autovit.ro

Analiză: Renault Laguna (1993-2000)

Prima generație a modelului Renault Laguna a atras atenția prin formele plăcute și linia elegantă. Laguna era propunerea Renault în segmentul mediu și înlocuia pătrățosul model Renault 21. Renault Laguna I a fost disponbilă în variantă hatchback și break, iar gama de motorizări avea în componență trei propulsoare pe benzină și două diesel-uri.

Renault Laguna este un model de clasă medie lansat în 1993. Hatchback-ul franțuzesc înlocuia vechiul model Renault 21 și atrăgea multe priviri la lansare datorită formelor fluide și look-ului modern. Laguna s-a dovedit o fi o mașină de familie plăcută cu un interior spațios și inteligent structurat plus un portbagaj impresionant. La lansare au fost disponibile trei motorizări pe benzină: 1.8, 2.0 și puternicul V6 3.0 litri. Au fost adăugate și două motoare diesel de 1.9 și 2.2 litri.

Laguna I a fost un model suficient de bine echipat, direcția asistată, geamurile electrice față și închiderea centralizată fiind în echiparea standard. Ulterior au fost adăugate și sisteme ca ABS, aer condiționat și airbaguri frontale. În 1995 a fost adăugată și versiunea break. Interiorul oferea suficient spațiu și se remarcau și câteva soluții interesante ca de exemplu modul de a ascunde cd-player-ul sub un capac de plastic amplasat pe consola centrală.

În 1998, Laguna a primit un facelift optic, partea frontală fiind redesenată. Farurile aveau o formă diferită, la fel și stopurile. Proiectoarele de ceață au devenit rotunde, acesta fiind cel mai ușor mod de a recunoaște o Laguna facelift de primă generație. Motorizările au fost și ele upgradate în 1998, majoritatea propulsoarelor pe benzină primind variante multisupape. În gama motorizărilor diesel apărea și un propulsor dCi de 1.9 litri cu injecție directă de motorină și sistem common-rail.

Renault Laguna I și-a încheiat cariera în anul 2000 fiind înlocuită cu generația a doua cu un design total diferit.

Probleme clasice

renault_laguna_11Renault Laguna I este un automobil fără pretenții sportive cu o ținută de drum decentă care își arată calitățile la drum lung. Nu are dinamica unui Ford Mondeo, dar poate fi un automobil de familie excelent datorită interiorului bine organizat și portbagajului foarte mare. Au existat însă și suficiente probleme de fiabilitate. Cele mai multe defecte apar în zona rulmenților de la puntea spate, dar și la diverse componente ale suspensiei. Laguna mai are probleme și cu sistemul de răcire, de aceea este indicată o verificare temeinică înainte de achiziționarea unui exemplare second-hand. La modelele diesel, pompa de apă s-a dovedit a fi problematică. Au mai fost raportate probleme la cutiile de viteze manuale de pe variantele cu motor pe benzină, uneori acestea cedând după 100.000 km

Ce alegem?

Dintre variantele cu motorizare pe benzină, cea mai bună alegere este Laguna 1.8 16 valve. Consumul este decent, iar cei 120 CP ofere performanțe bune. Atenție însă, acest motor este disponibil doar pe modelele fabricate începând cu anul 1998. Anterior, motorul 1.8 avea doar 8 supape și o putere de 90 sau 95 CP. O altă alegere bună este turbodieselul de 2.2 litri de 113 CP disponibil tot pe Laguna facelift. Prețurile pentru Renault Laguna I sunt abordabile, pe Autovit.ro acestea având prețuri situate între 1.300 și 2.500 euro. Atenție însă la timbrul de mediu, motoarele folosite de prima generație Laguna fiind Euro 2 sau Euro 3.

 

2 Comentarii

  1. Iordache Adrian

    Am o laguna 1 motor 1,8 , 90 cp, 1974 cec benzina am probleme se pare la caseta de directie, nu cei capete de bara etc.

  2. Cristi

    Salutare. Am detinut acest model, atat in varianta pre facelift (1996), motorizare 2.0 benzina 115 Cp, cat si cea cu facelift (1999), motorizare 1.6 16 v benzina cu 107 CP. Am fost foarte multumit de amandoua, prima afost break, a doua berlina. Tinuta de drum exceptionala, stabila pe viraje si la viteze mari, scaune comode, directie precisa si frane foarte bune. Precizez ca acum avem in familie 3 Volkswagen, am detinut si alte marci precum Ford, Opel , Audi, dar franele la nici una din aceste marci nu au fost la fel de eficiente. Aici vorbesc strict de masini echipate cu ABS. Spatiu interior suficient, cariserie galvanizata, rezista bine in timp contra ruginii. Foarte bine dotata, recomand varianta echipata cu climatronic, computer bord, comenzi volan. Si acum ca minus-uri: rulmenti spate, pozitie la volan usor ridicata, desi atat scaunul sofer cat si volanul sunt reglabile eu fiind inalt( 1.90m) nu mi-am putut gasi pozitia perfecta in 4 ani! Garnituri galerie admisie, nu sunt scumpe dar daca sunt imbatranite motorul trage aer fals, rezultand consum usor marit si mers neregulat. Unele zgomote pe la bord, si directia cam zgomotoasa daca nu se schimba la timp articulatiile sau bucsele. Per total ii dau nota 8/10.

Lasă un răspuns la Cristi Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)