autovit.ro

Analiză: Citroen C2 (2003-2009)

Citroen C2 a fost propunerea constructorului francez în clasa mică, fiind varianta cu trei portiere a modelului C3. Ambele modele erau urmașele popularului Citroen Saxo. Deși C2 și C3 împărțeau aceeași platformă, designul era diferit, fiecare adresându-se unui alt segment de public.

În toamna anului 2003, Citroen a lansat modelul C2, care, alături de C3, erau noile reprezentate ale mărcii în clasa mică. Atât C2, cât și C3 erau practic urmașele modelului Saxo, un automobil extrem de popular în Hexagon și în Europa. Dacă Citroen C3 era varianta practică, cu cinci portiere, ce se adresa clienților cu familie, noul Citroen C2 era o variantă cu un look ceva mai sportiv, disponibilă doar cu trei portiere. Designul celor două variante era diferit, tocmai pentru a diferenția mai bine potențialii clienți.

Deși era mai arătos față de fratele său cu cinci portiere, C2 a fost mai puțin popular, dar acest lucru s-a datorat campaniilor publicitare prost gândite de către constructorul francez. Preferat în special de publicul tânăr, Citroen C2 a convins prin costurile scăzute de întreținere, fiind ideal pentru un șofer începător.

Gama de motorizări

citroen_c2_5Gama de motorizări a fost compusă din propulsoare pe benzină de 1.1 litri de 60 CP, 1.4 litri de 75 CP sau 90 CP în combinație cu cutia de viteze pilotată SensoDrive, celebră pentru lentoarea cu care schimbă trepte de viteză. Singurul diesel ce a fost disponibil pe C2 este propulsorul 1.4 HDI de 68 CP. Au existat și două variante sportive numite VTR și VTS propulsate de motoare pe benzină de 1.6 litri de 110 CP și, respectiv, 125 CP.

Indiferent de motorizarea aleasă, C2 se descurca onorabil pe șosea sau în mediul urban, suspensia fiind destul de bine gândită. Partea mai puțin plăcută este la interior. Plasticele folosite sunt de proastă calitate, iar spațiul pentru cei doi pasageri din spate este aproape inexistent. Portbagajul este și el mai mult simbolic.

Una dintre cele mai bune alegeri pentru un șofer începător este Citroen C2 echipat cu motorul de 1.1 litri. Este lent, dar oferă cele mai mici costuri de întreținere și un consum decent de carburant. În plus, pentru uzul urban, motorul se achită decent de orice job care îi este încredințat. Pentru ceva mai multă putere, propulsorul de 1.4 litri cu cutie manuală este și el o alegere bună. De evitat versiunile echipate cu cutia pilotată SensoDrive, extrem de lentă și neplăcută la utilizare. Pentru cei care își doresc un automobil fun, versiunile VTR și VTS sunt o alegere bună, dar sunt destul de rare pe piața second-hand din România. În primăvara anului 2007, Citroen a operat un facelift optic pentru modelul C2 ce a adus un spoiler față cu design diferit și o grilă a radiatorului diferită.

Probleme cunoscute

La capitolul fiabilitate, Citroen nu stă foarte bine. Modelele produse de constructorul francez au ocupat mereu ultimele locuri în clasamentele de satisfacție ale consumatorilor. În ceea ce privește modelul C2, principalele probleme sunt legate e cutia de viteze SensoDrive, dar și de frânele spate care se pot bloca dacă mașina nu este folosită pentru o perioadă mai lungă de timp.

Pentru că Citroen este o marcă cu o valoare de revânzare relativ mică, Citroen C2 se bucură de prețuri extrem de accesibile pe piața second-hand. Nu este o mașină foarte răspândită, dar pe Autovit.ro pot fi găsite câteva exemplare interesante cu prețuri ce variază între 2.200 și 4.000 euro.

 

3 Comentarii

  1. profesorul

    pentru autorul acetui articol as dorii sai atrag atentia ca ar fi bine sa nu mai fie asa de subiectiv in comentarii pentru simplu motiv ca masine nemtesti pe care probabil le simpatizeaza la clasa asta sunt pistoale cu apa adica pe romaneste mai proaste de atat nu se poate daca doreste sa fie obiectiv

  2. Razvan

    Am un citroen c2,cutie automata, 1.4, 75hp, un opel corsa c automat 1.2 si un mercedes w203 c230 kompressor automat deci as avea cu ce sa compar… Este o masina incredibila, cutia este la fel de lenta ca cele din generatia ei pacat ca toti isi dau cu parerea pe forumuri fiind destul de putin informati. Recomand citroen c2 celor care vor o masina de oras cu intrerinere ieftina, varianta automata este foarte buna, atentie!!! daca are padele nu inseamna ca este o masina de formula1 sau are cutie dsg…etc

  3. Bogdan

    „La capitolul fiabilitate, Citroen nu stă foarte bine. Modelele produse de constructorul francez au ocupat mereu ultimele locuri în clasamentele de satisfacție ale consumatorilor.”
    De unde e scoasa asta? Clasament facut de cine? Intrebati consumatori de masini din grupul vag?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)