autovit.ro

Analiză: Toyota Aygo (2005-2014)

Toyota Aygo este unul dintre cele trei modele identice rezultate din alianța dintre grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) și Toyota. În 2005, cei doi mari constructori s-au asociat pentru a construi un model de clasă mini pentru Europa. Astfel au rezultat tripleții Toyota Aygo, Peugeot 107 și Citroen C1. Toate cele trei modele sunt construite în aceeași uzină din Cehia și s-au dovedit a fi un succes pe piața europeană.

Toyota Aygo este unul dintre cele trei modele care s-au născut din asocierea dintre grupul francez PSA și Toyota. În 2001, cele două mari concerne auto au decis să colaboreze pentru a crea un automobil de clasă mini pentru piața europeană. Aceasta avea să fie comercializat în Europa, avea să fie fabricat în Cehia și urma să fie derivat sub cele trei mărci: Citroen, Peugeot și Toyota. Asocierea dintre Toyota și PSA s-a numit TPCA și o uzină complet nouă a fost construită la Kolin, în Republica Cehă. În 2005, aici a fost construit primul exemplar al noului model de clasă mini. Același model a fost vândut sub numele de Peugeot 107, Citroen C1 și Toyota Aygo. Dintre toate cele trei modele, versiunea cu logo Toyota era diferită din punct de vedere vizual, având grila radiatorului și stopurile diferite față de cele ale versiunilor Citroen și Peugeot. Modelul a fost construit simplist, ideea fiind de a crea un automobil de oraș fără pretenții, la un preț foarte abordabil. Rețeta avea să fie un succes și cele trei modele aproape identice s-au vândut bine în Europa. Deși avea un preț un pic mai mare față de frații săi aproape similari, Aygo a atras clienții convinși de logo-ul japonez de pe grila radiatorului.

Fabricat în Europa

aygo1Deși este fabricat într-o uzină est-europeană, Aygo și frații săi au fost construiți cu rigoare japoneză. Au existat doar două versiuni de motorizare, foarte răspânditul motor cu trei cilindri de 1.0 litru și 68 CP și un turbodiesel de 1.4 litri ce dezvolta 55 CP. Au existat, de asemenea, două versiuni de caroserie cu cinci și, respectiv, 3 portiere. Soluțiile folosite erau simple, mai ales la interior. Nu există torpedou închis, este folosit mult plastic tare, portierele din spate au geamuri rabatabile, iar hayonul este doar o bucată de sticlă, fără ramă metalică. Motorul de 1.0 litru benzină este extrem de vioi în ciuda cifrelor, dar este gutural și își face simțită prezența în habitaclu prin sunetul său. Partea bună este că nu consumă foarte multă benzină. La capitolul minusuri trebuie menționat portbagajul mic și dificil de încărcat și spațiul mic pentru pasagerii din spate.

Dedicată orașului

Prima generație Toyota Aygo s-a fabricat între 2005 și 2014, fiind înlocuit în acest an de noul model. Este plăcută la condus, iar prețurile pe piața second-hand sunt abordabile. Este ideală ca primă automobil pentru un începător sau pentru cei care au nevoie de un automobil pentru traficul urban. Este de preferat versiunea pe benzină pentru motorul extrem de vesel și vioi, precum și versiunea cu cinci portiere pentru un plus de confort. De asemenea, căutați versiunile mai bine dotate, pentru a beneficia măcar de geamuri electrice față și turometru. Un facelift subtil a fost operat în 2009. Întreținerea nu este scumpă în cazul modelului pe benzină, iar probleme majore de fiabilitate nu au fost semnalate. Există posibilitatea ca apa să pătrundă în portbagaj datorită uzurii chederelor de la hayon, de aceea este bine să verificați dacă există umezeală în portabagaj în cazul unei achiziții de pe piața second-hand. Prețurile pentru un exemplar second-hand variază între 2.700 și 4.800 euro.

 

 

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)