autovit.ro

Analiză: Ford Focus (1998-2004)

Ford Focus este una dintre cele mai des întâlnite modele de clasă compactă de pe piaţa noastră, iar prima generaţie are numeroase calităţi şi un preţ actual pe piaţa de second-hand care poate face greu de refuzat o ofertă. Prima generaţie a lui Ford Focus a fost lansată în anul 1998 şi a adus în clasa compactă un tren de rulare foarte perfromant pentru aceea vreme, cu punte spate independentă. De aceea, Focus a fost extrem de lăudat pentru modul cum se conduce, pentru plăcerea pe care o oferă şi pentru modul dinamic şi agil pe care îl propunea.

Tot datorită trenului de rulare (puntea spate denumită Control Blade), Focus a ridicat ştacheta în materie de confort şi a fost unul dintre cele mai bune compacte din acest punct de vedere. De exemplu, cu cea de-a cincea generaţie a lui Golf, VW a preluat structura cu punte spate independentă pentru a concura cu şanse egale Focus la capitolele confort şi dinamică. În plus, la Focus, direcţia era foarte comunicativă şi incisivă, datorită ei fiind o plăcere să conduci pe drumurile cu viraje.

Ford Focus 1998 interiorFocus a beneficiat de un facelift în anul 2001, când au fost redesenate mai multe elemente de caroserie, au fost introduse noi echipamente opţionale (precum farurile cu xenon) şi au fost oferite noi motoare în gamă. Totuşi, interiorul, deşi revizuit, a fost mereu punctul slab al lui Focus, materialele fiind destul de slab calitativ, sub cele oferite de VW, Opel sau chiar modelele frantuzeşti.

Ford Focus – gamă de motorizări

Gama de motorizări pe durata ciclului de producţie a lui Focus a cuprins opt propulsoare, din care şase pe benzină şi două diesel. Cele pe benzină au fost: 1.4 (75 CP), 1.6 (101 CP), 1.8 (115 CP), 2.0 (130 CP), 2.0i ST (175 CP) şi 2.0 Turbo (215 CP, doar pentru RS). Dieselurile au avut ambele cilindreea de 1,8 litri, primul motor având indicativul TDDI şi 90 CP, iar cel de-al doilea TDCi şi 116 CP (cu common-rail). Toate motoarele lui Focus (excepţie 1.4i) sunt foarte vivace şi oferă acceleraţii bune, dieselul TDCi fiind economic şi foarte rafinat.

Ford Focus – fiabilitate şi întreţinere

Focus este un model compact cu preţuri normale pentru această clasă. Reviziile se fac relativ uşor, cu costuri reduse, iar piesele de schimb sunt uşor de găsit şi au preţuri corecte pentru segment. În ceea ce priveşte fiabilitatea, trebuie verificat dacă maşina a trecut prin toate cele şapte rechemări în service, unele din ele importante. Este recomandat să evitaţi cutiile automate şi să vă aşteptaţi la probleme repetate de la trenul de rulare, care necesită o atentă şi o constantă întreţinere.

6 Comentarii

  1. Ion

    Numeste pt ce au fost cele sapte rechemari in service. S-a terminat cam brusc articolul. (Introducere-Cuprins-Incheiere).

  2. Dan

    Pe langa suspensie, motoarele 1.6 benzina mananca ulei dupa 180000km, iar dieselul 1.8 TDCI nu este foarte fiabil avand probleme cu injectoarele.

  3. Matei

    Cele mai tari masini posibile.fiabilitate intretinere mica 100%

  4. cristian

    Am un ford focus din 2002 1.8 TDDI 90 CP si sunt foarte multumit de el din orice punct de vedere are 310000 km rulati fara probleme. Consum in oras de 5.8%.fara consum de ulei.

  5. Bijea paul

    Salut! Vreau sa-mi cumpar un ford focus 1.8dizel 2003 cu 100.000km! Va rog sa ma ajutati daca e fiabil motorul daca o sa am prb cu inj pomp de injectie si cu altceva
    Va multumesc!

    • Cosmin

      Atentie mare la motorizare, sa fie 1.8 TDDI 66KW 90CP. Repet, sa fie motorizarea TDDI si nu TDCI care este un motor foarte pacatos din punct de vedere al injectiei common rail si foarte pretentios la motorina, foarte des pica injectoarele si pompa de injectie.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)