autovit.ro

Analiză: Volvo C30 (2007-2013)

Volvo C30 a fost propunerea constructorului suedez în clasa compactă până la lansarea actualului model V40. Era disponibil doar în varianta cu trei portiere ceea ce l-a făcut un model exclusivist ce se adresa mai degrabă celor care nu au o familie numeroasă. Linia atractivă plus calitatea specifică celor de la Volvo i-au adus însă un grup de clienți fideli.

 

Volvo a lansat modelul C30 la Salonul Auto de la Paris din 2006. Propunerea constructorului suedez era cumva aparte față de orice altă ofertă din zona modelelor compacte premium. Volvo C30 era disponibil doar ca automobil cu trei portiere și doar patru locuri, ceea ce limita latura practică. Volvo a dat acestui model litera C pe care o folosea de obicei pentru a desemna modelele coupe, dar este clar că C30 este de fapt un hatchback și nicidecum un coupe. Pentru că latura practică a fost limitată încă de la început, Volvo C30 nu a fost un succes major pentru marca suedeză. Platforma folosită era comună cu cea a modelului S40 și acest lucru s-a tradus printr-o ținută de drum decentă, dar suspensia este prea fermă pentru drumurile românești.

Portbagajul lui Volvo C30 nu este foarte mare, iar accesul se face printr-un hayon de sticlă. Pentru a feri conținutul portbagajului de privirile indiscrete, Volvo a creat un planșeu amplu prelungit de zonă textilă care să acopere portbagajul. Nu este cea mai elegantă soluție, dar este eficientă. Spațiul pentru cei doi pasageri din spate este limitat, iar accesul nu este cel mai comod.

Motorizări

Volvo-C30-2Volvo a oferit nu mai puțin de nouă motorizări pentru modelul C30, dar doar câteva merită să fie luate în considerare. Unul dintre cele mai comune este propulsorul pe benzină de 1.6 litri de 100 CP, dar acest motor oferă performanțe limitate. Mai există motoare pe benzină de 1.8 (125 CP) și 2.0 (145 CP) plus sportivul 2.5 turbo, dar acesta din urmă este total inutil pe un automobil de acest calibru. Majoritatea exemplarelor C30 sunt propulsate de motoare diesel, iar cel mai răspândit este 1.6 de 110 CP, iar din 2008 a existat și o versiune DRIVe, aceasta fiind cea mai economică variantă diesel. Mai există și motoare diesel de 2.0 și 2.4 litri.

Probleme cunoscute

Majoritatea modelelor sunt destul de generos echipate, chiar și varianta de bază având aer condiționat, jante de aliaj și geamuri electrice. În 2009, Volvo a operat un facelift important care a adus modelul în linia de design a celorlalte modele produse în Suedia. Dacă alegeți un Volvo C30 de pe piața second-hand, atenție la costurile de întreținere. Costurile pentru piese de origine sunt enorme, iar service-urile autorizate nu sunt nici ele foarte ieftine. Costurile sunt comparabile cu cele ale altor mărci premium de pe piață, și mult mai mari față de întreținerea unui Golf sau a unui Civic.

În ceea ce privește problemele raportate de către proprietari, trebuie menționate zgomotele care apar în timp la interior. O serie de „greieri” îți fac simțită prezența, iar uneori sistemul de ventilație poate ceda. Pe Autovit.ro prețurile pentru un exemplar Volvo C30 variază între 5.000 și 6.700 euro.

 

6 Comentarii

  1. Unu

    Ca posesor Volvo c30 va spun ca induceti lumea mult in eroare. Cine are aceasta masina poate intra pe forumul volvo-club.ro si sa se informeze inainte de achizitie. Un Volvo este muuuuult mai ieftin de intretinut decat orice VW ori Honda. In cazul de fata motorul de 1.6 100 cp benzina 16v este un motor extrem de fiabil. Motorizarea fiind ford pentru motoarele 1.6-1.8.-2.0-.2.5 Benzina. Modelul 1.6 este cu motor aspirat si asta se traduce prin lipsa turbo dar si o intretinere mult mai usoara fata de alte modele. De asemenea si mai ieftina pentru ca masina necesita la revizie doar 4 litri de ulei si 3 filtre( polen, aer, ulei). Nu cred ca exista masina considerata premium si care sa fie la costuri de intretinere si achizitie atat de ieftina( apropiata unui logan). Ca spatiu este o masina de oras. Modelul a fost conceput pentru young and active. Nu este o masina care se adrseaza plictisitorilor ci este o masina care desi exista din 2007 si nu se mai produce are totusi un design greu de egalat de orice hatchback. Sa nu mai spun de siguranta ori sonorizarea audiu mult peste alte marci ce se vor hi premium gen bmw, audi. Data viitoare incercati sa va documentati mai bine si nu sa aruncati un articol total pe dinafara. Preturile sunt la nivelul 5000-8000 pe autovit unde se aduc sudate, lovite din afara si cu km masluiti la nivelul de 90-120-139-140 mii km. Sunt cosmetizate si vandute la preturi de nimic ptr ca sunt achizitionate la preturi de nimic. Pretul de nou depaseste 20 mii euro. Nu gasesti masina intreaga si buna, intretinuta corect si cu carte service la preturi sub 8000 euro in afara. La care se adauga transport, taxe si alte cheltuieli. Deci pretul sare de 10 mii euro. Legat de pretul pieselor, c30 are platforma comuna cu ford focus. Asta inseamna ca e la acelasi nivel de pret piesa respectiva in unele cazuri mergand sa pui un rulment de ford in locul unuia volvo. Dar exista producatori diversi si preturile sunt exact aceleasi pentru aproape toate marcile. Ex: ambreiaj sachs complet- 820 lei ( originalul tot sachs este), distributie contitec ~600 lei, revizii 4 litri ulei +3 filtre -max 600 lei cu tot cu manopera. Deci nu vad scumpeturile pe care le pomeniti voi. Este adevarat ca la reprezentanta sunt mai scumpe dar cine e ala care cumpara masina de 5000 euro as acum ati dat voi pretul si se duce la reprezentanta ? Numai prostii ati scris. Pacat

