autovit.ro

Analiză: Saab 9-3 Sedan (2002-2012)

Saab nu mai există ca marcă, dar modelele create de marca suedeză sunt o propunere interesantă pe piața second-hand. Cel mai răspândit este sedanul Saab 9-3, model ce s-a dovedit a fi popular la noi în țară, iar care astăzi are prețuri interesante pe piața automobilelor rulate.

Marca suedeză Saab nu mai există în mod oficial, iar încercările de resuscitare au dat greș. Însă modelele produse în perioada de glorie există și sunt automobile excelente, iar pe piața second-hand pot fi găsit și exemplare extrem de interesante. Saab 9-3 este unul dintre cele mai populare modele produse de marca din Suedia. Prima generație a fost produsă între 1998 și 2002, fiind practic o versiune îmbunătățită a modelului Saab 900. Această generație a fost disponibilă doar în versiune hatchback și folosea platforma GM2900. Dar nu despre această generație nu vom vorbi astăzi, ci despre modelul Saab 9-3 generația a doua. Prezentat la Salonul Auto de la Detroit din 2002, noul Saab 9-3 era un sedan cu tracțiune față ce folosea platforma Epsilon a grupului General Motors. Aceeași platformă tehnică mai era folosită de către modelele Opel Vectra și Cadillac BLS. Ulterior, gama de modele Saab 9-3 a fost mărită prin adăugarea unei versiuni break, introdusă în 2005 și o versiune decapotabilă.

Sedanul – cea mai populară versiune

03Canada CA03Saab93Versiunea sedan a fost cea mai populară, în special la noi în țară. Cu un look elegant, Saab 9-3 oferea confort suprem și un bord ergonomic plus spațiu suficient pentru pasagerii din spate. Scaunele sunt printre cele mai confortabile din această clasă, iar instrumentele de bord sunt clare, fiind inspirate din lumea aviației. Din păcate, ținuta de drum nu s-a ridicat niciodată la nivelul la care ar fi trebuit să fie. Și acest lucru se datorează platformei de origine GM, care nu a fost extrem de reușită. Ținuta de drum este aproximativă, iar direcția este lipsită de feedback. Cei care caută un automobil sportiv, cu apetit pentru viraje ar fi bine să caute în altă parte.

Motorizări

Saab a folosit în mare parte propulsoare supraalimentate prin sistem turbo pentru modelul 9-3. Doar două motoare pe benzină, cel de 1.8 125 CP și cel de 2.3 litri și 150 CP sunt aspirate. Au mai existat motoare de 2.0 litri turbo și 2.8 litri turbo, precum și un model 1.8t, această versiune folosind de fapt un motor de 2.0 litri de 150 CP. Însă, propulsoarele pe benzină nu s-au dovedit prea populare, majoritate clienților alegând modelul 1.9 TiD în cele două variante de putere: 120 și 150 CP. Cea mai bună alegere este, evident, motorul de 150 CP. Mai există și o versiune 2.2 TiD de 115 CP, dar aceasta se regăsește doar pe modelele fabricate în prima parte a ciclului de producție. Atenție la întreținere, însă. Piesele nu sunt ieftine, Saab fiind totuși o marcă premium. Costurile de întreținere sunt mai mici, totuși, față de un Audi sau BMW echivalent. În mare parte, Saab a construit automobile fiabile, dar există rapoarte din partea proprietarilor care au reclamat probleme cu computerul motorului (ECU), precum și diverse probleme electrice. Atenție și la uzura inegală a anvelopelor ce ar putea indica o suspensie dereglată. De asemenea, o verificare a ambreiajului este obligatorie, majoritatea exemplarelor de pe piața second-hand având rulaje impresionante. Pe Autovit.ro pot fi găsite o serie de exemplare interesante, iar prețul de achiziție variază între 3.500 și 9.000 euro în funcție de anul de fabricație.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)