autovit.ro

Este sau nu utilă tracţiunea integrală?

În ultimii ani majoritatea producătorilor auto au început să ofere sisteme de tracţiune integrală pe o gamă din ce în ce mai variată de modele. Astfel, BMW, Audi sau Mercedes în segmentul premium, dar şi Opel, Volkswagen sau Skoda în cel al producătorilor generalişti propun sisteme de tracţiune integrale de ultimă generaţie pentru anumite modele ale lor. Ceea ce vrem să aflăm de la voi este dacă acest sistem vi se pare util sau nu şi vom limita această discuţie prin excluderea completă a oricărui SUV. Practic, vrem să includem în această discuţie doar automobilele adaptate pentru şosea, dar cu sisteme 4×4.

Dacă ar fi să facem o scurtă listă cu astfel de modele am putea include aproape orice model de la BMW, Audi şi Mercedes, VW Passat şi Golf, Opel Insignia sau Skoda Superb şi Octavia (vechea generaţie). Practic, VW şi Skoda oferă un sistem de tracţiune integrală chiar şi în clasa compactă, unde doar producătorii premium oferă alternativă. Aşadar, se poate alege un astfel de model cam pentru orice buget, iar preţurile pentru sistemul de tracţiune integrală ca echipament opţional pornesc de la circa 1.500 de euro. Exemplu concret: la Golf VII 2.0 TDI sistemul 4Motion costă opţional 1.545 euro cu TVA. Dacă mutăm discuţia spre segmentul maşinilor second-hand atunci diferenţele sunt de cele mai multe ori foarte mici între modele cu şi fără tracţiune integrală. Întrebarea care se pune este dacă un astfel de sistem este util sau nu, evident raportat la drumurile din România.

VW Golf 7 4Motion

Avantaje şi dezavantaje – sisteme de tracţiune integrală

Ca puncte mai puţin bune, un sistem de tracţiune integrală aduce, în general, o greutate mai mare cu circa 80-100 kg faţă de versiunea echivalentă cu doar două roţi motrice şi un consum de combustibil mai mare cu circa 0,4-0,8 l/100 km în fişa tehnică. Asta se traduce printr-o inerţie mai mare în viraje şi la frânări, o uzură mai pronunţată a anumitor componente ale maşinii, printre cele mai evidente fiind anvelopele, dar şi printr-un consum mai mare, care în realitate poate atinge fără probleme şi 1 l/100 km în plus (există bineînţeles şi excepţii). Plusurile aduse de un astfel de sistem sunt destul de clare şi aici trebuie să includem tracţiunea suplimentară din viraje, care poate fi tradusă printr-o ţinută de drum mai sigură, dar şi avantajul major adus în timpul lunilor de iarnă, când drumurile din România sunt acoperite cu zăpadă, gheaţă sau mâzgă.

 Cu tracţiune integrala sau fără?

Astfel, în concluzie, trebuie comparate greutatea mai mare, costurile de exploatare şi consumul ridicat cu o tracţiune superioară, în special în timpul iernii. Dacă ar fi să pui în balanţă cele de mai sus, dar şi preţul de achiziţie mai mare, care ar fi alegerea pe care ai face-o? Cu tracţiune integrala sau fără?  

8 Comentarii

  1. Rares

    Tractiunea integrala este buna doar pentru terenuri accidentate. De aceea s-au creat doar Suv-uri 4×4. Masina mica (sedan) este conceputa pt oras , adica sa nu cuprinda teren accidentat. Daca vrei masina 4×4 ia-ti mai bine Suv ai multe avantaje , asa la sedan , nu prea ai , e joasa , consuma mai mult , papa ulei mai mult (depinde cum o exploatezi) – e mica pentru 4×4. Dar sedanurile 4×4 au si ele avantaje numeroase printre care : iarna , cum e in Romania iti cam trebuie,demaraj mult mai puternic si in depasiri la fel. Stabilitate mai mare pe sosea etc..Parerea mea. Salut.

  2. Paul

    fara tractiune integrala parerea mea. asta daca ma uit la buzunar. Daca buzunarul nu e o problema atunci sa fie si 6×6 ca nu e problema

  3. Alin

    Tractiunea fata este cea mai buna.daca masina nu are garda la sol mare,tractiumea integrala este egala cu zero,o spun din experienta!

  4. laurentiu

    nu cred ca pentru 1 luna de iarna (in sudul tarii)chiar merita investitia.Am avut un WV TOUAREG 2.5 si nu am simtit diferenta (vs OPEL ASTRA H 1.9 diesel),doar ca se uzau foarte repede anvelopele si consuma mai mult.Pe zapada iti doresti un suv doar daca este zapada mare(pe sosea,doar cateva zile pe iarna).
    Concluzia- NU 4×4 SI NU SUV.

