autovit.ro

Analiză: Honda CR-V (2007-2012)

SUV-urile de dimensiuni medii sunt extrem de populare. Aproape toți constructori au cel puțin un model în gamă, iar mărcile japoneze nu fac excepție. Honda are are o reputație excelentă mai ales în domeniul calității și fiabilității, iar modelul CR-V și-a câștigat foarte mulți clienți satisfăcuți.

Honda a lansat modelul CR-V în 1995, inițial pentru piețele din Japonia și Statele Unite ale Americii. Sosit și în Europa, Honda CR-V avea linii simple, iar puterea era furnizată de un motor pe benzină de 2.0 litri și 130 CP. Prima generație a modelului era ușor de recunoscut prin intermediul stopurilor înalte și amplasate pe montanți spate. A doua generație a modelului CR-V a sosit în 2002, dimensiunile exterioare au crescut, dar stopurile înalte au fost păstrate, devenind semnătura de design a SUV-ului japonez. Generația a treia, cea pe care o vom analiza astăzi a fost lansată în 2007. Principala deosebire față de modelele anterioare era faptul că Honda a renunțat la deschiderea laterală a portierei pentru portbagaj în favoarea unui hayon clasic cu deschidere pe verticală.

Motorizări

honda_cr-v_14Generația a treia a modelului Honda CR-V a fost disponibilă doar cu două motorizări. Prima variantă era un motor pe benzină de 2.0 litri de 150 CP, dar care nu se potrivește prea bine cu caracterul mașinii. Cea mai bună alegere este propulsorul turbodiesel de 2.2 litri de 140 CP. Cuplul mare pune bine în valoare calitățile dinamice ale modelului CR-V și în plus permite o economie mai bună de carburant. Generația a treia CR-V s-a remarcat printr-o ținută de drum excelentă pentru drumurile de asfalt și o adaptare bună și la uzul urban datorită dimensiunilor relativ compacte. Nu are o gardă la sol foarte mare, așa că capacitățile în teren accidentat sunt limitate. Un drum de macadam nu ridică probleme pentru Honda CR-V, dar denivelările mari pun la încercare suspensia acestui model. Honda CR-V se simte cel mai bine pe drumuri virajate. Centrul de greutate este amplast jos pentru un SUV și asta însemnă că ruliul este minim pe viraje. Feedback-ul în volan nu este cel mai bun, direcția putând fi mai comunicativă.

Interiorhonda_cr-v_9

Interiorul este simplu, cu butoane amplasate logic, dar este foarte spațios și bine gândit. De exemplu, levierul pentru frâna de parcare are o formă compactă pentru a elibera spațiul pentru locurile din spate. Plasticele se uzează însă destul de ușor, zgârieturile fiind vizibile pe modelele cu vechime. Bancheta poate culisa pentru a oferi un spațiu mai mare pentru genuchii pasagerilor sau mai mult spațiu în portbagaj. Portbagajul are un volum de 442 litri, iar dacă rabatăm bancheta, volumul crește la 995 litri.

Honda oferă nivele de echipare complete, fără prea multe opțiuni diferite. În 2009, CR-V a trecut printr-un facelift optic minor care a adus câteva modificări blocurilor optice și a mărit puterea motorului diesel de 2.2 litri la 150 CP. De asemenea, motorul diesel era acum disponibil și în asociere cu o cutie de viteze automată. Întreținerea modelului CR-V poate fi scumpă dacă se alege un service de marcă, dar în general fiabilitatea modelului este bună. Au fost raportate probleme la timoneria cutiei de viteze, în special la retrogradare, iar uneori pot exista probleme cu uzura excesivă a pneurilor de pe puntea față sau pot apărea vibrații în volan la virarea maximă. Valoarea de revânzare este excelentă, iar pe Autovit.ro pot fi găsite modele Honda CR-V cu prețuri între 9.300 și 16.000 euro.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)