autovit.ro

Analiză: Alfa Romeo Brera (2006-2011)

Alfa Romeo Brera a fost un model fabricat între anii 2006 și 2011. Cu forme atrăgătoare, coupe-ul italienesc bazat pe modelul Alfa Romeo 159 nu a convins atât de mulți clienți cât și-ar fi dorit producătorul italian. Astăzi este un model destul de rar, cu un design aparte ce garantează o impresie deosebită. Brera are și o versiune decapotabilă numită Alfa Romeo Spider, chiar mai rar întâlnită față de modelul coupe.

Alfa Romeo Brera este un automobil deosebit de atrăgător. Designul elegant este semnat de către celebrul designer italian Giorgetto Giugiaro și are un efect garantat. Dacă partea frontală este cumva similară cu cea a modelului Alfa Romeo 159 cu care Brera este înrudită tehnic, partea din spate este aparte, cu linii fluide și o linie de o eleganță rară. Reversul medaliei este greutatea mașinii, mult prea mare pentru un coupe cu aspect sportiv: 1.500 kg. Brera s-a dorit a fi un rival puternic pentru modelele germane similare, dar datorită faptului că nu a fost un pachet complet a dus la un eșec din punct de vedere al vânzărilor. Doar 21.800 unități au fost construite, dar asta înseamnă că astăzi este un model rar și exclusiv. Deși este un model cu patru locuri, este un automobil pentru cel de la volan și un pasager, cel mult. Locurile din spate sunt mult prea înghesuite pentru a putea fi folosite de către pasageri adulți și pot fi utilizate cel mult pe post de spațiu de depozitare pentru bagaje.

Motorizări și ținută de drum

alfa_romeo_brera_2Deși are un aspect de coupe sportiv, Brera este mult prea grea pentru a ridica pretenții la acest capitol. Direcția este precisă, dar datorită faptului că Brera se înclină destul de serios pe viraje, efectul este compromis. Chiar echipată cu motorul V6 pe benzină, greutatea prea mare pe puntea față induce un comportament subvirator. Afla Romeo a oferit modelul Brera cu trei motorizări pe benzină și două turbodiesel. Gama motoarelor pe benzină începe cu propulsorul de 1.75 litri turbo de 200 CP, urmat apoi de ceva mai răspânditul motor de 2.2 litri de 185 CP și marele V6 de 3.2 litri și 260 CP. Toate motoarele sunt gurmande, consumul de benzină fiind destul de ridicat. Pentru o variantă mai economică putem alege între cele două motoare turbodiesel JTDM: 2.0 litri de 170 CP sau 2.4 litri oferit în variante diferite de putere 200, 210 sau 215 CP. Transmisia a fost asigurată de o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional a existat și cutia robotizată Selespeed sau cutia automată Q-Tronic. Versiunile echipate cu motorul V6 de 3.2 litri au tracțiune integrală.

Probleme cunoscutealfa_romeo_brera_3

Majoritatea modelelor sunt bine echipate, iar interiorul este plăcut, iar finisările sunt destul de bune. Atenție însă la partea electronică în cazul unei achiziții de pe piața second-hand trebuie verificate atent toate sistemele electronice, acestea fiind partea slabă a modelului Brera. De asemenea, un test drive este obligatoriu, fiind raportate zgomote la interior ce provin din bord sau scaune. Geamurile electrice pot fi problematice, de asemenea.

Alfa Romeo Brera s-a devalorizat puternic față de prețul inițial de vânzare. Astăzi, nu există prea multe exemplare disponibile pe piața second-hand, dar cele care pot fi achiziționate au prețuri ce variază între 10.000 și 14.000 euro, iar rulajele sunt destul de mici.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)