autovit.ro

Buick Special 40 – istoria automobilului prin România

Cu ocazia evenimentului care a marcat producerea a 500 de milioane de mașini, GM va organiza un tur al României cu un Buick Special 40, produs în urmă cu 77 de ani. Traseul prin țară va implica parcurgerea a peste 2000 km și trecerea prin majoritatea orașelor importante.

 

Buick 40 Speciale este un model care nu poate trece neobservat și are un puternic impact vizual asupra privitorului, dar în momentul lansării acesta era unul dintre cele mai avansate modele care existau pe piață. Cel mai recent proprietar român al unui model Buick clasic, un cunoscător al istoriei automobilului, explică importanța lui 40 Special: „În 1937, când a introdus motorul cu opt cilindri în linie Dynaflash, caroseria Fisher construită exclusiv din oțel, noul cardan și noul sistem de suspensii cu arcuri elicoidale, Buick a produs un cutremur pe piața automobilelor de lux. În1938 a sosit și lovitura finală, transmisia automată”, spune Bogdan Coconoiu, membru fondator și președinte al Retromobil Club România.

Calitățile lui Buick 40 Special vor fi testate într-un solicitant tur al României. Abia ajuns în țară, acest model va porni la drum în caravana mașinilor interbelice organizată de Retromobil Club Român, eveniment ce se va desfășura între 8 și 16 mai. Mașina va parcurge un total de peste 2000 km și va trece în această săptămână prin Constanța, Buzău, Bacău, Piatra Neamț, Bistrița, Dej, Baia Mare, Satu Mare, Carei, Oradea, Arad, Timișoara, Drobeta Turnu Severin, Craiova, Alexandria, urmând să revină la București după nouă zile pe drum.

Buick 40 Special  spateBuick 40 Special – o revoluție tehnologică a anilor ’30

Sub caroseria foarte frumos conturată, Buick 40 Special utiliza un motor de 4065 cmc, cu supape în cap ce dezvolta 107 CP. Apoi, în timp, pe modelele Roadmaster, Century și Limited motorul a ajuns la 140 CP. Noul tip de suspensie, cardan și motor ofereau pasagerilor un confort superior, automobilul funcționând incredibil de rafinat. În ciuda masei de 1600 kg, automobilul avea performanțe dinamice de apreciat și un consum mediu de 17-20 l/100 km, ceea ce astăzi pare uriaș, dar pentru acele vremuri era o performanță.

În varianta Special, automobilul măsoară 5.080 mm în lungime. Sistemul de frânare hidraulic și direcția demultiplicată permiteau șoferului să exploateze la maxim automobilul, iar consumul ridicat de carburant și ulei deveniseră o amintire. În 1938, Buick plusează printr-un facelift, repetat în 1939. Astăzi, modelul ’38 este cel mai apreciat de către colecționari, fiind produs în variantele Sedan (cu și fără portbagaj), Coupe, Roadster și Cabriolet. Sloganurile firmei “It’s Buick again” sau “Better buy a Buick” au susținut vânzări record pentru o mașină din clasa superioară de preț.

În România, reputația modelului Buick ’38 s-a construit în principal prin intermediul cinematografiei, mașina devenind, începând cu anii ’70, vedetă de film. Un frumos exemplar de culoare albastră a fost mașina comisarulului de poliție interpretat de actorul și regizorul Sergiu Nicolaescu, într-unul din rolurile sale memorabile. Buick-ul ’38 a fost “distribuit” în numeroase filme românești, cele mai importante fiind Ultimul cartuș, Cu mâinile curate, Un comisar acuză, Revanșa, Duelul, Ziua Z, Oglinda și Supraviețuitorul.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)