autovit.ro

Analiză: VW Touran (2003-2010)

Prima generaţie a lui VW Touran a fost prezentată în anul 2003, fiind dezvoltată pe aceeaşi platformă ca şi VW Golf 5 şi a propus un monovolum compact pentru familie, care oferea soluţii inteligente pentru depozitare, un nivel de confort ridicat pentru pasagerii săi şi putea fi comandat într-o configuraţie cu cinci sau şapte locuri (ultimele două pot acomoda în special copii). Acesta se încadrează în gama VW sub modelele Caravelle şi Sharan, fiind cel mai mic monovolum, până la apariţia primului Golf Plus (în anul 2005).

Deşi este un monovolum de familie, Touran este mai mic în spate comparat cu rivalii săi direcţi (Opel Zafira sau Renault Grand Scenic), iar locurile de pe cel de-al treilea rând pot fi ocupate doar pentru distanţe foarte scurte de pasageri adulţi.

Singurul facelift pe care VW l-a propus pentru Touran a fost în anul 2006 şi a adus elemente noi de design în partea din faţă, printre care farurile şi grila redesenate, iar pentru restul maşinii schimbărille au fost minore. La interior au fost oferite texturi mai moderne pentru materiale, dar şi noi echipamente opţionale, precum Park Assist (sistem de parcare automată) sau noua generaţie de sisteme audio. Monovolumul compact a primit şi o versiune denumită CrossTouran (2007) care are o gardă la sol mai mare cu 15 mm şi protecţii speciale sub maşină şi în laterale pentru incursiunile în natură.

VW Touran 2007 exterior lateralVW Touran – gamă de motorizări

VW Touran a fost oferit cu doar 6 motorizări de-a lungul ciclului său de producţie, trei fiind diesel şi trei pe benzină. Cele diesel sunt 1.9 TDI (105 CP) şi 2.0 TDI (140 CP şi 170 CP), iar cele pe benzină 1.6i (102 CP), 1.4 TSI (140 CP) şi 2.0 TSI (170 CP). Touran este primul automobil VW care este echipat cu dieselul 2.0 TDI, iar acesta, în versiunea de 140 CP este şi cea mai bună alegere. Propulsorul diesel este economic, dar oferă o valoare bună de cuplu, care poate aduce performanţe dinamice bune chiar şi cu maşina plină, în configuraţia cu 7 locuri. Pe benzină este recomandat 1.4 TSI, care poate obţine valori bune de consum dacă este condus într-un stil economic. 2.0 TSI este foarte sportiv, însă are un consum ridicat de combustibil.

VW Touran – întreţinere şi fiabilitate

Printre cele mai importante probleme semnalate se numără ruperea lanţului de distribuţie la motorul 1.4 TSI (în cazuri rare, dar cu costuri de reparaţie uriaşe), verificarea periodică a acestuia fiind esenţială. La dieselurile care meg des încărcate la maxim există riscul să cedeze volanta cu masă dublă. În rest, Touran este un model fiabil, iar întreţinerea nu aduce costuri ridicate. Este util să verificaţi atent şi uzura interiorului care poate fi ridicată, în special din cauza copiilor mici.

10 Comentarii

  1. pompil anghel

    Doresc sa cumpar un vw touran 1.9 tdi model 2006 /2007 spunetimi si mie daca sunt reusite.

    • sorin

      salut ,ieu am unu de 1,9 105 cp, an 2007 ie beton , confort siguranta tinuta etc consum , oras 9 afara 6 probleme intilnite , turbina , si filtru de particule , dar mergi afara 20 30 km si ie bine

  2. Dodo

    Care este sau ce culoare are siguranta la lumini interior …..o poza daca aveti ! Multumesc anticipat !

  3. Vasile

    Buna seara.Am o problemă cu care m am confruntat de curând si sincer m a cam pus pe gânduri.Am cumpărat un vw.touran ,cap.2000 din 2004.Am fost la mecanic si mi a schimbat kitul de distributie,filtre,ulei,bujii incandescente si antigelul.A doua zi am avut de parcurs un drum mai lung.Problema a apărut când am ajus la treapta a cincea de viteză am simtit ceva ca si cum s ar frâna si din momentul acela acul de pe turometru nu a mai trecut de 2700-2800 de ture si viteza s a plafonat la 90 -100km/h.Practic motorul nu mai avea vlagă.Si a mai apărut si în bord un martor semnul mirării încadrat de triunghi si cerc si un altul ăla cu semnificatia motorului.La un moment dat am oprit si când am pornit a fost totul normal urmând la viteză mare să se repete aceeasi problemă.As vrea un răspuns dacăcineva are cunostintă de asa ceva.Vă multumesc.

  4. robert

    am un touran 1.9 tdi din 2009si am urmatoarea problema cu el . am rulat cu el cu un consum de 5.4 in afara orasului si 6.4 in oras dar de cind am fost la atelier sai schimb filtru ulei aer uleiul creste incontinuu consumul de motorina . am ajuns sa consume acuma 6.3 minim in afara si 7.5 in oras si se aude un zgomot din ce in ce mai tare la motor poate stie careva ce este ca la ateliere miau spus numai porcarii va multumesc

  5. Dan

    Ce parere aveti despre motorul de 2000tdi,140cp,cod BKD?e bun?e

  6. Cristi

    Salut,
    Am un Touran din 2003 , am schimbat filtre , ulei , bujii , pompa tandem , pe testere nu are nici o eroare , la rece porneste greu si scoate mult fum timp de 30 sec , dupa porneste normal iti fura cheia din mana 🙂 , trage bine , nu trepideaza , problema este doar pornirea la rece , garinitura de chiuloasa este OK nu bolboroseste in vas , nu creste nivelul la ulei, injectoarele au fost verificate sunt OK , am schimbat origurile injectoarelor , chiar nu stiu ce sa ai mai fac .
    A mai patit cineva asa ceva , ma poate ajuta cineva ?
    multumesc aticipat.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)