autovit.ro

Analiză: Citroen Xsara Picasso (2000-2010)

Citroen Xsara Picasso a fost unul dintre cele mai ciudate monovolume produse în Franța. S-a dovedit a fi însă practic, excelent pentru o familie numeroasă și extrem de longeviv. Succesul acestui model a fost atât de mare în vestul Europei, încât Citroen are acum în gamă trei variante Picasso bazate pe actualele modele C3 și C4.

Citroen Xsara Picasso este unul dintre cele mai celebre monovolume produse în Franța. Bazat pe platforma modelului compact Xsara, monovolumul Picasso s-a remarcat prin designul ciudat cu forme rotunjite și prin faptul că la prima vedere nu îți dai repede seama care este partea frontală și care este spatele. A fost și unul dintre cele mai logevive modele din gama Citroen, monovolumul compact fiind fabricat din toamna anului 1999 și până în 2010. Un facelift important a fost aplicat în 2004. Urmașul modelului Citroen Xsara Picasso este actualul C4 Picasso.

Citroen Xsara Picasso oferă cinci locuri individuale, un portgabaj încăpător și un habitaclu aerisit și luminos. Scaunele pot fi pliate, rabatate sau culisate în funcție de nevoia fiecăruia sau pot fi scoase cu totul din mașină. Un alt element practic este prezența unui troller Modubox în portbagaj, un fel de căruț pliabil ce poate fi folosit la cumpărături, de exemplu. Cei care călătoresc la bordul unui Citroen Xsara Picasso vor fi încântați de suprafața vitrată mare ce permite o bună vizibilitate către exterior. Cel de la volan, însă, va fi jenat de către montanții foarte groși ce încadrează parbrizul. Poziția la volan este înaltă, iar amplasarea planșei de bord în partea centrală a bordului nu este pe gustul tuturor. De asemenea, pe distanțe lungi, scaunele din Picasso nu sunt cele mai confortabile datorită șezutului prea scurt.

Motorizări

citroen-xsara-picasso-9Suspensia este confortabilă, iar motoarele sunt decente. Cea mai bună alegere este un turbodiesel, indiferent că alegem HDI-ul de 2.0 litri și 90 CP sau propulsorul mai noul 1.6 HDI de 92 sau 110 CP. Oricare din aceste motoare oferă un consum scăzut de carburant și suficientă putere și cuplu pentru a mișca cu aplomb monovolumul Xsara Picasso. Dacă trebuie să alegem o variantă cu motor pe benzină, atunci alegerea noastră ar fi motor de 1.8 litri, mai silențios și mai puternic decât alternativa de 1.6 litri. Motorul de 1.6 litri este lent mai ales când mașina este încărcată la maxim.

Datorită faptului că aceste model a fost construit pe o perioadă lungă de timp, oferta de pe piața second-hand este destul de bogată. Sunt suficiente de modele de unde poți alege, iar întreținerea unui Citroen Xsara Picasso nu va fi extrem de costisitoare. În plus, devalorizarea acestui model a fost puternică, prețurile fiind acum extrem de abordabile.

Probleme cunoscute

În ceea ce privește posibilele probleme tehnice acestea pot apărea în zona suspensiei, o verificare amănunțită înainte de achiziționare fiind obligatorie. Sistemele electronice sunt și ele sensibile, iar uneori martorii de bord se aprind fără motiv. La achiziție trebuie verificată și prezența roții de rezervă care este amplasată la vedere sub mașină și poate fi furată ușor. Un scurt test drive cu mașina este de asemenea important, deoarece pot fi detectate sunete suspecte. O altă problemă raportată la modelele cu motor diesel construite în primii ani de producție a fost ambreiajul. Acesta putea ceda după doar 50.000 km. Modelele ulterioare nu au mai avut această problemă.

Prețurile pentru Citroen Xsara Picasso pe Autovit.ro variază între 1.000 și 3.400 euro.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)