mai trage

    • clau sl

      Salut eu am 525d 2009 si am sistem L7 sound ii super

  16. Alex

    Buna ! Dețin de un an un BMW 525 xd din anul fabricației 2008 cilindree 2993 , am o nedumerire: acest motor dezvolta 223 cp in acest moment testat in service BMW dar din fabricație el dezvolta 197 cp si totuși are 269000 km parcurși !!!!!!! Nu are nici un fel de resoftare sau cipat tuning si nici vreo modificare a turbinelor sau a Pompei de injecție (testat in service BMW Germania) folosesc ulei BMW original si diesel excelium de la statile Total, . sa fie oare diesel excelium diluată cu vreun aditiv sau cand sa fabricat acest motor a fost diesel de o calitate mai inferioare ????????? Aștept un răspuns

  17. mirel

    Salut. am un 525D din 2004 si am o problema cu el. imi scoate fum alb si nivelul la ulei imi creste. am facut schimbul de ulei si nu imi mai scotea fum, dar dupa vreo 2000 de km a inceput iar sa scoata fum si sa creasca nivelul la ulei. multi mi-au spus ca imi baga motorina in baia de ulei si ca ar putea fi injectoarele. problema e ca si turbina a inceput sa „fluiere” si alti au spus ca e din cauza la turbina,nici decum de la injectoare. aveti vreo idee ceva? a patit vreo cineva chestia asta?

  18. Alex

    Ce părere aveți de e60 ( 525) 2008 3.0 d 197 hp?mă interesează sa știu dacă sunt problematice

    • Alex

      525. 3.0/197– eu zic ca sunt reușite din toate punctele de vedere , eu dețin un e 61 525xdrive 3.0 197 din 2008 si având in acest moment 271 000 km . Probleme apar orișicum la orișice mașina dar sa ii dai peste 230 /h si încărcată deci peste 2, 3 tone si sa ai si km aia nu stiu câte rezista , dar mașina sta pornita in staționări scurte si cand va staționa mai mult va sta la relanti pana temperatura lichidului de răcire e peste 60 c• . Si ca aderentă sau stabilitate sau încă nu i-am găsit defecte , Dar aia care cumpara o mașina si i sa dus capetele de bara si o vând ca cică își cumpara alta ca asta e stricata aia nu merita un BMW . Deci eu ” sunt prea sărac sa dau bani pe lucruri ieftine””

  19. Savelu

    Ce parere aveti de 523i din 2008 ce consum are, sunt bune motoarele, cat costa intretinerea…. E mai scumpa la intretinere decat 320d

  20. cosmin

    salut am un 525d e39 am gasit apa in baie si intercooler am schimbat filtru uleiul si epuratorul si acum imi apare iar spula galbena sub capacul de la ulei si pe joja spuma alba urata la culoare si masina scoate ful … apa in vasul de expansiune nu scade deloc care poate sa ma ajute cu un sfat cum poate sa ajunga apa aia acolo 🙁 filtrul de aer este uscat tubulatura la turbina este intacta masina trage 🙁

  21. unu

    Garnitura de chiuloasa 🙂 asa am avut eu la e60

  22. Ciprian

    Buna ziua ma poate ajuta si pe mine cineva am un Bmw e60diesel cînd se încălzește puțin se aude un zgomot la distribuție în fața ce s-ar putea întîmpla?

  23. cip

    BMW 520 an 2006 , 163 cp. Vreau sa schimb bateria ? de cati amperi am nevoie ? 80?85?
    si la sch de ulei 6 l de castrol dynamic sunt suficienti? multumesc

  24. Ruslan

    Buna , bmw 2008 automat diesel 520 , consuma uleiul din motor ce poate fi? Nu fumează , turbina si latul am schimbat .astept păreri mersi

  25. Gogu

    Salut am un e60 520d automata și as vrea sa schimb convertizorul știți pe cineva?

  26. Otvos

    Buna grup am o intrebare vreau sa imi iau seria 5 m sport 2000 diesel din 2005 as dori sa imi recomandati cum sunt motoarele am auzit ca au probleme cu lantu de distributie va multumesc

  27. Mitrut

    Salut, am un bmw 525 3l xd 2008 213km, masina ii super trage merge foarte bine? Dar de vreo doua luni im pocneste ceva in mijlocul bordului, am fost la bmw in Belgia nu mio gasit nimic, am fost la mecanic si tot asa nimic , am venit in ro si mio zis ca ceva plastic, dar numa dupa ce conduc o jumate de ora incepe. O mai avut cineva prob la fel???

  28. Norbi

    Buna am un 525 an 2004 funcționează totul dar problema este ca am fost cu ea la spălătorie si a bruscat scaunul sa il dea pe spate si de atunci imi da eroare de sistem la airbag si centura de siguranță….am fost sa o anulez si dupa doua zile mia aparut din nou ce e de făcut. Multumesc

  29. vali

    Salut, o problema la care nu am gasit rezolvare pana acum ar fi de ce 525iul ( 2007 )meu cu motor de 3 l imi consuma ulei intr-o veselie, ba chiar am impresia ca il arunca pe toba. Cand am luat-o anul trecut un idiot de mecanic ma pus sa i scot catalizatoarele pt k avea o eroare la evacuare. Am schimbat si bujii si bobine iar motorul tot nu merge rotund si ulei imi consuma f mult. Help pls

  30. Vasile

    Buna ziua am 535 2005 si ami face figuright navigatia si ccc se stinge se a prinde cand vrea stie cineva carei baiu va rog

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)