autovit.ro

Analiză: Mitsubishi Colt (2004-2012)

Una dintre cele mai reușite modele de oraș produse de Mitsubishi a fost Colt, generația nouă lansată în 2002. Colt era un nume cu tradiție în gama producătorului japonez, modelul de dimensiuni mici fiind construit încă din 1962. La finalul anului 2012, Mitsubishi a decis înlocuirea modelului Colt cu actualul model Space Star.

Mitsubishi Colt face parte din istoria constructorului japonez. Modelul a fost inițial lansat în Japonia în 1962, în diverse variante. Numele a fost folosit apoi pentru o serie de cinci generații de modele Colt derivate din modelul Mirage și vândute între 1978 și 2002. În 2002, Mitsubishi a decis crearea unui nou model Colt, pe o platformă complet nouă. Lansat inițial în japonia în 2002, a sosit în Europa în 2004. Platforma folosită era comună cu cea modelului Smart ForFour, ambele modele fiind asamblate la uzina NedCar din Olanda. Cu un design interesant, faruri ample și stopuri verticale, Mitsubishi Colt și-a cucerit repede o clientelă fidelă în Europa. Avea să fie derivat apoi și într-o variantă cu trei portiere.

Motorizări

Mitsubishi Colt 1.3 L, rot, 70 kW, 1332 ccm, 5GangÎn ceea ce privește motorizările, se putea alege între o serie de propulsoare pe banzină din famila MIVEC cu capacități cilindrice de 1.1, 1.3 sau 1.5 litri. Ulterior a fost adăugată și o variantă diesel cu motor de 1.5 litri Di-D de 95 CP. De asemena, o variantă mai rară și apreciată este modelul Colt Ralliart, versiunea performantă a modelului Colt. Aceasta folosea motorul pe benzină de 1.5 litri supraalimentat prin sistem turbo în varianta de 150 CP. O altă variantă derivată din modelul Colt a fost Colt CZC, un cabriolet cu hardtop retractabil.

Deși este una automobil de clasă mică, este la limita clasei din punct de vedere al dimensiunilor. Este slavat însă de silueta de mini monovolum care se traduce printr-un interior spațios și suficient loc pentru patru sau chiar cinci pasageri. Portbagajul, în schimb, nu este foarte încăpător. Este un automobil solid, bine închegat, finisat cu simț de răspundere. Materialele sunt durabile la interior, deși unele plastice sunt cam urâte la prima vedere. Poate fi condus foarte ușor, toate motorizările sunt suficient de puternice și devine un companion plăcut chiar și la drum lung.

Echipare generoasă

Prima alegere ar fi varianta de bază cu motor de 1.1 litri în trei cilindri și 75 CP. Este cea mai economică dintre motoarele pe benzină și se achită cu brio de orice sarcină îi este încredințată. Nu dăm greș nici cu motorul de 1.3 litri și 95 CP, iar pentru un plus de performanță, motorul de 1.5 litri oferă 109 CP. Trebuie specificat că dacă căutăm un Colt cu motor diesel vom găsi doar în varianta inițială. După faceliftul aplicat modelului Mitsubishi Colt în 2008, motorul turbodiesel 1.5 Di-D de 95 CP a fost scos din ofertă.

Majoritate modelelor sunt bine echipate, cu aer condiționat, geamuri electrice, sistem audio și închidere centralizate. Cele mai multe au și jante de aliaj de 15 sau 16 inch, Variantele de bază pot fi recunoscute prin lipsa farurilor de ceață. În ceea ce privește fiabilitatea, Mitsubishi are o reputație excelentă, ca mai toți producătorii japonezi. Pe piața second-hand există suficiente exemplare Colt atât în variantă originală, cât și facelift. Este, însă, un model care și-a păstrat destul de bine valoarea, așa că prețurile variază între 3.300 și 6.000 euro.

 

9 Comentarii

  1. Daniel

    Masina ok din punct de vedere al pretului SH si echipare/motor. Consumuri foarte mari, probleme la partea de electrica si mai ales la suspensie (inclusiv rulmenti).
    Fiabilitate sub medie, comfort scazut al suspensiilor si ergonomie mediocra (materiale slabe la interior, pozitie sofer nu tocmai fericita etc).
    In concluzie, mai bine se merge pe un Yaris, Corsa, Mazda2 etc.

  2. Adi

    Se vede ca vorbesti din auzite sau ai cumparat cel mai ieftin Colt de pe piata Sh si nu ai avut bani de verificare de calitate…eventual ai verificat-o cu cricul..

    Te sfatuiesc sa intri pe forumul mitsu sa vezi daca stau lucrurile asa. O sa vezi ca e liniste si ca treaba e buna…. prea buna
    Pari genul de utilizator care cumpara o masina la 100.000 km si spuue ca masina lui nu este fiabila sau ca a luat tzeapa pt ca trebuie sa schimbe ceva la susupensie. Cred ca esti singurul posesor de Colt care nu este multumit.
    Despre ce consum foarte mare vorbesti ? Ce inseamna consum mare pt tine ?

