autovit.ro

Analiză: Toyota RAV4 (2000-2005)

Toyota Rav4 este unul dintre cele mai cunoscute SUV-uri de dimensiuni compacte din lume. Rav4 a avut mereu o clientelă majoritar feminină, dar este un SUV polivalent ce poate fi folosit cu probleme atât în oraș cât și pe un drum de macadam de la munte. La noi în țară cea mai populară este generația a doua a SUV-ului japonez, cea fabricată între anii 2000 și 2005.

Toyota Rav 4 este SUV-ul care a deschis apetitul europenilor pentru crossovere compacte. Mașini mai înalte, cu tracțiune integrală care să ofere mai multă siguranță pasagerilor plus un portbagaj generos. În același timp, consumul de carburant era similar cu cel al unei mașini normale. Toyota a identificat această nișă și a lansat în 1994 modelul Rav4 atât în Japonia cât și în Europa. Ajuns apoi și în America, Rav4 avea să devină un succes aproape instantaneu. Prima, generație, bazată pe modelul Corolla, s-a fabricat între 1994 și 2000 atât în variantă cu trei cât și cu cinci portiere. Publicul feminin a apreciat imediat acest tip de automobil și a devenit rapid favorită printre doamnele care își doreau un automobil mai înalt față de o berlină sau un hatchback clasic.

Un SUV compact apreciat

toyota_rav4_5-door_39Astăzi, Toyota Rav4 a ajuns la a patra generație și se bucură în continuare de aprecierea generală a publicului. Uitându-ne în spate, am ales generația a doua pentru analiza de zi, un model care a fost extrem de apreciat și la noi în țară. Cu un design mai atractiv și păstrând ambele variante de caroserie, Rav4 II avea să atragă clienți noi către marca japoneză. A doua generație păstra roata de rezervă amplasată pe portiera din spate, portieră ce se deschide în lateral și nu în sus ca un hayon clasic. La capitolul motorizări, generația a doua Toyota Rav4 venea echipată cu motoare pe benzină de 1.8 sau 2.0 litri plus un turbodiesel de 2.0 litri. A doua generație a venit și cu o suspensie upgradată care a adus și o ținută de drum superioară primei generații. Toyota Rav4 II se conducea aproape ca un hatchback mai mare datorită suspensiei bine reglate și direcției precisei. Nu este de neglijat nici latura practică a unui SUV ca Rav4, portbagajul fiind mare, iar spațiul pe bancheta din spate este suficient. Bancheta culisează pentru a putea obține mai mult spațiu pentru pasageri sau bagaje, după nevoie. Modelele cu trei portiere arată cel mai bine, dar latura practică este sacrificată. Este mai greu să ajungi la locurile din spate. În 2003, Rav4 a primit un facelift vizual.

Fiabilitate excelentă

Deși este un automobil cu tracțiune integrală permanentă, multe exemplare nu au părăsit niciodată asfaltul și oricum nu este un model gândit pentru off-road extrem. Cel mult, poate parcurge fără probleme un drum de macadam. Dacă ar fi să alegem dintre motorizările ce au fost disponibile pentru această generație a modelului Rav4, prima variantă ar fi motorizarea diesel D4-D de 2.0 litri și 115 CP, dar acest motor poate fi zgomotos la viteze ridicate. O variantă mult mai rafinată este puternicul motorul pe benzină de 2.0 litri și 150 CP, dar acesta aduce și un consum de carburant ceva mai ridicat. Ca de obicei, Toyota a produs un model fiabil și în general nu au existat mai probleme tehnice. Izolat au fost raportate probleme la partea electrică și la cutiile de viteze. Pe modelele cu motor diesel din primii ani de fabricație au existat și probleme la ambreiaj, dar acesta a fost de obicei înlocuit în garanție. O altă parte mai puțin plăcută este faptul că, datorită fiabilității, majoritatea exemplarelor disponibile pe piața second hand au rulaje mari. Prețurile pentru un exemplar Toyota Rav4 II cu rulaj între 100.000 și 200.000 km variază între 3.500 și 7.800 euro.

 

17 Comentarii

  1. Sandel

    Am avut toyota rav4 diesel modelele 2003 2004 2005 toate cu probleme la peste 150000km cu valvele scv sau cu turbina.Acum am modelul 2012

  2. Sandel

    Sper sa nu am probleme.