  5. cis

    Am avut 4 buc. Nissan Patrol-uri (2 lungi si 2 scurte), vehicul utilitar, le foloseam pt. tractari. De 4 ani am un Mercedes E320 4Matic cutie viteze tiptronic, o adevarata bijuterie inginereasca acest sistem 4Matic (AWD) atat vara cand abordezi viraje la viteze superioare, dar si iarna cand soseaua este alunecoasa (lapovita/ghiata/zapada), si de mare folos mai ales cand urc in statiunile de schi de la munte unde atat soseaua pana sus, cat si parcarile din statiunile montane nu sunt indeajuns sau la timp curatate. Sunt foarte multumit de alegerea facuta cu acest AWD.

  6. vasile

    Salut baieti! am si eu un vw sharan 4motion.A..m inteles ca pe timpul verii poti anula functionarea 4motion prin scoaterea unei sigurante fuzibile,restu functioneaza normal.Are cineva alta parere ?Cine spunea asta,zicea ca practic pompa de haldex nu mai primeste alimentare si practic masina functioneaza ca fiind fara 4matic,adica cardanul se misca in viteza inertiei mecanice impusa de cutia de viteze dar practic nu mai actioneaza planetarele pe spate cand una din rotile motrice de pe fata pierde aderenta,… si pe undeva se raduce uzura si la cauciucuri,scade oarecum si consumul,…cu alte cuvinte nu trebuie neaparat sa demontezi cardanul ca sa anulezi efectul 4 motion,…nu stiu,..tehnic parca asa ar fi ,insa practic nu stiu cum stau lucrurile! Daca are cineva o alta solutie rog frumos sa imi scrie pe adresa de email.O alta problema cu care ma confrunt este si faptul ca la viraje atat dreapta cat si stanga,se simte un zgomot asa ca de rompait ,huruit,nu stiu exact cum sa ma explic,pe partea di fata undeva pe la planetare,,…cand sunt in frana de motor de asemeni simt o trepidatie pe spate,…sa fie cumva si de la faptul ca inca nu am schimbat cauciucurile de iarna sau am uzura atat la planetarele pe fata cat si la cardan,sau chiar si la planetarele pe spate si chiar in grupul pe spate. Vreau sa va spun ca masina nu o am de mult,dar parca pana acum nu am sesizat ,…stiu si eu poate nu mi am dat seama.O am planificata azi la service pentru teste,verificari,trebuie sa rezolv aceste defectiuni,pentru siguranta pe drumurile publice,atat a mea cat si a altora! Va rog respectos ,un raspuns bun,…sa auzim numai de bine!

  7. vasile

    Salut baieti! am si eu un vw sharan 4motion.A..m inteles ca pe timpul verii poti anula functionarea 4motion prin scoaterea unei sigurante fuzibile,restu functioneaza normal.Are cineva alta parere ?Cine spunea asta,zicea ca practic pompa de haldex nu mai primeste alimentare si practic masina functioneaza ca fiind fara 4matic,adica cardanul se misca in viteza inertiei mecanice impusa de cutia de viteze dar practic nu mai actioneaza planetarele pe spate cand una din rotile motrice de pe fata pierde aderenta,… si pe undeva se raduce uzura si la cauciucuri,scade oarecum si consumul,…cu alte cuvinte nu trebuie neaparat sa demontezi cardanul ca sa anulezi efectul 4 motion,…nu stiu,..tehnic parca asa ar fi ,insa practic nu stiu cum stau lucrurile! Daca are cineva o alta solutie rog frumos sa imi scrie pe adresa de email.O alta problema cu care ma confrunt este si faptul ca la viraje atat dreapta cat si stanga,se simte un zgomot asa ca de rompait ,huruit,nu stiu exact cum sa ma explic,pe partea din fata undeva pe la planetare,,…cand sunt in frana de motor de asemeni simt o trepidatie pe spate,…sa fie cumva si de la faptul ca inca nu am schimbat cauciucurile de iarna sau am uzura atat la planetarele pe fata cat si la cardan,sau chiar si la planetarele pe spate si chiar in grupul pe spate. Vreau sa va spun ca masina nu o am de mult,dar parca pana acum nu am sesizat ,…stiu si eu,.. poate nu mi am dat seama.O am planificata azi la service pentru teste,verificari,trebuie sa rezolv aceste defectiuni,pentru siguranta pe drumurile publice,atat a mea cat si a altora! Va rog respectos ,un raspuns bun,…sa auzim numai de bine!

  8. Iulian

    Salut o rugaminte am si eu la voi care cunoasteti mecanica ce ar fi mai bn sa montez o volanta de abreaj fixa pe un audi a3 din anul 204 fabricata 20 d 16v motor bkd ca ma disperat masina asta

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)