autovit.ro

Analiză: Suzuki Swift (2004-2010)

Cea de-a doua generaţie a lui Suzuki Swift a fost prezentată în anul 2004 la Salonul Auto de la Paris şi a propus un design inedit, foarte sportiv şi dimensiuni de clasă mini, cu care intra în competiţie direct cu modelul Mini, însă la preţuri mult mai mici. În Europa, Swift s-a comercializat în două versiuni de caroserie, cu trei şi cu cinci portiere, lungimea caroseriei fiind de 3,69 metri.

Swift este unul dintre modele de clasă mini care oferă foarte multă plăcere în conducere şi este setat pentru sportivitate, cu un grad ridicat de agilitate. Direcţia este comunicativă, iar motoarele pe benzină se turează rapid şi sunt vivace. Ca puncte mai puţin pozitive sunt spaţiul interior redus, portbagajul mic (comparativ cu alte modele din clasă) şi trenul de rulare mai rigid, care pune probleme la trecerea peste denivelările scurte. La testele EuroNCAP, Swift a obţinut un punctaj de 4 stele.

Suzuki Swift – gamă de motorizări

Micul Swift a fost oferit cu doar patru motorizări, din care doar un singur diesel. Aceasta avea cilindree de 1,3 litri şi o putere de 70 CP, fiind foarte economic, dar uşor zgomotos, mai ales că izolaţia fonică nu este foarte bună la o maşină de clasă mică. Pe benzină au existat trei versiuni: 1.3 (92 CP), 1.5 (102 CP) şi 1.6i Sport (125 CP). Cel mai mic motor este plăcut, este destul de sportiv şi funcţionează rafinat pentru clasa mini. Următorul propulsor din gamă oferă mai multă vivacitate, iar 1.6i Sport este vârful de gamă, model care oferă şi modificări stilistice mai agresive, dar şi o altă setare pentru trenul de rulare şi direcţie.

Suzuki Swift 2004 exterior spate

Suzuki Swift – fiabilitate şi întreţinere

Swift este un model care se comportă foarte bine în timp, cu puţine probleme de fiabilitate care să aducă costuri ridicate. Una dintre problemele ridicate de proprietari este calitatea slabă a vopselei, care se zgârie şi se ciupeşte foarte uşor. Anvelopele faţă au tendinţa de a se uza extrem de repede, dar pot fi înlocuite cu unele de calitate mai bună pentru a creşte intervalul de schimb. Printre problemele mai grave a fost semnalată cea de la cutia de viteze manuală, care poate ceda. Primele semne sunt schimbările de treaptă greoaie, care necesită multă forţă fizică. În acest caz este bine să mergeţi la un specialist pentru a verifica cutia.

Pe piaţa din România, preţurile pentru un Swift second-hand pornesc de la circa 3.500 de euro.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)