autovit.ro

Analiză: Mazda6 (2007-2013)

Cea de-a doua generaţia a lui Mazda6 a fost lansată în anul 2007 şi a utilizat o platformă modificată pe care a folosit-o şi Ford pentru anumite modele, printre care şi Mondeo. Mazda6 a fost disponibilă în trei versiuni de caroserie: sedan, hatchback şi combi. Mazda6 este unul dintre cele mai agile şi plăcut de condus modele din clasa medie, însă oferă şi plusuri atunci când vine vorba de utilitatea cotidiană.

Combi-ul are un portbagaj foarte spaţios la care oferă un acces extrem de facil (la fel ca şi versiunea hatchback), ceea ce face această versiune ideală pentru familiile cu nevoi ridicate de spaţiu. Deşi sedanul are şi el un portbagaj mare, gura de încărcare îngustă limitează accesul, astfel încât obictele voluminoase sunt mai dificil sau imposibil de încărcat. Toate versiunile oferă o bancheta spate fracţionabilă care, la rabatare, crează o suprafaţă plană de încărcare cu portbagajul.

Mazda6 are un tren de rulare destul de rigid, cu o puternică tentă sportivă, în special dacă o raportăm la alte modele din clasă. Asta aduce un comportament foarte plăcut şi un caracter dinamic la limită, însă scade din confortul la rulare, în special în oraş, unde există multe denivelări scurte, precum liniile de tramvai. După faceliftul din anul 2010, trenul de rulare a fost modificat pentru a fi mai elastic şi pentru a oferi mai mult confort. Tot atunci, au existat mici schimbări în materie de design şi noi materiale şi texturi pentru interior.

Mazda 6 exterior spateMazda6 – gamă de motorizări

Mazda6 a fost disponibilă cu trei motorizări pe benzină şi două dieseluri, în mai multe verisuni de putere. Astfel, propulsoarele pe benzină cu fost: 1.8i (120 CP), 2.0i (155 CP) şi 2.5i (170 CP). Cele diesel au avut doar două unităţi, însă au fost disponibile în mai multe trepte de putere: 2.0 MZR-CD (140 CP) şi 2.2 MZR-CD (129 CP, 163 CP şi 180 CP). Dieselul de 2,2 litri este de generaţie mai nouă, însă el are problema cilindreei, care în România aduce un impozit mai mare (792 lei anual). În rest, el este foarte rafinat şi are valori de consum foarte bune. În versiunile de putere de 163 CP şi 180 CP, acest diesel este foarte spotiv. Pe benzină, motorul de 2 litri este vivace, se turează repede şi e plăcut de condus în regim sportiv.

Mazda6 – fiabilitate şi întreţinere

Mazda6 este una dintre cele mai fiabile modele din clasa medie. Rata defecţiunilor semnalate este redusă, iar asta face ca întreţinerea să nu necesite fonduri suplimentare pentru reparaţii. Totuşi, la dieselul de 2 litri s-au semnalat probleme cu sistemul de ungere al motorului şi, de aceea, este foarte important că nivelul uleiului să fie mereu corect. S-au mai semnalat probleme la cutia de viteze manuală la dieseluri, care are tendinţa de a agăţa, dar problema are rezolvare la dealerii autorizaţi. Printre incidentele minore se mai numără pierderi ale freonului sau zgomote de la plasticele din bord.

Pe piaţa de second-hand de la noi, Mazda6 are o prezenţă ridicată, existând modele care pleacă de la preţuri de circa 8.000 de euro.

 

Mazda 6 interior1Mazda 6 interiorMazda 6 exterior spateMazda 6 exterior fataMazda 6 motor 2.2 mzr-cd

3 Comentarii

  1. Petru

    O masina extrem de fiabila si comoda. Probleme (deseori rezolvate pe garnatie – defecte de proiectare, fabricatie) mai sunt la discurile fata frana care se ovalizeaza si trebuie rectificate cu ProCUT (schimbarea lor sau a placutelor cu unele noi nu rezolva eroarea) si formarea de condens in farurile fata (se schimba o garnitura de aerisire la ele).
    Spatiu din abundenta, comenzi plasate ergonomic, materiale de calitate, motoare rafinate. Ca si consum – sunt putin cam gurmande (adica mananca mai mult decat motoarele echivalente de la grupul PSA, Ford etc).
    Insa daca se merge frumos, conumul este unul foarte bun pentru cilindree. Cu un 2.0i benzina 155 cai la un drum intins de peste 800km (70% autostrada , mers cu 130-150km/h; restul cu 50-100km/h si foarte putin in oras) consumul mediu facut la pompa a fost de circa 6.5 l /100km (calculatorul de bord indicand 6.1 l /100km).

    Per total – o masina foarte buna. Insa calitate/pret este OK numai cumparata second hand (cu maxim 30 – 50.000 km la bord si maxim 10-12k EUR). Pretul pentru modelele noi fiind exagerate la MAZDA (peste 20-22k EUR) si nu se justifica, atata timp cat masinile sunt fiabile pana la peste 150k km.

  2. George

    Am o mazda 6 motor 2 litri de 140 cai din 2006 brek motor delfi.
    Am o problema ,in mers incepe sa tremure motoru ca si cum iar taia alimentarea,daca îi dau o treapta de viteza inferioara iar mai merge o perioada dupa care face iar aceiasi problema .
    A mai patit cineva asa ceva??

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)