  3. Bejinaru

    Si ca o opinie nu este recomandat sa iau un rav 4 din 2003-2005? Tocmai ma gândeam sa imi iau unu pe benzina.

  4. Mihai

    Toyota rav4, 1.8L, generatia a 2a, este doar cu tractiune pe fata. Tractiune 4×4 a fost disponibila doar pt celelate motorizari.

  5. Daniel

    As dori să-mi iau un rav 4 din 2004-2005 diesel, un sfat va rog!

  6. sorin

    Salutare „Toyotistilor” …. m-am hotarat ..am luat un RAV4 – 2005 …si iata-ma alaturi de voi !! Bine v-am gasit …

    • Adrian

      Bine ai venit Sorin in randul nostru.
      Sotia mea are modelul 2012 benzina 150cai(cumparata de noua de la Inchape-Pipera), actualmente 100.000km(multi facuti de mine prin Europa..recunosc). Fara nici o problema,service la timp, ulei schimbat intotdeauna inainte de 10.000km si merge de rupe.
      Zilele astea am cumparat o a doua RAV4 in 3 usi de la Hamburg, model din ce in ce mai rar si greu de gasit. 6200Euro cu 96.000km.
      Sotiei i-a placut mereu modelul in 3 usi asa ca am cautat pana am gasit una in mintile ei. Mai sunt cateva oferte raspandite pe la Berlin, Milano si undeva in Elvetia….in atentia celor interesati.
      In rest numai de bine despre modelul RAV4!!
      PS. Nu stiu nimic despre RAV4 pe motorina, nu m-a interesat niciodata.

      • ionel

        salut,
        de curând mi-am luat un rav 4, 2000 cmc, benzina.Este din 2003. Arata fb, inclusiv motorul, aspectul exterior. Singura problema , de când am cumparat-o este ca are 3 sonde lambda arse din 4. Motorul insa merge perfect, are forta, e super. Ce parere aveti, e problema daca mai merg farasa schimb sondele ? Consuma 8,5 % acum.
        multumesc !

  7. Peter

    De 2 ani am un rav4 diesel 159 hp din 2007.Super multumit!

  8. Eugen

    Atentie Toyotistilor ca si eu ma numar printre voi .Am luat o teapa de la Toyota de o s-o tin minte mult timp. Anul trecut am luat un Rav4 benzinar din 2007 iar surpriza in vara lui 2007 am vazut pragul din depta corodat in deptul rotii spate (o gaura cat pumnul s-a dovedit a fi) si usa stanga spate jos . Atentie garantie la perforarea caroseriei inclusiv usi 12 ANI scrisa negru pe alb in cartea de garantie . In zonele corodate nu existau zgarieturi sau lovituri . Raspunsul Toyota a fost transant dar dupa multiple telefoane si 3 luni de asteptare . Cred ca il intuiti .-Aceste defecte nu fac obiectul garantiei pentru ca rugina a venit din afara in interior nu invers – o fi fost rugina pe asfalt si nu mi-am dat eu seama .. Socant . NU, pentru ca aceste masini pe burta nu au nici un fel de protectie sau antifon date . Deci daca va luari Rav 4 si vreti sa il tineti mai mult de 7-8 ani faceti ce facea bunicu cu vechea Dacie si antifonati-o , la fel si in usi . Jenant pentru o masina cu pretentii ( totusi cand dai 25-35 euro ai ceva pretentii de la o masina ) si pentru o firma cu pretenti cum se crede Toyota .

  9. ionuc

    Sunt in tratative să cumpăr o Toyota RAV 4 din2006,motor 1998 benzină 5 usi,198000 km.Arată bine,se comporta bine la rulare,… ce mă sfătuiti
    ????

  10. Radu

    Ma intereseaza sa cumpar o Toyota Rav 4 2004 2000 Disel pe care as vrea sa o folosesc si la vanatoare si la peste ! Intrebarea este face fata in teren accidentat atat din punct de vedere tehnic cat si off round ? Multumesc anticipat !

  11. Cornel

    Buna am si eu un rav4 diesel anul2003 si nu stiu din ce cauza,cand merg cu ea si schimb viteza din adoua in a treia are niste intreruperi la forta si nu stiu ce poate sa aiba ???

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)