autovit.ro

Analiză: Ford S-Max (2006-2014)

Ford S-Max a revoluționat piața monovolumelor mari atunci când a fost lansat în 2006. Ford avea să preia platforma și performanțele dinamice de la modelul Mondeo și le grefa pe un monovolum full-size gândit pentru tații și mamele de familie care nu vor să renunțe la un automobil cu performanțe sportive. Majoritate exemplarelor au folosit motorizări diesel, dar cei care și-au dorit cu adevărat performanțe deosebite, au putut ales modelul Ford S-Max cu motor pe benzină turbo de 2.5 litri de 220 CP preluat de la modelul Focus ST.

 

Ford S-Max este automobil aparte. Este o specie extrem de rară, fiind un monovolum full-size care este distractiv la condus. Când a fost lansat, în 2006, avea să ia prin surprindere concurența care punea accent doar pe confort și spațiul interior. Ford S-Max oferea aceste lucruri, dar și ceva în plus. O ținută de drum de invidiat și motoare pe măsură care putea satisface și pe cei mai sportivi dintre șoferi. Ba chiar se putea alege motorul pe benzină cu cinci cilindri turbo de 2.5 litri și 220 CP preluat de pe perfomantul Ford Focus ST. După faceliftul operat în 2011, motorul cu cinci cilindri a fost înlocuit cu motorul 2.0 Ecoboost cu patru cilindri de generație mai nouă ce dezvoltă 240 CP.

Ford S-Max nu se înclină excesiv în viraje, iar suspensia reușește să absoarbă bine denivelările drumului, dar fără a compromite confortul pasagerilor. Ca orice monovolum full-size, Ford S-Max poate avea cinci sau șapte locuri dispuse pe trei rânduri. Dacă pe primele două rânduri, spațiul pentru pasageri este generos, al treilea rând este gândit pentru doi pasageri cu înălțimi mai mici, eventual doi copii. Dacă nu avem nevoi de cele cinci locuri din spate, acestea pot fi pliate pentru a crea o podea plată, transformând modelul S-Max într-un automobil utilitar care poate transporta obiecte de un gabarit impresionant.

Motorizări Ford S-Max

2010 Ford S-MAXFord S-Max a fost disponibil cu trei motoare pe benzină și trei diesel. Pe piața din România și chiar în Europa, clienții au preferat variantele diesel ale modelului S-Max și aceste exemplare domină piața second-hand. Majoritatea folosesc motorul 2.0 TDCI de 140 CP, iar acesta este și cea mai bună alegere ca raport consum de carburant/ performanțe. Mai există și o variantă de 115 CP a motorului de 2.0 litri TDCI și un motor diesel de 1.8 litri de 125 CP. Variantele mai noi folosesc și motorul 2.2 TDCI de 175 CP. La capitolul benzină, S-Max a fost echipat cu propulsoare de 2.0, 2.3 sau 2.5 turbo.

În ceea ce privește problemele acestui model, acestea sunt de natură electrică și apar în general la exemplarele fabricate în primii ani ai ciclului de viață. Problemele electrice pot afecta ștergătoarele de parbriz, sau pot cauza descărcarea completă a bateriei în doar câteva zile dacă mașina nu este folosită. Nici calitatea materialelor folosite la interior nu este excepțională, semnele de uzură fiind vizibile pe plasticele de la interior după o perioadă de folosire de câțiva ani. Nu au existat însă probleme majore și nici recall-uri oficiale.

Pe piața second-hand din România există numeroase exemplare ale modelului S-Max, iar multe dintre ele au fost achiziționate de la reprezentanța din România. Pe Autovit.ro prețurile pentru modelul Ford S-Max de la 5.000 la 14.000 euro în funcție de anul de fabricație.

 

8 Comentarii

  1. Sala Varvara

    S-Max de la Ford calitate foarte proasta spun pe pro pria raspundere chiar o sa-l pun la dispozitia cui doreste ptr.test ca sigur nu mai cumpara Ford eu am dat 40000 euro pe unu nou la Ford Carbenta Oradea in urma cu trei luni si de atunci sunt bolnava
    din cauza zgomotului in interior sunt mai multe defecte scaun sofer defect masina se deschide doar cand vrea trapa panoramica ne-a venit in cap stopu se misca
    Cand se-nchide portbagaju.scaunu l-a legat in service cu elastice de bani o sa-l desfacem intr-o zi in direct la tv.sa vada lumea ce e la ford.toate o sa ajunga si in S.U.A

  2. Sala Varvara

    Detin un S-Max nou dar scartie ca o rabla regret ca am ales ford oricum renunt la masina ca o consider un pericol dar mai intai vreau sa o arat la o tara-ntreaga macar altii sa nu mai ia tepe la Ford.Carbenta Oradea sa vedeti acolo reparatii ce se fac cum va leaga perina de la scaun care la 9000km a iesit din scaun dar e la.Oradea un domn care o leaga urgent cu elastice de bani si culmea in prezenta noastra foarte tare ca propune si vaselina sa nu mai scartie.super.

  3. Nica Ovidiu

    Scrieţi româneşte doamnă, să înţelegem şi noi mai exact ce a-ţi păţit cu maşina. Oricum prima generaţie de Ford S-Max e foarte reuşită la toate capitolele.

    • Ovi

      Bună și eu caut sa iau un s max dar ce am citit pina acum pe saituri din românia și în Belgia respectiv Franța cred ca mă răzgândesc toți începind de la km putini spun ca au probleme chiar la motor de la 40000 km în comparație cu vw sharan cei drept ca dizainer este mai frumos s max dar cind dai bani pe reparații dese ori e grav.părerea mea.

  4. Bogdan

    Buna. Detin un S-max din 2007, 20TDCi – 96kw – fara filtru de particule ca motorizare este super ok – design interior finisaje super avand in vedere ca are 315mii km pe bord fara uzura la bureti din scaune la plastice se prezita foarte bine volan de piele fara uzura etc. Minus cam incepe sa atace coroziunea, da pe ici colo rugina!! Eu am cumparat masina din Germania si ma declar multumit!!! Intradevar daca iti cumperi masina noua din Ro risti sa iei un rebut!!!! Sincer recomand S-max raport/calitate, fata de un vw sharan este net superior din acelasi an!!! Cel putin S-Maxul care este un Ford Galaxy putin sportiv are un look mai nou!!!

    • D I Cristian

      Bună ziua, dețin al doilea s max , primul a fost din 2007 diesel 140 cp acum am luat altul din 2011 diesel 200cp și sunt foarte mulțumit,cred că varianta Titanium este foarte reușită, sincer cînd am să o schimb tot s max are sa fie

  5. Alex

    Eu detin un S-Max 2.0 Ecoboost 203 CP din 2011. Masina am luat-o la 80K km, am 88K km in aprox 5 luni. Nu am avut nicio problema. Masina este foarte buna pentru familie… Nu am ce reprosa… Recomand cu incredere…

  6. Marius

    Salut. De un an am un ford s max din 2007. Cand l-am cumparat avea 105000de km iar acum are 132000. In afara de cheltuielele generale (distributia, si schimbul de ulei) nu am mai bagat nici un ban in ea. Sunt destul de multumit. Sper sa nu ma dezamageasca si incontinuare 🙂 …

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)