autovit.ro

Cea mai economică maşină de pe Autovit.ro este …

… Volkswagen Lupo 3L, un model de clasă mini care a fost produs între 1999-2005. Lupo 3L este un model extrem de avansat pentru timpul său şi a fost produs pentru a fi cea mai economică maşină din acel moment.

Pentru a reuşi să obţină o astfel de valoare de consum, Lupo 3L utiliza un motor turbo-diesel cu trei cilindri, de 1,2 litri, care dezvolta o putere de 61 CP şi 140 Nm. Greutatea totală a maşinii era de numai 830 kg. Pentru a ajunge la o cifră atât de mică, inginerii VW au utilizat intensiv aluminiul şi magneziul. De asemenea, oţelul utilizat este diferit de orice alt Lupo, fiind mai uşor şi mai subţire, dar mai rezistent, datorită prelucrării speciale. Cutia de viteze era una robotizată şi, suprinzător pentru aceea vreme, Lupo 3L utiliza un sistem start&stop. Suplimentar, maşina avea un mod Eco, care odată activat reducea puterea motorului la doar 42 CP, iar cutia schimba treptele pentru cea mai bună economie de combustibil. Lupo 3L avea un coeficient aerodinamic extrem de bun, de numai 0,29 şi utiliza anvelope speciale, cu rezistenţă redusă la înaintare.

VW Lupo 3L exterior fataVW Lupo 3L – puţine echipamente la bord

Iniţial, Lupo 3L a fost oferit cu extrem de puţine echipamente opţionale pentru că acestea ridicau greutatea maşinii şi erau consumatori electrici, ceea ce afecta consumul. Primele modele aveau doar încălzire, oglinzi ajustabile electric şi proiectoare de ceaţă. Mai târziu, pentru a creşte vânzările, au fost oferite echipamente precum aerul condiţionat sau geamuri electrice, dar acestea au făcut ca Lupo 3L să nu mai poată consuma 3,0 l/100 km.

VW Lupo 3L a utilizat acelaşi propulsor, dar şi mare parte din tehnologie de la Audi A2 care, în teorie, poate obţine rezultate aproape la fel de bune când vine vorba de consum.

Datorită tehnologiilor utilizate pentru aceea vreme, Lupo 3L era destul de scump de reparat, în special în cazul unor accidente care afectau structura. Totuşi, fiabilitatea a fost bună, fără a fi semnalate probleme importante.

VW Lupo 3L – foarte rar pe piaţa de second-hand

VW Lupo 3L este extrem de rar pe piaţa de second-hand din România, în momentul redactării articolului existând doar trei oferte pe site-ul Autovit.ro. Cel mai ieftin model este 2.400 de euro, iar cel mai scump, 4.150 de euro.

 

14 Comentarii

  1. Ciprian

    De ce nu Audi A2 1.2 TDI 3L? Acelasi consum, cu dotari mai pentru zilele noastre si spatiu mult mai generos la interior. In plus avea la momentul lansarii cel mai bun coeficient aerodinamic pentru o masina de serie si este prima masina dotata cu Start-Stop(sau cum se numeste). Ce-i drept, una in stare buna este considerabil mai scumpa decat un Lupo 3L.
    Totusi ma tot intreb de ce nu sunt mai multe oferte de genul in line-upul curent al producatorilor? Daca s-a putut acum 15 ani sunt sigur ca se poate zi acum.

  2. DEVORATTOR

    WV Lupo e o masina extraordinara, iar din pct de vedere al fiabilitatii poate e cel mai reusit VW din ultimii 20 de ani, dar…romanul e prea prost si fudul, in general, ca sa aprecieze o astfel de masina. Din acest motiv sunt rare atat pe site-urile de vanzari cat si pe strazile din romanica. Altfel, ii auzi pe din ce in ce mai multi cum se plang ca se scumpeste motorina si ca nu mai au bani de combustibil…rusine!

    • calin

      economia combustibilului nu inseamna fiabilitate, pentru a avea un motor echilibrat este necesar de minim 4 pistoane, astfel doritori a avea in posesie o masina la care sa ii repari motorul in acelasi mod in care se reparau daciile doar ca la alt pret, multumest frumos….
      sun prea sarac sa posed un automobil marca VW, indiferent de model
      posed o toyota rav 4 la care intretinerea e jumatate pret in comparatie cu lupo care incape in portbagaj :P, dar luand in considerare cele spuse mai sus fiecare isi cumpara ce isi permite si ce poate sa intretina….

      • donea

        – de cand un roman de rand da lectii inginerilor germani cum sa contruiasca masinile si in cate pistoane?

        • john

          fiecare isi ia masina pe care o doreste, care ii place, pe care o poate intretine etc. nu trebuie sa ne jignim daca avem pareri diferite.

      • Florin

        Fara suparare, insa motoarele in 3 pistoane, au fost cele mai reusite motoare, intradevar nu sunt mai fiabile ca motoarele cu 4, insaa, diferente mari nu sunt. In curand o sa-mi achizitionez un Audi a2 1.4 diesel, este o masina perfecta pentru romanul de rand, fiindca are o configuratie excelenta.

      • vlad

        detin si un RAV 4 si un LUPO 3L . Te inseli amarnic cu fiabilitatea si preturile .Reparatiile si intretinerea pe RAV ma costa mai mult din toat epunctele de vedere.Mie personal chiar imi face mai mare placere sa conduc LUPO decat RAV. Rezonez mai mult cu gandirea celor care au facut Lupo decat japonezii

  3. DEVORATTOR

    Ar mai fi si Seat Arosa, dar nu e in varianta 3L, ci cu motor 1.7sdi, tot la 60CP, aproape la fel de economic precum si Lupo, de fapt facut pe platforma comuna cu Lupo.

  4. Dan

    Si eu am avut acelasi Lupo 3L din imagine si intradevar consumul era de 3 litri, chiar sub 3 litri, cand rulam pe autobanda cu 100 km/h imi consuma 2,7 litri. Pacat insa ca nu a avut servodirectie, de aceea am vanduto, in rest, e fenomenala masina, avea computer de bord, si demarajul ma impresiona.

    • Radu

      De curiozitate Dan , ce consum aveai in oras cu ea ?

      • dan

        3,2 litri ! vara!

        • dan

          citez: Just got my hands on the lupo this weekend and here are the logs (all solo riding)
          – At 60~80Km/h it spends 2,1l/100 (board computer says 2.0)

          – At 80~100 with medium trafic it did 2.595l/100 (the computer indicated 2,5)

          – At 100~120Km/h on normal road (not highway) It did 3,347l/100 Km. light trafic. (the computer indicated 3.2l/100)

          I have films for all this logs and i plan to put them on youtube

          The conclusions for me are:
          Lupo 3l 1.2 tdi is an amazing car!!!!! I am loving it!
          I am shore i can do as little as 1.8l/100 (at 60Km/h)
          It can easely do 2.4l/100 at 80Km/h
          3,0l/100 at 100km/h
          3,4l/100 at 120Km/h

          inside the city is very doable the 3.4l/100

          This is a standard car (my car has abaut 140.000Km).
          I dont plan to change it in the future as i like it as it is and i will probably sell it in near future. (I plan to buy the Audi A2 1.2 tdi when i can find one at a reasonable price)

  5. andi

    Pt redactorul acestui articol precizez :

    Lupo 1.2 tdi este in 4 cilindri
    Lupo 1.4 tdi este in 3 cilindri
    La fel si cel de 1.7 sdi

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)