autovit.ro

P: „Transporter Automotive” Logistica face diferența în Automotive

Producători din industria automotive, logisticieni şi transportatori, alături de reprezentanţi ai Ministerului Economiei, Parlamentului, ACAROM și ARILOG au radiografiat industria auto românească din perspectiva serviciilor de transport și logistică, în cadrul primei conferinţe specializate din domeniu, „Transporter Automotive”, organizată de Revista Transporter.

Producătorii, transportatorii și logisticienii consideră că performanțele industriei auto românești ar putea fi îmbunătățite dacă la elaborarea strategiilor economice pentru acest segment s-ar ține cont și de propunerile specialiștilor în logistică și transport.

De ce are nevoie România pentru atragerea unui al treilea producător de automobile?

Constantin Stroe, vicepreședinte Dacia și președinte al Asociației Constructorilor de Automobile, ACAROM, a apreciat că un mediu de afaceri prietenos, stabilitatea economică și predictibilitatea legislativă sunt factori care ar permite intrarea unui al treilea producător auto în România, pe lângă Dacia și Ford. „Atragerea unui nou producător depinde foarte mult și de aspectele legate de logistică. Trebuie să rămânem competitivi față de alte țări, iar acest lucru se poate face doar prin eficientizare. Dacă ne uităm la costurile unui autovehicul finit, observăm că doar 5% reprezintă costul de asamblare, în timp ce logistica participă cu 10%”, a declarat Constantin Stroe, la Transporter Automotive.

Infrastructura, principalul imperativ pentru producători și transportatori

Lucian Șova, secretar în cadrul Comisiei pentru Transport și Infrastructură, Parlamentul României, susține că statul ar trebui să trateze în mod echilibrat problematica transporturilor din România și să acorde o atenție sporită nevoilor din transportul rutier, generator de venituri la bugetul de stat, nu numai a modului de cheltuire a banilor alocați pentru dezvoltarea rețelei de drumuri și autostrăzi. Infrastructura constituie principalul imperativ atât pentru producătorii de mașini și componente auto cât și pentru transportatori și logisticieni. Aceeași părere o împărtășește și Ştefan Imre, ministru consilier de stat în Ministerul Economiei, specialist în industria de componente auto, care consideră că industria auto nu se poate dezvolta independent de servicii și infrastructură.

Producătorii de componente auto: Infrastructura e doar o parte din problemăConferinta Transporter

Prezenți la Transporter Automotive, reprezentanții producătorilor de componente auto susţin că lipsa infrastructurii rămâne doar una dintre cele mai mari dificultăți cu care se confruntă piața.

„Nu transportul unui produs este o problemă în sine, ci lipsa intenției celor doi pioni (transportatorul şi producătorul) de a realiza contracte de colaborare reciproce. Toată lumea are același țel: profitabilitatea. Suntem dispuși să împărțim banii cu acești colaboratori, dar să avem suportul lor 100%”, a declarat în cadrul conferinţei, Mihai Bonea, Production Control & Logistics Manager, Calsonic Kansei.

„Costul nu mai este principalul criteriu de selectare a furnizorilor. Am fost nevoiți să căutăm transportatori din exteriorul țării, deoarece în România nu am găsit firme care să ofere servicii rentabile din punct de vedere al raportului calitate-preț. De exemplu, eu nu-mi permit să țin o maşină două ore încărcată în curte, pentru că plătesc penalități. De ce trebuie să caut furnizor în Germania în condițiile în care companiile germane subcontractează serviciile furnizorilor români. Este un cerc vicios și un paradox”, a punctat Dan Culda, Manager Supply Chain & Logistics, Yazaki România.

Vocea transportatorilor: Nu mai avem șoferi de calitate în România

Transportul și logistica pentru industria auto presupun oferirea unor servicii cu valoare adăugată mare, ceea ce necesită și specializare pe măsură pentru personal. Vicepreședintele ARILOG, Ion Lixandru, a semnalat în cadrul evenimentului că o altă problemă destul de gravă cu care se confruntă transportul din industria auto din țara noastră este faptul că în domeniu se găsesc din ce în ce mai puțini șoferi cu adevărat profesioniști. „Nu găsim mână de lucru în România, pentru că a fost luată de companiile din afară. Degeaba achiziționăm acele camioane Euro 6, dacă nu are cine să le conducă”, a explicat Ion Lixandru.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)