autovit.ro
B SECTIUNI

Este sau nu utilă tracţiunea integrală?

În ultimii ani majoritatea producătorilor auto au început să ofere sisteme de tracţiune integrală pe o gamă din ce în ce mai variată de modele. Astfel, BMW, Audi sau Mercedes în segmentul premium, dar şi Opel, Volkswagen sau Skoda în cel al producătorilor generalişti propun sisteme de tracţiune integrale de ultimă generaţie pentru anumite modele ale lor. Ceea ce vrem să aflăm de la voi este dacă acest sistem vi se pare util sau nu şi vom limita această discuţie prin excluderea completă a oricărui SUV. Practic, vrem să includem în această discuţie doar automobilele adaptate pentru şosea, dar cu sisteme 4×4.

Dacă ar fi să facem o scurtă listă cu astfel de modele am putea include aproape orice model de la BMW, Audi şi Mercedes, VW Passat şi Golf, Opel Insignia sau Skoda Superb şi Octavia (vechea generaţie). Practic, VW şi Skoda oferă un sistem de tracţiune integrală chiar şi în clasa compactă, unde doar producătorii premium oferă alternativă. Aşadar, se poate alege un astfel de model cam pentru orice buget, iar preţurile pentru sistemul de tracţiune integrală ca echipament opţional pornesc de la circa 1.500 de euro. Exemplu concret: la Golf VII 2.0 TDI sistemul 4Motion costă opţional 1.545 euro cu TVA. Dacă mutăm discuţia spre segmentul maşinilor second-hand atunci diferenţele sunt de cele mai multe ori foarte mici între modele cu şi fără tracţiune integrală. Întrebarea care se pune este dacă un astfel de sistem este util sau nu, evident raportat la drumurile din România.

VW Golf 7 4Motion

Avantaje şi dezavantaje – sisteme de tracţiune integrală

Ca puncte mai puţin bune, un sistem de tracţiune integrală aduce, în general, o greutate mai mare cu circa 80-100 kg faţă de versiunea echivalentă cu doar două roţi motrice şi un consum de combustibil mai mare cu circa 0,4-0,8 l/100 km în fişa tehnică. Asta se traduce printr-o inerţie mai mare în viraje şi la frânări, o uzură mai pronunţată a anumitor componente ale maşinii, printre cele mai evidente fiind anvelopele, dar şi printr-un consum mai mare, care în realitate poate atinge fără probleme şi 1 l/100 km în plus (există bineînţeles şi excepţii). Plusurile aduse de un astfel de sistem sunt destul de clare şi aici trebuie să includem tracţiunea suplimentară din viraje, care poate fi tradusă printr-o ţinută de drum mai sigură, dar şi avantajul major adus în timpul lunilor de iarnă, când drumurile din România sunt acoperite cu zăpadă, gheaţă sau mâzgă.

 Cu tracţiune integrala sau fără?

Astfel, în concluzie, trebuie comparate greutatea mai mare, costurile de exploatare şi consumul ridicat cu o tracţiune superioară, în special în timpul iernii. Dacă ar fi să pui în balanţă cele de mai sus, dar şi preţul de achiziţie mai mare, care ar fi alegerea pe care ai face-o? Cu tracţiune integrala sau fără?  

10 Comentarii

Dă-i un răspuns lui Iulian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)