autovit.ro

Ce ai alege între VW Golf V şi Ford Focus II? De ce?

Aceasta este una dintre întrebările pe care foarte mulţi cumpărători de maşini second-hand şi-o pun. Dacă eşti convins că nevoile tale pot fi satisfăcute de un model de clasă compactă este aproape imposibil ca unul dintre cele două modele să nu ajungă pe lista scurtă a preferinţelor tale. Însă, ce se întâmplă dacă trebuie să alegi între ele. Anterior am vorbit pe larg despre VW Golf V şi despre Ford Focus II, deci informaţiile de bază sunt deja cunoscute.

În primul rând, toate revistele de specialitatea apreciază cele două modele şi, chiar dacă ele punctează foarte bine la aproape toate capitolele, există diferenţe care pot înclina balanţa spre un model sau spre celălalt.

Ford Focus pe scurt

Ford Focus este apreciat pentru trenul său de rulare care asigură probabil cea mai sportivă ţinută de drum din clasă. Focus se conduce foarte agil, oferă multă tracţiune la limită, direcţia sa este foarte comunicativă, iar modul în care se controlează oferă foarte multă plăcere. Interiorul este spaţios, însă unul din punctele slabe ale Focus-ului este calitatea materialelor utilizate pentru planşa de bord. Alt dezavantaj ar fi că motoarele pe benzină sunt toate aspirate, iar cilindreea este mai mare pentru o putere echivalentă cu cea a motoarelor de la Golf. În schimb, dieselurile sunt foarte plăcute, economice şi oferă valori bune de cuplu, iar 1.6 TDCI nu are echivalent ca cilindree în gama lui Golf.

Vw Golf V exterior spateVW Golf pe scurt

VW Golf mizează pe un “întreg” foarte bine optimizat şi, în practică, este foarte greu să găseşti puncte slabe la această maşină. Trenul de rulare realizează un compromis excelent între confort şi sportivitate, însă nu oferă senzaţii la fel de plăcute precum cele de la Focus. Golf este mai “rece” la limită, însă poate merge la fel de repede prin viraje precum o face şi Focus. Interiorul este spaţios, iar materialele şi finisările sunt superioare celor din Focus. Motorul 1.4 TSI este de apreciat la Golf pentru că cilindreea sa aduce taxe şi asigurări mici, dar puterea este la nivelul motorului 1.8i aspirat de la Focus. Mai mult, în versiunea de 170 CP, 1.4 TSI nu are rival în segment la acel an de fabricaţie.

Din punct de vedere al fiabilităţii ambele modele au avut parte de probleme destul de numeroase (vezi articolele din linkurile de mai sus), însă aici se pare că Golf este susceptibil de probleme care pot aduce costuri mai ridicate. Una dintre cele mai costisitoare probleme care poate apărea este ruperea lanţului de ditribuţie la 1.4 TSI, costurile de reparaţie fiind extrem de ridicate.

Astfel, alegerea între aceste două modele din clasa compactă ţine în primul rând de gusturi, dar contează mult şi ce motor aveţi în plan. Oferta lui Golf pare mai bine optimizată pentru motoarele pe benzină, în timp ce Focus are avanatej în ceea ce priveşte propulsoarele diesel.

Dacă ar trebui să alegi între cele două modele, care ar fi alegerea ta? Ford Focus II sau VW Golf V?  

 

45 Comentarii

  1. Gabi

    Focus, gandindu-ma la pret

  2. M

    Focus pentru ca este mai:
    -ieftin
    -frumos
    -sportiv

  3. Alexandru

    Am condus amndoua si sunt de acord ca focus-ul iti ofera o senzatie mai puternica de sportivitate, dar tot as prefera golf-ul din simplul fapt din punctul meu de vedere este mai usor de intretinut/ reparat. Cu timpul veti aprecia acest lucru!

  4. Daniel

    As lua focus fara sa clipesc. Golful nu imi place nici ca design, nici ca motorizari si nu apreciez deloc grupul VAG in special din cauza motoarelor.

  5. Bogdan

    Focus – design exterior, intretinere mai ieftina, tren de rulare, spatiu interior + portbagaj.

    Asta nu inseamana ca Golf-ul nu e o masina buna…

  6. alex

    Focus este clar peste Golf. Platforma mult mai stabila si fiabilitate mai mare. Ca si materiale la interior Golf este putin mai frumusel…insa motoarele sunt sub cele de la Focus. Am avut un Focus SW 1.6TDCI si l-am dat pe la 120k km … super masina !!!

