autovit.ro

Anvelope reșapate – ce sunt, cum se comportă, merită să cumpăr?

Achiziția unui set nou de anvelope este mereu o problemă care pune presiune pe bugetul familiei. Indiferent de dimensiunea anvelopelor de care ai nevoie, suma se ridica la cel puțin câteva sute de lei și poate trece cu ușurință peste pragul de 2.000 de lei, pentru anvelope de 17 sau 18 inchi. De aceea, foarte frecvent apare întrebarea: ce sunt anvelopele reșapate și dacă merită să le cumpăr. Mai jos încercăm să explicăm esențialul despre ceea ce înseamnă o anvelopă reșapată.

 

Procedeul de producție a unui astfel de anvelope este destul de simplu. În primă fază se curăță complet vechea suprafață de uzură a unei anvelope, apoi se „toarnă” un nou strat. Ceea ce este important de știut este că structura anvelopei vechi este păstrată în întregime. Astfel, chiar dacă anvelopa arată ca una nouă la suprafață, ea este de fapt veche la interior și poate fi una utilizată pentru mai mulți ani. Mai grav este că structura internă poate fi afectată, iar verificarea ei este imposibilă. Dacă este așa, în cel mai bun caz, anvelopa nu va fi perfect echilibrată însă, în cel mai rău caz, asta poate duce la cedarea prematură sau la explozie, care la viteze ridicate poate fi fatală.

resapateAnvelope reșapate – calitate slabă

Alt aspect negativ al anvelopelor reșapate este faptul că suprafața nouă este formată dintr-o compoziție de slabă calitate, care nu este testată la fel de intens precum cea de la o anvelopă normală. Performanțele unei astfel de anvelope, indiferent că este una de iarnă sau una de vară sunt, de cele mai multe ori, net inferioare chiar și anvelopelor originale de slabă calitate sau de la mărci necunoscute. Destul de frecvent, stratul nou de pe o anvelopă reșapată se poate fisura, crăpa sau tăia, ceea ce impune schimbarea pneului.

Practic, dacă vorbim de avantajele unei anvelope reșapate, singurul pe care îl putem identifica este prețul sensibil mai mic decât al unei anvelope originale. Totuși, recomandarea noastră este clară și credem că astfel de anvelope ar trebui evitate pe cât posibil. Totuși, dacă aveți montate astfel de anvelope pe mașină evitați vitezele ridicate, dar și stresul mecanic care apare asupra unui cauciuc atunci când se merge cu viteza ridicată prin viraje, deoarece deformările laterale pot expuse probleme structurale.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)