autovit.ro

Analiză: Seat Ibiza (2002-2008)

Cea de-a treia generaţie a lui Seat Ibiza a fost fabricată între anii 2002-2008 şi a utilizat aceeaşi platformă ca şi VW Polo şi Skoda Fabia. Dintre cele trei modele, Ibiza era cea mai sportivă, atât ca design, cât şi ca mod în care se conduce. Trenul său de rulare era mai rigid, direcţia mai incisivă, iar modul în care se conducea maşina transmitea vivacitate şi agilitate.

Totuşi, pentru a satisface nevoile clienţilor care căutau un nivel ridicat de sportivitatea în clasa mică, Ibiza a trebui să facă şi compromisuri. Faţă de fraţii de platformă, Ibiza oferea cel mai mic spaţiu interior şi era cel mai puţin confortabilă, astfel încât maşina se pretează mai mult celor tineri, care nu sunt deranjaţi de aceste aspecte. Chiar şi aşa, Ibiza a fost mai spaţioasă decât generaţia anterioară şi oferea un portbagaj generos.

Seat Ibiza 2006 interiorÎn anul 2006, Ibiza a trecut printr-o operaţie de facelift, care a adus o serie de actualizări cosmetice, atât pentru designul interior, cât şi pentru cel exterior. Echipările au suferit schimbări, fiind introduse şi noi echipamente. Totodată, au fost introduse motorizări noi, iar cele vechi au fost revizuite.

Seat Ibiza – gamă de motorizări

Deşi este atipic pentru un model de clasă mică, Ibiza a fost disponibilă cu o multitudine de propulsoare. Astfel, gama motorizărilor pe benzină era următoarea: 1.2i (trei cilindri, 54 CP / 60 CP / 64 CP / 70 CP), 1.4i (75 CP / 86 CP / 101 CP), 1.6i (101 CP / 105 CP),  1.8 Turbo FR ( 150 CP), 1.8 Turbo Cupra (180 CP), 2.0i (115 CP). Motorizările diesel au fost: 1.4 TDI (trei cilindri, 70 CP / 75 CP / 80 CP), 1.9 SDI (64 CP) şi 1.9 TDI (101 CP / 130 CP / 160 CP). Recomandarea noastră pentru motorul pe benzină merge spre 1.4i, care este suficient de puternic pentru Ibiza, iar pentru diesel, 1.9 TDI este economic şi oferă un cuplu ridicat, deşi este destul de gălăgios.

Seat Ibiza – fiabilitate şi întreţinere

Deşi Ibiza este un model la care reviziile nu sunt deloc scumpe, fiind uşor de întreţinut, au existat totuşi câteva probleme de fiabilitate destul de costisitoare depre care este bine să ştiţi înainte de o eventuală achiziţie. Astfel, motorul 1.2i (foarte corect pentru traficul urban) a avut probleme cu ruperea lanţului de distribuţie, aspect semnalat pentru destul de multe modele (apare mneţionat şi în raportul de fiabilitate al TUV). La fel de costisitoare pot fi problemele cu scurgerile de combustibil de la injectoare pentru 1.4 TDI sau cu turbinele pentru toată gama TDI. În plus, la Ibiza sunt semnalate uzura rapidă a unor elemente ale trenului de rulare sau zgomotele provenite de la elementele de plastic din interior, însă acestea sunt considerate probleme comune pentru un model de clasă mică.

Preţurile pentru Seat Ibiza, pe piaţa de second-hand, pornesc din jurul sumei de 2.000 de euro.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)