  7. D@vid 46

    Clar Golful.Este superior focusului parerea mea.Am mers cu ambele modele,si nu prea se compara.
    La diesel sunt aproximativ cam la fel,poate o putere mai mare la golf insa nu foarte mare.
    Aleg golf fara nici o indoiala,ai 3 in 1=>Putere,Comfort,Rezistenta.

  8. dan

    Opel Astra este peste amandoua ca fiabilitate!

  9. ccp

    Ford…am mers cu amindoua,diesel-urile…golf mi-a placu feelig-ul dat de directie,si cam atit..la ford mi-a placut spatiul si faptul ca mi-a dat senzatia e limuzina…la cap. fiabilitate nu am incredere nici in ford nici in golf,tocmai de aceea am mers pe alte marci…pina acum,nu m-am inselat..

  10. Robb

    Focus negresit !Directie asistata variabil,setabila din CB,suspensie de exceptie,motorizari foarte puternice fata de VW.
    Articolul contine erori !Exista varianta ST 2,5(5 pistoane)225cp, turbo un extraplus la toate !Probabil cel mai trainic motor de pe piata pana in 2,5 litri !
    Nu mai vorbim de versiunea RS cu 305-380 cp scosi din acelasi motor!
    Desingn interior si exterior mult mai evoluat.
    Motoarele de 1,4 tsi(compresor mecanic+turbo) au plecat din start cu o groaza de probleme,recunoscute de cei de la VW.
    Pierderi de ulei ,probleme mari la agregatele de supraalimentare…

    • Robert

      Am da… atunci Golf GTI 2.0 TFSI 200 sau varianta de 230 de cai. Motor mai mic putere echivalenta… Sau daca iei in calcul RS, atunci ai dreptate, RS e cea mai buna varianta, doar din cauza turboului. Golf R32. Are rival dar la motor mai mare ca e aspirat.

  11. dani

    de 7 ani conduc focus 1.6 tdci euro3 109 cp, nu are nici o problema motorul, consum mic si demaraje foarte bune,tinuta de drum foarte buna, suspensie independenta, o masina fiabila, singurul lucru neplacut este plasticul de pe usi, este cam ieftin.

  12. nicu

    golf …normal.
    toata lumea ia ford ca e mai eftin si mai bun la an
    in rest e low cost la finisaje.

    • Robb

      Ai “dreptate”! Din motivele enumarate de tine,focus-ul este cel mai bine vandut hatchback din lume si a fost un succes imens pentru Ford !
      Este ieftin din cauza numarului imens de exemplare de pe piata.

    • Andrei

      raspuns romanesc, normal.
      la aceleasi dotari si an, golful e cu min 1000 de euro mai scump doar pt ca e golf. Plus ca de ex. parbriz incalzit la golf 5 nu exista in lista de dotari. Adica in timp ce eu la ford dau cheie, apas un buton si ma scarpin de doua ori si plec, tu stai in frig si dau cu racleta pe parbrizul golfului tau, normal! o sa fii inghetat bocna cand urci in el sa admiri butoanele ca sunt dintr-un plastic mai frumos decat a focus….

    • besche

      Dar Fordul e mai fiabil !!

  13. Luci

    Am fost pus in fata acestei dileme in 2007, cautam un hatch nou, am ales Focus pentru ca:
    – era ceva mai ieftin pentru aceleasi dotari;
    – mai incapator, inclusiv portbagajul;
    – garda la sol o idee mai ridicata;
    – design mai tineresc (chestie de gust).

    Are si Golf-ul bile albe, s-a mentionat aici calitatea finisajelor.

    Legat de fiabilitate, am tinut Focus-ul 6 ani, timp in care nu am fost la service decat pentru reviziile, nu am avut parte de experiente neplacute.

  14. adi

    Avand experienta cu ambele modele, as alege golful. Nu ca Focus ar fi de evitat, din contra dar in timp diferenta va fi mare..Golful va oferi o fiabilitate mult peste si costuri de intretinere ceva mai mici…cel putin asta am patit eu. Dar acum depinde si de noroc…poate nu am nimerit eu Focusul potrivit 🙂 !

  15. Victor

    Tinuta de drum si motorizarile fac din Focus un castigator detasat in fata la Golf. Motorizarile de 1.4 turbo sunt un dezastru la Golf, la fel si cea de 2.0 TDI. (la Golf se merita doar vechile 1.9TDI si 2.0 aspirat sau GTI, sau 3.2R).
    Focus are motoarele mult mai fiabile si variantele de top (Ghia) au finisaje si sisteme confort comparabile cu Golful. La Focus motorizarile de 1.6 TDCI si 2.0 TDCI sunt economice, fiabile si destul de sportive.

