autovit.ro

Analiză: Land Rover Discovery 3 (2004-2009)

Discovery este unul dintre cele mai populare modele Land Rover fiind apreciat pentru calitățile sale în teren accidentat, dar și pentru ușurința cu care parcurge kilometri pe șosea. Generația a treia a fost plasată în gama Land Rover undeva la granița dintre spartanul Defender și luxoasele modele Range Rover. Prețurile se mențin însă destul de ridicate.

Primele două generații ale modelului Discovery l-au făcut celebru printre pasionații de automobile cu capacități reale în teren accidentat. Mare, spațios și mult mai confortabil față de spartanul Defender, modelul Discovery și-a creat repede o armată de fani. Prima generație a fost fabricată între 1989 și 1998, urmată apoi de un facelift amplu botezat Discovery 2. Acesta a fost comercializat între 1998 și 2004 când a venit vremea pentru o schimbare radicală. Discovery 3 a fost lansat în 2004 și a facut un enorm pas înainte. Latura rustică a fost dată la o parte și noul Discovery intra în zona premium a mărcii Land Rover. Nu la fel de luxos ca un Range Rover, dar foarte aproape. Pentru cei mai mulți, Discovery era și este un adevărat all-rounder. Poți parcurge distanțe apreciabile pe autostradă pentru a părăsi apoi asfaltul și a ataca un dificil drum de macadam pe versantul unui munte. Majoritatea modelelor folosesc suspensie pneumatică ceea ce aduce un plus de confort în orice situație, dar poate fi și o sursă de neplăceri, compresorul fiind unul dintre elementele care se pot defecta. Alte probleme legate de modelul Discovery 3 sunt de natură electrică mai ales la exemplarele din primii ani de fabricație. Sistemul cruise control poate avea o voință proprie, precum și alte sisteme electronice ca modului de conectare Bluetooth sau frâna electrică de parcare.

Land_Rover-Discovery_3_2005_1024x768_wallpaper_0dMotorizări Land Rover Discovery 3

La capitolul propulsoare, Discovery nu are o gama prea variată. Au fost folosite doar două motoare, unul pe benzină și un turbodiesel. Ambele unități au la bază motoare Jaguar dezvoltate și adaptate pentru a fi folosite pentru modelul Land Rover. Motorul pe benzină este un însetat V8 de 4.4 litri care nu este recomandat tocmai datorită consumului mare de carburant. Motorul care trebuie ales este unitatea turbodiesel Td5 de 2.7 litri ce dezvoltă 190 CP. Este cea mai bună alegere pentru modelul ce cântărește 2.5 tone, cuplul disponbil de la turații joase ajutând ca Discovery să se pună în mișcare mai ușor. La viteze de croazieră, motorul turbodiesel asigură și un consum mediu decent. În ceea ce provește transmisia este de preferat varianta cu cutie automată cu șase trepte, cea mai bună alegere pentru un astfel de model off-road.

Gadgeturi și nivele de echipare

Land Rover Discovery 3 a inaugurat și o serie de sisteme electronice ce ajută mult parcurgerea terenului accidentat. Sistemul Terrain Response permite alegerea dintre patru programe ce setează garda la sol, suspensia și sistemul 4×4 în funcție de suprafața de rulare. Discovery 3 vine dotat și cu sistem Hill Descent Control, ce permite coborârea pantelor abrupte fără a atinge pedala de frână, toată frânarea fiind controlată electronic.

Land Rover Discovery 3 a fost vândut în trei nivele de echipare, cele mai recomandate fiind SE și HSE, acesta fiind cele mai bine dotate cu toate gadgeturile, tapițerie de piele și șapte locuri. Nivelul de bază numit S este mai slab echipat, fiind dotat cu suspensie clasică, o versiune simplificată a sistemului Terrain Response și cutie de viteze manuală.

Pe autovit.ro pot fi găsite exemplare second-hand Land Rover Discovery 3 cu prețuri între 11.900 și 19.900 euro.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)