autovit.ro

Volvo S90 – rivalul suedez pentru BMW Seria 5, Audi A6 și Mercedes-Benz Clasa E

După succesul neașteptat al noului SUV XC90, Volvo se pregătește pentru pasul următor în stategia lor de dezvoltare. Pentru a contracara rivalii germani, suedezii reintră în segmentul premium mare cu noua limuzină denumită S90. Aceasta va avea ca rivali direcți modele precum BMW Seria 5, Audi A6, Mercedes-Benz Clasa E sau Jaguar XE.

 

Noul S90 este contruit pe platforma modulabilă SPA (Scalable Product Arhitecture) a constructorului suedez, pe care este dezvoltat și XC90. În mare, asta înseamnă un transfer de tehnologie și sisteme de propulsie de la SUV-ul de clasă mare al celor de la Volvo. Însă, până la descrierea tehnologiilor de sub capotă trebuie să apreciem faptul că S90 arată excelent, impresionează prin silueta foarte elegantă și promovează imaginea de marcă prezentată odată cu lansarea lui XC90.

Interiorul este dominat de simplitate și integrează același sistem multimedia de la XC90, cu un ecran tactil de mari dimensiuni plasat central. Acesta este poziționat pe înălțime și permite accesarea tuturor funcțiilor mașinii, de la climatizare, la sistemul de navigație sau la cel audio. Tipic pentru Volvo, materialele de la interior sunt produse de firme premium suedeze, astfel încât atmosfera este una exclusivistă și plină de originalitate.

Din punct de vedere tehnologic, Volvo a prezentat la noul S90 sistemul denumit Pilot Assist, pe care suedezii îl văd ca un pas important spre conducerea autonomă. Acesta permite rularea fără intervenția șoferului până la viteze de 130 km/h, fără a necesita prezența unui automobil pe care mașina să îl urmărească. Practic, senzorii sistemului permit menținerea mașinii pe banda de rulare și ajustarea direcției prin mici impusuri.

Interior cockpit Volvo S90 blond

Volvo S90 – motorizări foarte economice și un plug-in hibrid

Din punct de vedere al motorizărilor, S90 merge pe calea deschisă de XC90 și împrumută întreaga paletă de propulsoare, toate cu o cilindree mai mică de 2,0 litri. Pentru moment, gama diesel este reprezentată de unitatea de 2,0 litri, care dezvoltă 190 CP sau 225 CP. Pentru fanii motoarelor pe benzină există versiuni care pornesc de la T5 (250 CP) și continuă cu T6 (320 CP) și T8 (400 CP). Aceasta din urmă are la bază un sistem de propulsie plug-in hibrid, cu un motor electric plasat pe puntea spate. Toate motorizările sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu 8 trepte.

În ceea ce privește sistemele de asistență active, Volvo este la cel mai înalt nivel, oferind pentru S90 o baterie completă, care include radarul pentru frânare automată, sistemul de parcare automată, cel de conducere semi-autonomă, dar și asistența la schimbarea benzii de rulare sau sistemul de detectare al animalelor de mari dimensiuni. Până la urmă, Volvo și-a propus ca după anul 2020 să nu mai existe decese la volanul mașinilor produse de ei. Un obiectiv îndrăzneț, dar dacă privim spre noul S90 și XC90, suedezii sunt clar pe drumul cel bun.

 

Volvo S90

Un comentariu

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)