    Verdict : Focus este peste Golf.

    • Robi

      Nu prea cred… motorul 1.4 TSI sa dovedit a fi un motor foarte fiabil, desigur daca ii bagi benzina de 100 de calitate nu lukoil de 98… sau doamne feri 95… si motoarele 2.0TDI de pe golf sunt cele fara probleme… 2.0 TDI cu probleme sunt pe passat si touran. Si nu le scriu astea ca sunt contra focus. Am parere buna despre ambele si imi plac ambele. Am vrut doar sa te lamuresc ca ai gresit la ce ai scris acolo.

  16. marius

    am un focus din 2007 merge f bine nicio problema calitata pret orte buna

  17. dorin tudoreanu

    Fara sa clipesc WW, conduc un Focus din 2012, model nou, este cred ca cea mai slaba masina dupa OPEL.
    Este defectuaosa, este incomoda ,in habitaclu stai inghesuit, nu ”se aseaza” pe sosea, ca Octavia spre exemplu, este mult mai scump la intretinere decat un WW, nu exista reprezentante in fiecare oras mai mare , spre exemplu , trebuie sa fac 300 km ptr. revizie.
    Are foarte mult plastic peste tot, care deja a inceput sa cam zboare, dupa 90.000 vad ca a cam inceput sa trancane, a vazut platforma de 3 ori- ce mai NU VA CUMPARATI FORD!

    • Paul

      Nu se aseaza? Nu te pricepi nu vorbesti parerea mea. Am un Focus din 2006 1.6 benzina, 110.000 km, in afara de consumabile nu am schimbat nimic, si apropo, am 2 reprezentante Ford in oras si nu stau in Bucuresti, tu stai in munti de faci 300 km pana la reprezentanta? Cea mai stabila si sportiva masina din clasa ei Focusu! Citeste reviste auto si urmareste ce zic oamenii de specialitate nu vorbi numa ca sa nu taci, intradevar nu i interiorul la fel de grozav ca la Golf V, dar nu e nici Focusu departe deloc sincer. Ramai la Octavia parerea mea!

    • Sorin

      Unde faci tu 300km pana la o reprezentanta ford, adica tu ne spui noua ca traversezi minim 3 judete sa ajunge la reprezentanta….. Unde locuiesti?? probabil ai 15 ani si taicatu are Golf, ori va place sa mancati bureti aiurea.

    • peky

      cred ca atunci cand l-ai luat (daca e model in 2012) avea km dati inapoi. “Nu se aseaza” pe sosea? Este clar mult mai stabila decat golf… Poate compari golf GTI cu roti pe 18 cu Focus cu roti pe 15….in cazul acesta poae sunt cam la fel la stabilitate.
      In orice caz focus este mult mai fiabil decat golf.

    • besche

      Bai,tu lucrezi la VW !!

    • Vasy

      Frate se vede ca nu ai condus un focus multi vorbesc de masini dar nu au nici permis

    • Cristian

      Dorin tudoreanu cu siguranta nu ai condus focusul 2012 ce vorbesti tu ca nu se aseaza pe sosea se vede ca nu ai ideé despre ce vorbesti esti unul dintre multi care comenteza dar defapt habar nare cum arata volanul marcile germane nu mai sunt ce au fost acu 15 ani francezi stau mult mai bine la motoare comfort siguranta ✋

  18. dan zalau

    ba dorin de ce minti baiatule?
    am un focus 2 1.6 tdci si nul dau pe 2 vw
    iti propun un test ;dute la un service si numara marcile de masini din curte si vei vedea ca 60% sunt vw

