autovit.ro

Analiză: BMW X5 E70 (2007-2013)

Cea de-a doua generaţie a lui BMW X5 a reprezentat un progres semnificativ în evoluţia SUV-ului bavarez. În primul rând, caroseria este sensibil mai mare, fiind mai lungă (cu 165 mm) şi mai lată (cu 60 mm), iar ampatamentul este şi el mai mare cu 110 mm. Astfel, faţă de prima generaţie, X5 a fost oferit în premieră cu opţiunea de a fi echipat cu al treilea rând de locuri, care culisau din podeaua portbagajului (destul de înghesuite totuşi, mai potrivite pentru copii). Alte schimbări majore sunt reprezentate de renunţarea completă la cutia de viteze manuală, integrarea sistemul iDrive în serie, dar şi de introducerea unor echipamente indisponibile până în acel moment, precum barele stabilizatoare active, trenul de rulare adaptiv sau head-up display-ul.

Interiorul a fost complet nou, iar exteriorul, deşi are elemente similare cu vechea generaţie, a fost redesenat integral. X5 a fost proiectat pentru a fi extrem de dinamic pe şosea şi, în ciuda dimensiunilor impozante şi a greutăţii de peste 2 tone, SUV-ul bavarez se conduce foarte agil şi propune un nivel foarte ridicat de tracţiune. Totuşi, deşi trenul său de rulare este mai rigid ca la alte modele din segment, confortul este foarte bun.

În anul 2010 (ca model 2011), X5 a primit un facelift important, în care designul exterior a fost revigorat, materialele de la interior s-au schimbat şi au fost aduse în gamă noi echipamente opţionale. Mai important, gama de motorizări a fost revizuită, toate motoare disponibile fiind cu injecţie directă şi supraalimentate cu turbo. Tot atunci, pentru anumite motorizări, a fost oferită şi cutia de viteze automată cu 8 trepte.

BMW x5 2011 exterior spateBMW X5 – gamă de motorizări

Motorizările pe care le-a propus X5 au avut toate o cilindree care pornea de la 3 litri. Astfel, versiunile pe benzină au fost: 3.0si (2007-2008, 272 CP), xDrive30i (2009-2010, 272 CP), xDrive35i (2011-2013, 306 CP), 4.8i (2007-2008, 355 CP), xDrive48i (2009-2010, 355 CP), xDrive50i (2011-2013, 408 CP) şi X5 M (2010-2013, 555 CP).

La capitolul dieselul opţiunile au fost: 3.0d (2007-2008, 235 CP), xDrive30d (2009-2010, 235 CP), xDrive30d (2011-2013, 245 CP), 3.0sd (2007-2008, 286 CP), xDrive35d (2009, 286 CP), xDrive40d (2010-2013, 306 CP), M50d (2013, 381 CP).

Pentru că este un SUV de dimensiuni mari, X5 se potriveşte mult mai bine cu un motor diesel care oferă cuplu mare încă de la turaţii joase. Astfel, cele mai multe din ofertele de pe piaţa de SH de la noi sunt diesel. Indiferent de versiunea de putere, motorul de 3 litri este rafinat şi se descurcă excelent din punct de vedere dinamic, fără să consume prea mult. Versiunile pe benzină nu sunt prea economice.

BMW X5 – fiabilitate şi întreţinere

BMW x5 2011 interior

X5 este un SUV foarte scump de întreţinut, fie că este vorba de întreţinerea curentă sau de înlocuirea unor piese. De exemplu, chiar şi anvelopele run-flat sunt foarte scumpe, astfel încât este bine să le verificaţi cu atenţie la cumpărare. De asemenea, verificaţi şi unghiul de fugă pentru a nu uza anvelopele noi. În ceea ce priveşte fiabilitatea, X5 s-a dovedit un model solid, despre care însă s-au raportat diverse probleme. Printre ele apar chiar şi cedări ale motorului, însă acestea sunt doar excepţii. Mai comune sunt relatările despre calitatea slabă a unor materiale din interior (produc zgomote în timp), probleme cu anumiţi senzori, consum mare de ulei la motorul de 3 litri pe benzină sau sistemul Bluetooth care nu se conectează corect tot timpul.

 

BMW x5 2011 interiorBMW x5 2011 interior spateBMW x5 2011 exterior spateBMW x5 2011 exterior lateralBMW x5 2011 exterior fata1BMW x5 2011 exterior fataBMW x5 2011 portbagaj

15 Comentarii

  1. Posesoru

    Am avut acest model cumparat de nou in 2008. La 120.000km mi sa spart motorul si a necesitat inlocuirea lui.