  3. Vali

    Sotia mea are modelul facelift in 3 usi din 2009. Motor 1.1 benzina. Pana acum la 65.000 km am schimbat un pivot dreapta care a costat vreo 60 lei, placutele frana fata si un bec. S-a dus si cipul de la cheia principala si deocamdata pornim motorul cu cheia de rezerva. Costa 250 lei sau 350 lei in reprezentanta. E o masina fantastica, usor de condus si incredibil de spatioasa. Nu am vazut in clasa ei una mai incapatoare. Am condus si Yaris dar e mult mai inghesuita comparativ. Golf 3 e mai mic. Honda Jazz e mai mica. Bancheta spate e rabatabila asimetric. Am carat cu ea o groaza de lucruri voluminoase, pe care masini mai mari dar in 3 volume nu puteau :). Consum 4,5% in exterior daca nu depasesti 90 km/h. Ii place si la 165 km/h si e stabila pentru clasa ei, dar mai mult nu urca din cauza ca e inalta. Cei 75 cp se simt intre 4000 – 6200 ture si depasirile in siguranta e bine sa le faci doar asa. Oricum, motorului ii place in ture. Are personalitate dubla, ca la japoneze. Ai picior fin, consuma putin. Schimbi in 6000 ture, iti pune un zambet tamp pe fata :). Mi se pare o masina distractiva si bine gandita, avand in vedere ca am avut masina de serviciu Logan, Symbol, Seat Cordoba, Octavia 2 si Focus 3. Desi nu vine cu scut motor, baia de ulei e din tabla. Distributia e pe lant.
    Minusuri: Vopseaua se zgarie cam usor si se matuieste la fel de usor la gainat de porumbei. Suspensia putea fi putin mai comoda. Scaunele fata puteau fi putin mai mari pentru statura mea. Stalpul A din fata mai ascunde din pietonii care traverseaza din stanga.
    Concluzia mea: merita fiecare banut! E masina perfecta pentru naveta, sotie, sau tineri. Pentru un drum, doua pe an, in concediu, gen Timisoara – Constanta cu 3 persoane si full de bagaje e ok, isi face treaba.

    • Daniel

      Mai fratilor mai .ca mati convins ce minunat este aces Mitsubishi, chair ma duc la un test drive sa vad/ simt personal , va tin la curent.

  4. Dacian

    Detin un Colt 1.1 din 2012 (e fabricat in 2011). Am facut aproape 100 000 km si nu am avut nicio problema cu masinuta. In afara de consumabile nu am schimbat nimic pana acum. Este posibil ca la urmatoarea revizie sa trebuiasca sa schimb discurile de frana. O folosesc in principal pentru o naveta de 70 km zilnic (dus intors). Consumul mediu rar sare de 5,5l/100km in conditiile in care merg aproximativ jumatate in oras si jumatate in afara trecand rar de 100km/ora. Pot sa spun ca sunt foarte multumit de masinuta. Spatiul interior este neasteptat de generos, iar tinuta de drum excelenta pentru clasa ei. Modul de rabatare al banchetei din spate si al scaunului dreapta fata creaza o platforma dreapta din toata masina, mai putin scaunul soferului, pe care pot sa incapa fara dificultate obiecte neasteptat de mari (un congelator cu 7 sertare, de exemplu). din punctul meu de vedere, acest Coltulet este, asa cum zicea si Vali, perfecta pentru naveta si merita fiecare banut.

  5. Calin

    Salutare
    Eu am un colt din 2008 1.1/75 lipitani
    Este o masina criminal de buna .
    Eu o am de la 20000 (din 2013 luata de mine ) si acuma are 100000
    Inafara de bucsile de la antiruliu(30 ron/bucata)si rulmentii de sarcina de la telescoape fata (60 ron /original/bucata)si ulei …….alceva nimik
    Prietene zici ca ,corsa e masina (am schimbat 3 motoare intr_o saptamana (se rupeau supapele ca si scobitorile asa ca lasane

  6. Ovi

    Sint posesorul unui colt 1,3 cz3 ..! As dori sa imi explicați si mie cum funcționează clima semiautomată , mai degrabă eu cind acționez rotita cu poziția aerului, pe modul dezaburire , automat pornește compresorul de clima, ..

  7. rtgeast

    ma da toti o dau cu corsa asta ca e cea mai cea, dragilor, corsa este copie identica cu fiat grande/punto….cum p.m. corsa e cea mai buan si punto e ceam mai proasta? cine minte aici?

  8. SLK fan

    Nu e brandul Mercedes ci Mitsubishi dar tot o vad rivalul ptr un SLK 200 Kompressor(162cai), R171 varianta Mitsubishi CZC 1.5 Turbo.
    In cazul meu CZC e castigator ptr masia sotiei ptr ca trebuie sa transporte pe bebe in spate, si in SLK nu e bancheta de spate.

    Ca nu e German ci Japonez, tot cabrio este cu hard top, tot asa se accelereaza : 8.2 vs 7.9, tot mic e portbagajul cind e cabrio , dar e de ajuns in oras, tot destul de incapatoare e portbagajul ptr cumparaturile in weekend in mod coupe.

    Doar ca:
    – maninca in oras 8.7 in loc de 12.6 litri pe 100 km.
    – preturile incep de la 4000 in loc de 7000.
    – se poate trasporta copilul in scaunul de copil.

    Are cineva de vanzare un CZC 1.5 turbo, rosu intr-o stare buna, ieftin? 🙂

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)