autovit.ro

Studiul de fezabilitate pentru autostrada Pitești-Sibiu va fi gata până la 15 decembrie

Într-un comunicat remis către presă, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că studiul de fezabilitate pentru autostrada Pitești-Sibiu va fi terminat până la 15 decembrie 2016.

 

Comunicatul vine în urma declarațiilor date de Ministrul Transporturilor, în urmă cu ceva timp, în care afirma că termenul de finalizare pentru autostradă a fost devansat din 2023 în 2021, iar anumite sectoare vor fi date în folosință înainte de acest termen. Potrivit comunicatului, CNADNR ne anunță că a organizat dezbateri publice în fiecare dintre cele trei județe implicate în proiect pentru a afla problemele fiecărei zone. Tronsonul de autostadă Pitești-Sibiu urmează să fie finanțat prin Programul Operațional de Infrastructură Mare și este cel mai important segment pentru economia României. În momentul finalizării sale, de la Constanța și până la Nadlac se va putea merge doar pe autostradă.

„Având în vedere importanţa proiectului autostrăzii Sibiu-Piteşti, CNADNR SA a supus dezbaterii publice pentru prima dată un proiect de infrastructură rutieră la faza de SF (studiul de fezabilitate – n.r.) privind alegerea variantei optime de traseu. Acest demers a avut drept scop cunoaşterea şi eliminarea eventualelor probleme de mediu, geomorfologiei terenului, arheologice, care ar putea conduce la modificări ale proiectului. Stadiul actual al proiectului este cel al selecţiei alternativelor de traseu. Varianta optimă de traseu va rezulta în urma Analizei Multicriteriale, în baza criteriilor aplicate variantelor studiate, respectiv criterii tehnice, de mediu, socio-economice şi financiare”, precizează documentul emis de CNADNR.

autostrada

Miting al angajaților Dacia

În același context, în data de 7 martie, mii de angajați Dacia au ieșit în stradă pentru a protesta cu privire la faptul că lucrările pentru construcția autostrăzii Pitești-Sibiu sunt întârziate. Pentru Dacia și Ford, cei doi constructori auto care au fabrici în România, segmentul de autostradă mai sus amintit este unul de importanță vitală. Transportul mașinilor către Europa de Vest este ineficient, lent și foarte scump, unul dintre principalele motive fiind trecerea prin Valea Oltului, care se blochează des și este foarte lentă.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)