autovit.ro

Analiză: BMW Z3 (1996-2002)

Pentru că vine vara şi poate unii dintre noi sunt în căutarea unui cabriolet accesibil, astăzi vă prezentăm câteva informaţii despre BMW Z3. Acest model este foarte interesant prin prisma faptului că are un design care este încă foarte plăcut, dar şi pentru faptul că preţurile de pe piaţa de second- hand sunt foarte accesibile pentru un astfel de automobil.

BMW Z3 a fost prezentat în anul 1995 şi a fost lansat în producţie ca model al anului 1996. El a fost primul roadster din era modernă pe care l-a fabricat BMW şi a concurat pe piaţă cu Mazda MX-5. Z3 nu a fost un model care a excelat la capitolul interior şi mulţi au afirmat că finisajele şi materialele sunt sub nivelul altor modele BMW din acele vremuri.

BMW Z3 trebuie apreciat pentru modul cum arată şi pentru imaginea de marcă, deoarece, în realitate, acest model nu oferea prea mult din sportivitatea specifică mărcii. El a fost mai mult destinat plăcerii de a conduce cabrio. Comparat direct cu Mazda MX-5, el este mai puţin agil. De-a lungul timpului, Z3 a trecut printr-o serie de optimizări, aproape fiecare an însemnând o schimbare majoră în gamă. Printre cele mai importante modificări notăm: controlul tracţiunii devine standard (1997), airbag-uri laterale în standard (1999), motorizări revizuite şi echipamente mai multe (2000), CD-Player în standard (2002).

BMW Z3 exterior 4BMW Z3 – gamă de motorizări

BMW Z3 a fost oferit cu o multitudine de motorizări de-a lungul ciclului de producţie, toate pe benzină. Cele mai întâlnite pe piaţa din România sunt cele cu cilindreea de 2 litri. Acesta este un motor corect, în special pentru că celelalte sunt propulsoare de cilindree mai mare, consumă mult şi au impozite ridicate. În plus, aşa cum am menţionat anterior, Z3 este un model care trebuie să fie destinat plăcerii de a conduce cabrio şi mai puţin performanţelor dinamice. De aceea, cea mai mică motorizare, în speţă cea de 2 litri, este foarte potrivită.

BMW Z3 – întreţinere şi fiabilitate

Chiar şi pentru motorul de 2 litri, consumul de combustibil poate fi ridicat, aşa că nu aşteptaţi ca valoare pentru oraş să scadă sub 10-12 l/100 km. Multe din modelel aflate la vânzare au mulţi kilometri, astfel încât trebuie să vă uitaţi la stadiul în care se află motorul, pentru că unele reparaţii pot fi scumpe. De asemenea, verificaţi rezervorul care se loveşte uşor, fiind poziţionat jos. Plafonul textil este rezistent, însă dacă sistemul de pliere nu funcţionează corect, poate fi foarte scump de reparat sau de schimbat. Rar se găsesşte rugină, doar la primele modele, în zona aripilor spate şi a pragurilor.

 

BMW Z3 exterior 4BMW Z3 exterior 3BMW Z3 exterior 1BMW Z3 exterior

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)