  2. Mariscu marius

    Modelul e70 are probleme cu Lanțul de la motor si cutia de viteze

    • florin

      La 42000 s-au ars in mers 2 injectoare sa blocat masina si am ramas blocat(cu greu cei de la bmw sediul central-Baneasa mi-au dat gratis injectoarelesi am platit manopera…La 70000 sa mai ars unul iar la 172000 inca 3…La 205000 s-a rupt lantul de distributie in mers la circa 30-40 la ora iar la 215000 sa spart grupul pe spate, in rest masina este foarte buna…Am cumparat-o noua…

      • Vroiamx5,danumaivreau

        :)) ai avut belele cu ea ! Trebuia la 200.000km, sa iti dea ceva d schimbat, de noua si ai avut probleme. Si spui ca e buna masina . Eu am audi a6, 2010, si de la 92.000km acum am 198.0000, n am facut decat revizii.

    • Silver

      Si eu am unul luat de nou la 0 km: decembrie 2009. Are 75000 km doar si o multime de probleme: cutia de viteze s-a dus, pierde ulei pe la diverse garnituri
      Ffff scump de intretinut si ffffff proasta ca masina. Sunt multe cu probleme la cutie. Cutie care costa 6000 eu plus manopera!!!!
      Nu merita banii
      Doar de fite si atat, te uiti la ea si te intrebi oare ce probleme mai apar si cate sute de milioane te va costa!
      Mie nu-mi mai trebuie bmw in viata mea.
      Uitati ca exista firma bmw!

      • Eugen

        Eu dețin un Bmw 530 gt s din 2011 mașina este impecabila
        Doar ca astăzi m-am hotărât sa schimb tot pe un Bmw X5 3D xdrive m sport fabricație 2014 întrebarea este se merita sa fac acest schimb?

  3. gianni

    am un x5 din 2007 la 170000 iam gasit span foarte marunt in filtru de ulei ce ma sfatuiti

  4. Vroiamx5,danumaivreau

    Am vrut sa iau x5, da cand am citit ce scrie aici :))), nu mai imi trebuie :)) probleme continu. Plus ca am un prieten care are si cand a luat masina, la fel ia cazut motoru la 82.000km.noroc ca avea garantie!!! Ms pt parerii

  5. Claudiu

    Salut, in noiembrie2015 am luat un 4.0d din 2012 ( masina cu istoric la reprezentanta) cu 137.000 km. In februarie 2016 s.a spart un piston si a necesitat inlocuirea motorului. Am pus motor cu 38.000 km, garantie 1 an! (4500€), iar la 6 luni s.a rupt arborele. Motorul a fost schimbat pe garantie fara nici un cost! Acum merge de cateva luni! Pana cand? Nu stiu 🙂

  6. Andrei Enuc

    Am 200,000 de mii și nu am nici o problema ,Doar revizii . I am schimbat doar pernele de aer . 2009 x5 235 Hp . Dacă voi nu le schimbați la timp unele piese se strica normal ..

  7. technocratul

    Multa lume cumpara masini scumpe carora nu le pot asigura reviziile la timp si schimbarea pieselor care trebuiesc inlocuite ,si apoi se intreaba de ce dintr-o mica problema o dau apoi in unele foarte mari cu ,costuri foarte ridicate.Nu generalizez ,dar romanul dupa cum s-a demonstrat de-a lungul timpului ,este fudul ,sarac dar fudul.In ziua de azi masinile au avansat in tehnologia electronica iar sistemul „las-o ba ca merge si asa „nu mai merge si nu se mai aplica cum mergea la batrana Dacie.Sfatul este simplu , cumparati masini carora buzunarul permite efectuare de service-uri la timp ,si schimbare de piese atunci cand necesita.Luxul costa si va costa intotdeauna.

  8. Florin Aldea

    Salutare tuturor,am un X 5,din 2007,are la bord 246000,după 7 ani am schimbat 1 pivot cu brat cu tot,dar intotdeauna ce am sesizat am remediat la service+ reviziile la timp,înafară de consumabile restul ok,nu am avut si nu mi a creat niciodată neplăceri motorul,in rest da…intretinere ca la carte,satisfactie pe măsură !

  9. ROTARIU FLORIN

    Salut detin un X5 E70 2012 AM 60000 KM cand plec de pe loc are 2-3 TREPIDATII
    dupa care merge frumos , sa schimb uleiul din cutie ? imi poate spune cineva daca a mai avut asa simtome?

    • Bogdan

      daca este accentuat la plecarea de pe loc cu rotile bracate, uleiul in cutia de transfer (responsabila de xdrive) trebui einlocuit. La Bavaria, vreo 600 lei.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)