autovit.ro

Surpriza Dacia de la Geneva: Duster primește motorul 1.2 TCe de 125 CP cu Euro 6 și sistem start&stop

Duster nu mai are nevoie de nicio confirmare că a reprezentat un succes pentru Dacia, atât din punct de vedere al vânzărilor, cât și al imaginii. La Salonul Auto de la Geneva, Dacia a prezentat o evoluție a motorului 1.2 TCe pentru SUV-ul său. Propulsorul 1.2 TCe face parte din noua linie de motorizări a grupului Renault și utilizează cea mai nouă tehnologie disponibilă.

 

De acum, pentru Duster, 1.2 TCe poate fi comandat împreună cu sistemul de tracțiune integrală. La fel de important este că propulsorul îndeplinește normele de poluare Euro 6 și dispune de un sistem start&stop ce permite un consum de combustibil sensibil diminuat atunci când se circulă în traficul aglomerat. În plus, Duster integrează acum un sistem de recuperare a energiei la frânare, care stochează energia electrică pentru a fi utilizată când motorul este oprit. Motorul 1.2 TCe este realizat integral din aluminiu și dezvoltă 90% din cuplul maxim încă de la 1500 rpm ceea ce îl face foarte plăcut în exploatarea urbană. Dacia compară performanțele acestui motor cu cele ale unui aspirat de 2,0 litri, dar cu un consum sensibil mai mic.

Dacia DusterDacia Duster 1.2 TCe – 125 CP și 205 Nm

În noua evoluție tehnologică, 1.2 TCe dezvoltă 125 CP și 205 Nm și are, pentru versiunea cu tracțiune integrală, un consum de 6,4 l/100 km, ceea ce se traduce prin emisii de 145 grame de CO2. În continuare, este disponibilă o funcție ECO, care facilitează o funcționare foarte eficientă a motorului pentru a reduce consumul și mai mult atunci când nu este nevoie de cele mai bune reprize și accelerații. Cutia de viteze oferită este una manuală cu 6 trepte. Treapta întâi este foarte scurtă pentru a facilita un comportament bun în teren accidentat și suplinește utilizarea unui reductor clasic.

Prin lansarea acestei noii versiuni, Dacia se pregătește de alinierea la normele Euro 6 de anul acesta, când toate motorizările vor trebui să îndeplinească acest standard. Deși Dacia păstrează statutul de model low-cost, care i-a adus atât de multe beneficii, ne arată că poate propune tehnologii noi, de ultimă generație, pentru produsele sale. Acest lucru va facilita vânzări mai bune pe toate piețele, dar mai ales pe cele din vest, unde europenii vor avea la dispoziție un SUV compact cu tracțiune integrală și un motor foarte performant, la un preț imbatabil.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)