  19. Andrei

    Focus. Din mai multe considerente:
    – Tinuta de drum MAI BUNA.
    – Ofera un raport pret/calitate mai bun. Golf si in general grupul VW sunt mult supraapreciate in Romania.
    – Motorizarea 1.6 tdci este comuna cu PSA, e un motor cunoscut, rezistent, usor de reparat si cu impozit/rca sub 1.9 tdi de la golf. Motoarele pe benzina de 1.6, 1.8 si mai ales 2.0 ale lui focus sunt aspirate, adica nu au moarte. Spre deosebire de tsi-urile de la golf care sunt pline de probleme, mai ales la rulajele de +200k km cu care ajung pe piata noastra.
    Vorbesc in cunostinta de cauza. Am un C-max (care e de fapt focus), din 2008, cu 285.000 km. Reali, din care 85.000 facuti de mine. Daca este intretinut corespunzator (ulei si filtre la 10.000 pt ca traim in Romania nu in Germania) toarce ca in prima zi. Am avut Passat de 2.0 tdi cu 180k km – un dezastru, ma bucur ca am scapat de el. In afara de materialele din interior este execrabil. Interiorul de la Focus nu o fi chiar la nivelul celor din Golf, dar la km care ii are masina mea se pastreaza foarte bine…
    P.S. Dl. Dorin cred ca exagereaza… Si apoi, in afara de cazul in care ai garantie, de ce te-ai duce in service de reprezentanta???

    • Sorin

      Dorin ori si-a luat golf 5 si mai are de platit Inca 3-4 ani la ea si se minte singur ori a scris de 1 aprilie :)))

  20. dani

    hai sa fim seriosi, cu totii stim cate probleme au motorizarile ww, mai ales 2.0 TDI, ce preferati sa scartaie un pic plasticul la ford pe usi sau sa dati bani pe turbine, injectoare si altele :))

  21. paul

    Golf e OK la materiale inauntru , consola si look. Motoarele (si suspensia) insa sunt un dezastru. La 2.0TDI si TSI pe benzina pica la fiecare 10k km cate ceva…
    GOLF a fost o masina excelenta pana la seria IV. Apoi – vai de capul ei…si-au batut joc de procesul de fabricatie.

  22. LauCalin

    Intrebare fara rost. Pentru ca in primul rand vorbim de masini second hand si oricare dintre ele s-ar putea sa fi fost ori bine intretinute, ori sa se fi batut joc de ele. Asa cum un Golf V poate fi intr-o stare perfecta si un Focus II sa fi ajuns in jaf pe mana unuor soferi idioti, asa poate fi si invers. Deci e vorba mai mult de starea generala a masinilor dupa testul de drum, deupa ce o pui pe tester si o urci pe elevator, nicidecum de ideea preconceputa ca e Golf, deci e masi bun, sau e Focus, deci e mai bun. Astea sunt concluzii pripite pe care le iei la o bere cu prietenii. Subiectul in sine e mult mai complex cand se iau efectiv un Golf V si un Focus 2 la “puricat”.

  23. Catalin

    Golf vs Cotetz, ghici ce se poate alege?

  24. gangu lucian

    Doua mizerii de masini ,in special diesel-urile.

  25. Sifredi

    Nu luati Ford, am focus de un an de zile si mi-a mancat viata, inafara de motor care nu e facut de ei, e jalnica!

  26. Levente

    Golf,acum am luat am de doua sapt SI full automatikusan
    ,foarte tare SI Imi place la nebunie

  27. Ioan

    Aproape toate masinile sunt bune.Totul depinde de gust si de stiinta de a conduce o masina.Restul e poezie.

  28. Gogu

    Golf 5, desi cu greu, dar as alege pana la urma Golf-ul! In primul rand pentru ca materialele si calitatea de fabricatie este peste Focus. Pentru unii micile detalii conteaza, iar eu tin sa am jeturi la parbriz cu presiune si din alea de Dacia 1300, dand doar un exemplu. Inca ceva, tehnologic intr-adevar, Commonrail pare a fi tare de tot, dar si TDI-urile de la vremea respectiva impresionau prin raspunsul prompt la acceleratie si prin valori foarte bune de cuplu. Ca sa inchei, Golf-ul per total pare mai “premium”: Focus de-abia acum e oferit cu tractiune integrala, pe cand Golf-ul inca de la generatia a doua avea o astfel de dotare optionala.

  29. Iulian

    Buna ziua.

    Am avut Ford Focus 2009 1,6 benzina Masina de serviciu timp de 5 Ani. Am mers 295 000 km cu ea și nu a avut nici cea mai mică problemă.
    Puncte plus – extrem de fiabila,portbagaj mai mare fata de Golf
    Puncte minus :- consum cam mare de combustibil .
    Suspensia cam rigida.
    Am avut în același timp si VW Golf 5 1,6 mpi Masina personala- sta mult mai bine pe drum, mult mai stabilă,mai sportivă,mai puțin obositoare la drum lung.
    Consum mai mic fata de Ford.
    Amândouă sunt ok – depinde de gust acum. Totuși un plus pentru Golf,fara să fiu subiectiv .

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)