autovit.ro

Analiză: VW Sharan (1995-2010)

VW Sharan este unul dintre cele mai longevive modele din istoria modernă a automobilului. Prima sa generație s-a produs între anii 1995 și 2010, însă a primit numeroase actualizări de-a lungul timpului. Sharan a fost aproape identic cu modelul Seat Alhambra și Ford Galaxy, toate având aceeași platformă. Dacă între Seat și VW diferențele erau foarte mici, Ford a propus un interior diferit față de cele două modele. Sharan este un monovolum de familie, extrem de spațios, cu o lungime a caroseriei de 4,62 metri (4,63 metri după facelift) și a fost disponibil în configurații cu șapte locuri. Este ideal pentru familiile numeroase, cu nevoie ridicate de spațiu. Portbagajul este uriaș, iar scaunele pot fi pliate și rabatate individual.

Cel mai important facelift pe care l-a suferit Sharan a avut loc în anul 2000. Atunci, monovolumul de familie a primit un ampatament mai mare cu 6 mm, și ecartamente față și spate mai mari. Tot atunci, gama de motorizări a fost actualizată. Totuși, în anul 2004 Sharan a trecut din nou printr-o reactualizare. În afară de anumite elemente care au fost redesenate, Sharan a primit mai multe echipamente pentru echiparea standard și, din nou, motorizări noi.

VW Sharan – gamă de motorizări

Între anii 1995-2000 Sharan a dispus de cinci motorizări: 1.8 Turbo (150 CP), 2.0i (116 CP), 2.8 VR6 (174 CP) și 1.9 TDI (90 CP și 110 CP). După facelift-ul din 2000, motorul 2.8 VR6 a avut 204 CP, iar 1.9 TDI a fost oferit în trei versiuni de putere: 90, 116 și 131 CP. Din 2004, în gamă a apărut 1.9 TDI cu 150 CP, iar în 2009, dieselul 2.0 TDI cu common-rail de 140 CP. Pentru dimensiunile și masa acestei mașini este recomandat un motor diesel, cu un cuplu ridicat, care va face mașina ușor de condus și nu va avea un consum prea ridicat. Toate motorizările pe benzină au consumuri destul de ridicate, nefiind o opțiune viabilă pentru o mașină de familie.

VW Sharan 1995 exterior spateVW Sharan – fiabilitate și întreținere

Întreținerea pentru acest model este, în general, mică. Toate motorizările sunt comune cu alte modele VW, astfel încât cheltuielile se pot ține sub control. Din păcate, Sharan nu este un model foarte fiabil. Sistemul electric este o problemă foarte mare, aproape tot ce ține de el fiind supus defecțiunii. La primele modele, apa se infiltra prin sistemul de ventilație și cauza probleme și mai mari pentru sistemul electric (problemă rezolvată ulterior). De asemenea, sistemul de aer condiționat este supus defectelor dese și poate fi scump de reparat. A fost semnalată de mai multe ori și defectarea sistemului de ștergătoare. Este bine să verificați și uzura anvelopelor pentru a fi uniformă. Interiorul este robus, dar în spate, copiii pot provoca deteriorarea anumitor materiale.

Pe piața de second-hand, Sharan are prețuri ce pornesc de la circa 3.000 de euro pentru modelele produse în jur de anii 2000. 

3 Comentarii

  1. Iulian Romeo

    Salut, detin un Sharan 1.9 tdi automatic 2002,303000 km.îl am de 6 ani, am fost foarte multumit de el, dar acum am găsit să fac schimb la schimb cu un Mercedes C180. T 2002 Automat benzină, euro4 323000km.Vă rog un sfat să dau Sharanul? Multumesc

  2. GEORGE NEMESU

    Am un VW Sharan 1,9 TDI din 2001. Se apropie de 500 000 Km fara rep. capitale, si sunt extra multumit de comportamentul acestui automobil familiar. Il voi pastra chiar si pe vecie, desi vreau sa cumpar, de ocazie, un Sharan 4×4 !,9 TDi. Am un Audi A6 2,5/2001 stare perfecta, RAR 2019, pe care as vrea sa-l dau la schimb.
    Sfatul meu pentru Romeo. Pastreaza-ti Sharanul. si vei fi multumit.

  3. Mihai Tudor

    Salutare,
    Detin de doi ani un VW Sharan 1.8T 150CP benzina fabricat 12.2001, masina ideala pt familie chiar si nu neaparat numeroasa.
    O poti configura in multe moduri pentru a beneficia de spatiul generos pe care il ofera.
    Garda la sol destul de inalta, iarna nu ai probleme daca ai anvelope bune.
    Initial am luat-o pt concedii dar o folosesc cu brio si pentru alte scopuri.
    Am facut 14000 de km si o singura revizie, urmeaza a doua revizie si in rest nimic.
    Consum 6,5~7,5 afara , 12,0~13,0 oras , 10,0 mixt, la toate acestea se adauga in plus 1 litru cu AC pornit sau iarna.
    Cine doreste Sharan nu mai stati pe ganduri, benzinar sa diesel.
    Cine doreste sa-l vanda mai ganditi-va o data (nu ma refer la samsari).
    Toate cele bune.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)