autovit.ro

Analiză: Seat Leon (2000-2005)

Prima generație a modelului Seat Leon a fost lansată spre finalul anului 1999 și avea să se bucure de un succes deosebit în Europa. Înrudită tehnic cu Volkswagen Golf IV, Audi A3 și Seat Toledo, Leon devenea o alternativă interesantă în zona modelelor compacte cu cinci portiere. În plus, datorită versiunilor sportive Cupra și Cupra R, Leon devenea atractiv și pentru cei care își doreau un hot-hatch atractiv și cu un preț abordabil.

La începutul anilor 2000, Seat a lansat modelul Leon, un hatchback compact ce avea să intre în compatiție directă cu modele mult mai cunoscute ca Volkswagen Golf IV, Ford Focus sau Opel Astra. Prima generație Leon avea să fie promovată drept o versiune mai sportivă și mai abordabilă a modelului Golf cu care era strâns înrudită. Pentru a sublinia latura sportivă, Leon-ul avea un design mai agresiv față de confratele său german, un design ce avea să rezoneze cu publicul mai tânăr care a decis să aleagă modelul Leon în defavoarea Golf-ului. Aceștia aveau să constate că au făcut o alegere bună, Seat Leon dovedindu-se a fi o experiență mai plăcută la volan față de rigurosul Golf IV. Minusurile erau însă și ele prezente. O banchetă spate destul de înghesuită pentru trei pasageri plus o suspensie uneori prea rigidă la uzul citadin. Leon-ul avea să fie caracterizat ca fiind mai bun ca un Golf atunci atunci când vine vorba de ținută de drum și aspect. În plus prețurile erau mai mici față de cele ale rivalului german.

Gamă largă de motorizări

seat_leon_5Finisările interioare nu s-au ridicat la nivelul calitativ al celor de pe un Golf, dar nu erau foarte departe, iar layout-ul interior a fost inspirat de modelul Audi A3, un alt frate de platformă al Seat-ului Leon Mk1. Datorită popularității de care s-a bucurat în perioada 2000-2005, astăzi există numeroase exemplare disponibile pe piața second-hand, așa că avem de unde alege. În plus gama de motorizări era extrem de largă, iar toate motoarele au fost comune cu cele folosite de Volkswagen. Pentru cei care își doresc un Leon eficient și fără prea multe bătăi de cap se poate alege propulsorul de 1.4 sau 1.6 litri benzină. Cel de 1.6 oferă 105 CP și este perfect adaptat acestui tip de automobil. Pentru cei care își doresc ceva mai multă putere, pot căuta un exemplar Leon Cupra dotat cu motorul 1.8 Turbo de 180 CP sau Cupra R cu același motor dar în variantă de 210 CP sau 225 CP. Pentru cei care preferă economia unui motor diesel, pot alege dintre o mulțime de exemplare Leon dotate cu celebrul motor 1.9 TDI în diverse variante de putere ce variază între 90 și 150 CP.

Probleme cunoscute

Seat Leon a avut parte de o serie de probleme în zona electrică, uneori diverse comenzi electrice cedând în timp. De asemenea, unitatea de control pentru motoarele TDI de 110 CP s-a dovedit a fi uneori problematică. În rest, Seat Leon, s-a dovedit a fi un automobil fiabil. Au existat și o serie de rechemări oficiale în service pentru remedierea unor probleme legate de sistemul ABS. Datorită faptului că Leon a fost un automobil în general fiabil și foarte plăcut la condus, majoritatea exemplarelor ce pot fi achiziționate de pe piața second-hand au rulaje serioase, fiind dificil că găsim un exemplar cu mai puțin de 150.000 km la bord. Partea bună este că prețurile sunt abordabile, variind între 1.500 și 5.000 euro în funcție de vechimea automobilului.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)