    • Altu

      Amice nu ai mers in viata ta intr un audi, bmw sau alt brand, daca compari o caruta cu audi. Faniilor fiti macar realisti. Volvo este masina premium doar in poze.

      • Sasha

        Tin sa iti zic ca am detinut pana in prezent:
        A6 2003
        A6 2007
        A8 2003
        A8 2007
        Bmw e46,e60,e90
        Skoda octavia,etc
        Cred ca totusi ,tu nu ai mers intr-un Volvo.
        Vorbim de s60,s80,xc90,xc70,xc60
        Nu au grad de comparatie cu gunoaiele nemtesti scoase pe banda rulanta precum telefoanele.Volvo investeste foarte mult in dezvolatare,pe cand bmw si audi scot pe banda rulanta cate un model la 6 luni de zile,fara a mai avea timp in a le testa fiabilitatea,alegand sa investeasca mai mult in design si mai putin in siguranta pasiva si activa.Na,acum sunt multi pustani ce aleg mai degraba un far cu led,decat un airbag in plus.Modelele noi de audi si bmw sunt mult mai slabe decat cele de pana in 2005.
        Ia-ti un s80 sau un s90 si mai vorbim.Iti spune un om care a vazut multe masini la viata lui.
        De preferat ar fi ca fiecare sa se gandeasca la viata lui si mai apoi la cata senzatie poate face cu masina in fata clubului.
        Dar na,inteleciunea vine odata cu varsta si cu experientele mai mult sau mai putin placute din timpul vietii.
        Nu sunt putin cei ce au avut in proprietate un model de Volvo si mai apoi a cumparat si sotiei sau copiilor cate unul,iar apoi cu fiecare upgrade de masina,mergand tot pe marca Suedeza.
        Cunosc oameni care au Porsche Panamera si au detinut si volvo in trecut,dar au numai cuvinte de lauda pentru aceasta marca,chiar afirmand ca urmeaza a achizitiona un Xc 90 2017
        P.S. Da un search pe net la modele de Q7 , X6 trosnite si apoi cauta si un Xc90 si compara integritatea caroseriei si a habitaclului.

  2. Sasha

    Mai exista si foarte multi agento de vanzare care au avut Volvo,ca si masini de serviciu.Unii le-au achizitionat mai apoi de la firmele un cauza,iar cei ce nu au achizitionat si-au cumparat ulterior un Volvo.
    Nu cred ca au fost putine cazurile in care le-au salvat viata la un moment dat.
    Am vazut un S40 accidentat,dupa ce a rupt un copac,iar cei 4 pasageri nu au avut nici macar o zgarietura.Masina dauna totala,dar putea fi reparata.
    Google search-Volvo saved my life – si o sa vedeti la ce ma refer.

  3. wax

    Am si eu 1.6 diesel.
    Oricum as merge tot ia 13 in oras. La drum ia cam 5.
    Are filtru de particule umed. O porcarie scumpa. Mai trebuie si cianura de aia in rezervor. Foarte scumpa si ea. Motorul este de Peugeot, carcasa de ford, piese scumpe peste tot. Putini se baga sa repare pertile mai importante. Mai nimeni nu pune cianura la revizii si infunda filtrul de particule, foarte scumpa greseala. Mai nou baga gaze in auntru la semafor. $ echipe au cautat si nu au gasit pe unde rasufla.

  4. Adrian

    Am un volvo c30 /2011/1.6 diesel. in prezent 87000km,consum 4,5-5,5 pe autostrada, 6,5 oras (aproximaiv) , recent am schimbat discul de ambreaj, motiv pt care ma gandeam sa il schimb cu un passat 2012/2.0TDI/15000km…dar citind pe net vad o gramada de oamenii care se plang de noul passat

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)