autovit.ro

BMW X5 a împlinit 15 ani de existență

Unul dintre cele mai populare modele din România și Europa împlinește în acest an 15 ani de existență. În 1999, BMW X5 deschidea drumul către un nou segment, cel al SUV-urilor premium performante. Astăzi, trei generații mai târziu, BMW X5 este în continuare un etalon în clasa sa. Alături de el, BMW a dezvoltat o întreagă divizie de modele X, iar peste nu mult timp îl vom cunoaște pe X7, cel mai mare membru al familiei.

Acum 15 ani, litera X a devenit simbolul unei întregi categorii de automobile şi, în acelaşi timp, al unei forme speciale a plăcerii condusului. BMW X5 şi-a făcut debutul ca primul Sports Activity Vehicle din lume, iar la scurt timp a cucerit atât şoselele, cât şi spaţiul off-road, atrăgând un nou public-ţintă pentru marca BMW. În 1999, BMW deschidea o poartă nouă, primul SUV al mărcii își făcea apariția, un model pe care mulți l-au considerat inițial o blasfemie. Nimeni nu știa însă că piața avea să fie cucerită de acest tip de automobil, iar apetitul clienților avea să devină inasațiabil. După 15 ani, o gamă completă BMW X a fost dezvoltată pe baza pionierului unui segment nou de automobile. Gama mărcii cuprinde acum cinci modele BMW X. Aflat deja la cea de-a treia generaţie, BMW X5 își continuă povestea de succes. A doua generaţie a modelelor BMW X6 (Sports Activity Coupé) şi BMW X3 este acum în producţie. BMW X1 este cel mai mic membru al familiei în clasa compactă. Iar BMW X4, un alt model Sports Activity Coupe, oferă imaginea de SUV coupe, în segmentul mediu. Iar gama va continua să se extindă şi în anii ce vor urma. BMW X7, un model foarte spaţios şi luxos, este în faza de dezvoltare. Până în prezent, peste 3.3 milioane de modele BMW X au fost vândute la nivel global. Aproape fiecare al treilea automobil nou înmatriculat al mărcii este acum un model BMW X. . În România, BMW X5 este de mai bine de 5 ani consecutiv cel de succes model al mărcii, în timp ce aproximativ de 2 din 3 modele vândute fac parte din familia BMW X.

BMW X5 – prima generație (E53)

P90166349_highResPrezentat în 1999 și lansat pe piață în anul 2000, BMW X5 avea să își cucerească clienții prin poziția înaltă la volan, calitățiile dinamice, dar și cele din teren accidentat. BMW X5 dispunea de caroserie autoportantă şi suspensie independentă. Sistemul de tracţiune integrală distribuia cuplul între puntea faţă şi cea spate în raport 38:62. Datorită dotării standard cu sistem de control al stabilităţii DSC (Dynamic Stability Control), ADB-X (Automatic Differential Brake / frânare automată a diferenţialului) şi control la coborâre HDC (Hill Descent Control), BMW X5 a fost echipat nu doar pentru condus sportiv, ci şi pentru a face faţă provocărilor din regim off-road. Disponibil cu motoare pe benzină V8 de 4.4 litri de 286 și 315 CP sau cu propulsor cu șase cilindri în line de 3.0 litri și 225 CP, X5 nu a făcut niciun compromis la capitolul performanță. Ulterior gama avea să fie îmbogățită și cu un motor diesel de 3.0 litri de 193 CP și motoare V8 mai mari de 4.6 și 4.8 litri. Dezvoltat în era când BMW avea încă conexiuni cu Land Rover, prima generație X5 a beneficiat de know-how-ul britanic în lumea off-road combinat cu rigoarea germană. În 2004, BMW X5 avea să primească un facelift, iar în septembrie 2006 producția primei generații înceta. Primul X5 a fost un succes atât în America cât și Europa. În 2005, uzina de la Spartanburg, Carolina de Sud, SUA sărbătorea deja 500.000 de unități asamblate.

A doua generație BMW X5 (E70)P90166354_highRes

În 2006, producţia celei de-a doua generaţii BMW X5 a început la uzina BMW din Spartanburg. Noul model venea cu linii fluide și o imagine dinamică și agresivă. Noua generație primea tot ce era mai bun la capitolul tehnologie și motorizări. Noul X5 avea propulsoare pe benzină cu șase și opt cilindri și puteri cuprinse între 272 și 555 CP. Cel mai puteric X5 purta litera M a diviziei de performanță BMW și a fost prezentat la Salonul Auto de la New York din 2009. Acesta folosea un motor V8 turbo de 4.4 litri ce dezvolta 555 CP și 680 Nm. Un facelift avea să fie aplicat în 2011. Cu aproape 730.000 de unităţi vândute la nivel global, a doua generaţie BMW X5 a reuşit să depăşească succesul predecesorului său.

A treia generație BMW X5 (F15)

La 15 ani de la lansarea primei ediţii, BMW X5 continuă povestea de succes a modelului Sports Activity Vehicle ajuns la a treia generaţie. O evoluție a modelului precedent, noul X5 poate transporta și șapte pasageri. Mai mult, BMW oferă acum primul X5 propulsat de un motor diesel cu patru cilindri (2.0 litri și 218 CP) și primul X5 doar cu tracțiune spate. Noul model oferă însă și variante puternice propuslate de motoare pe benzină cu șase sau opt cilindri, dar și apreciatul diesel de 3.0 litri. Noul X5 are toate șansele să calce pe urmele predecesorilor săi.

Pe piața second-hand, BMW X5 rămâne unul dintre cele mai apreciate modele de la noi din țară datorită valorii mari la revânzare. Pe autovit.ro sunt nu mai puțin de 217 anunțuri pentru modelul X5.

 

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)