autovit.ro

Centura Capitalei nu va fi modernizată mai devreme de 2018

Șoseaua de centură a Capitalei are un trafic zilnic de 144.000 de vehicule, dar nu se află pe lista de priorități a CNADNR. Conform ultimelor date publicate, Centura de Sud nu va fi modernizată mai devreme de începutul anului 2018. Se lucreză însă la finalizarea lucrărilor de modernizare a zonei de nord pentru a putea lega Autostrăzile A1 și A2.

Centura Capitalei este una dintre cele mai tranzitate șosele din București. În ciuda faptului că se ănregistrază un trafic zilnic de peste 140.000 de vehicule, autoritățile nu par prea grăbite în a extinde această importantă arteră la două benzi pe sens. În acest moment doar o parte din Centura de Nord are două benzi pe sens. Cei 32 kilometri din sud dintre localitățile Glina și Domnești nu intră în planul prioritar pentru CNADNR. Modernizarea acestui segment a fost amânată pentru finele anului 2017 sau începutul anului 2018, acestea fiind date pentru începerea lucrărilor. Extinderea Șoselei de Centură se află în discuție din anul 2005. Ani la rând proiectul a fost amânat și tergiversat, iar traficul dificil și blocajele frecvente sunt îndurate de șoferii de autocamioane și de către cei care locuiesc în zonele limitrofe Capitalei.

centuraDouă șantiere active

În acest moment, pe Centura Capitalei se lucrează în două zone, ambele în partea de nord. Primul sector are 11.2 kilometri și este situat între DN2 Voluntari și autostrada A2 București-Constanța, iar al doilea sector este amplasat între DN7 Chitila și autostrada A1 București-Pitești. Lucrările avansează extrem de lent datorită faptului că firma Tehnologica Radion care operează lucrările la primul tronson este în insolvență după arestarea lui Theodor Berna, patronul firmei într-un dosar de evaziune fiscală și spălare de bani. Pe al doilea segment lucrează companiile Delta ACM ’93 și Azvirt, dar progresul este la fel de lent. Ambele sectoare ar trebui finalizate până la finalul anului viitor, acest lucru permițând șoferilor să tranziteze între autostrăzile A1, A2 și A3 fără a mai intra în București.

Statul Român a plătit până acum 53 milioane euro pentru primul sector și 30 de milioane de euro pentru sectorul din nord-vest. Bucureștiul este unul dintre puținele capitale europene care nu au o centură ocolitoare la standard de autostradă. Cel mai apropiat exemplu este Budapesta, unde autostrada M0 ocolește capitala maghiară și oferă acces la toate celelate autostrăzi.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)