autovit.ro

Ce trebuie sa cer la revizia de dupa cumparare?

Indiferent daca vanzatorul iti spune ca revizia este abia facuta sau ca s-a facut in tara de provenienta, dar nu are acte doveditoare si nu poti verifica efectiv acest lucru, iti recomandam sa faci o revizie completa a masinii pentru a porni la drum fara probleme si a te feri de surprize neplacute.

Vei face aceasta revizie cu cei 10% din bugetul de achizitie a masinii pe care i-ai pastrat.

Aceasta revizie trebuie sa includa:

  • Inlocuire ulei motor (si ulei diferential/Haldex daca este vorba de un 4×4).
  • Inlocuire filtre: ulei, carburant, habitaclu-polen.
  • Verificarea gradului de uzura a placutelor si a discurilor de frana si inlocuirea lor daca este cazul.
  • Verificarea proprietarilor lichidului de racire si inlocuirea lui daca este cazul.
  • Inlocuirea lichidului de frana daca masina este mai veche de 3 ani si nu a fost inlocuit pana cum.
  • Inlocuirea freonului din instalatia de climatizare daca masina este mai veche de 3 ani si nu a fost inlocuit pana acum.
  • Verificarea articulatiilor si inlocuire pivoti, bucsi, capete de bara daca este cazul.

In cazul in care masina se apropie de schimbarea distributiei din punctul de vedere al varstei sau al rulajului si vanzatorul nu iti poate proba ca a fost schimbata, iti recomandam sa o inlocuiesti pentru a inlatura orice risc. Te va costa 100-200 Euro, dar vei sta linistit deoarece ruperera curelei de distributie poate provoca daune mari la nivelul motorului.

Felicitari! Acum esti posesorul unei masini de care te vei bucura impreuna cu cei dragi. Ne bucuram foarte mult ca echipa Autovit.ro te-a ajutat in achizitionarea ei.

13 Comentarii

  1. croatian

    Pentru masinile din UK cu volan pw dreapta cumparate de la prorpiwtar englez care este prodesura ???

  2. rus ovidiu daniel

    Atentie!!!

    Tocmai am vandut o masina inmatriculata definitiv in Romania a carui proprietar am fost pana ieri, in plus fata de actele descrise la punctul A vanzatorul trebuie sa puna la dispozitia cumparatorului un certificat de atestare fiscala emis de catre primaria unde isi are domiciliul fiscal, acesta trebuie emis cel putin cu data semnarii contractului de vanzare cumparare sau anterior semnarii contractului.

    Contractul trebuie semnat in 5 exemplare cu toate exemplarele vanzatorul merge la primaria de care apartine si isi scoate auto din evidenta dupa care un exemplar ramine la cumparator, unul la vanzator unul la Primaria vanzatorului si cu doua cumparatorul(dupa ce le-a vizat la primaria lui) merge la inmatriculare.Cele doua exemplarele care sunt duse la inmatriculare trebuie sa aiba viza Primariei vanzatorului si viza primariei cumparatorului.

  3. teodor manole

    Multumesc celor ce au analizat si creat acest ghid,acesta este foarte-foarte bine venit!..

  4. Stelian

    As veni si eu cu cateva precizari/opinii:
    1. Ulei diferential/”Haldex” – nu este corecta folosirea numelui Haldex ca si alternativa la „diefential” sau mai popular „grup” (nici daca se compara cu „Adidasi” inloc de pantofi sport). Haldex si Torsen sunt 2 tipuri de difenetiale, fiecare poate avea un anumit tip de intretinere in functie de producator (pot fi si fara intretinere).
    2. Ati omis uleiul in cutia de viteze, mai ales in cazul celor automate sau semiautomate cu dublu ambreiaj.
    3. De asemenea ati uitat si filtrul de aer.
    4. Antigelul se inlocuieste in general la fiecare 10 ani
    5. La inlocuirea chitului de distributie este recomandata si inlocuirea curelei de accesorii si verificarea rolelor, intizatorului, fuliei motor, comresor clima, alternator … (unde este cazul).
    Nu vreau sa fiu carcotas dar cred ca sunt la obiect!

  5. Claudiu

    Doamne ,ce harababura este ! Pai trebuie sa fii doctor docent ca sa-ti cumperi un autoturizm in Romania …gidul este foarte bun dar legislatia si cantitatea de hartii,cereti,aprobari,adeverinte si stampile imi da niste frisoane prin tot corpul . Am citit ghidul si nu stiu de unde sa incep …cred ca o sa-mi iau concediu ca sa am timp sa ajung pe la toate birourile …cata tampenie ! Chiar nu se poate face mai simplu ?Nu este nevoie sa va spun ca prin alte parti contractual de vanzare cumparare se face la un oficiu postal si gata …masinile raman mereu cu primul numar cu care au fost inmatriculate prima data …nu trebuie sa mai dovedesti ca nu ai datorii ,nu are nici o legatura cu vanzarea masinii cu atat mai mult eu trebuie sa am grija ca cel care imi vinde masina si-a platit impozitele (ce tampenie )…tot prin alte parti talonul nu se primeste pana nu faci verificarea tehnica anuala …deci nu ai talon daca masina nu este in stare buna de functionare …nu este mai simplu ?

  6. Jokeru

    Bine punctat Claudiu ai foarte mare dreptate dar la noi e ca la nimeni!

  7. Szabo Antal

    Sa modificat putin procedura :
    1. S-a renuntat la fisa fiscala, acum exista un contract standard (atasat – contractul de instrainare dobandire a unei masini).

    Se completeaza contractul de mai sus, se fac 4 copii, apoi se merge la „Directia de Taxe si Impozite” de care tine vanzatorul masinii!

    Persoana care vinde maşina trebuie să prezinte autorităţilor fiscale locale contractul original de înstrăinare-dobândire, împreună cu patru copii certificate ale acestuia.

    Mai exact, cele cinci documente sunt folosite după cum urmează:
    – exemplarul original rămâne la persoana care cumpără maşina;
    – un exemplar certificat rămâne în arhiva organului fiscal local;
    – un exemplar certificat rămâne la persoana care vinde maşina;
    – un exemplar certificat*, pe care se înscrie şi de către organul fiscal de la domiciliul cumpărătorului numărul de înregistrare din Registrul de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării, se depune la Serviciul Public Comunitar Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor;
    – un exemplar certificat se depune la organul fiscal local unde îşi are domiciliul fiscal persoana care cumpără maşina.

    Nu dati banii pana nu a depus vanzatorul contractul si copiile la Directia de Taxe si Impozite!

    2. Dupa ce primiti cele 3 exemplare copie certificate si originalul (certificate = stampilate de Directia de Taxe si Impozite), puteti da banii, iar vanzatorul va completa pe talon numele cumparatorului, data si va semna.
    (Instrainat catre XXX, la data de YYY – daca vanzatorul e firma, sa puna si stampila!)

    Aveti 30 de zile la dispozitie sa inmatriculati masina, pornind de la data scrisa pe talon (instrainarea)

    3. Mergeti la Directia de Taxe si Impozite (cumparatorul) si inregistrati fiscal pe numele vostru masina.

    4. Trebuie sa faceti autentificarea la RAR.

    (DOAR PENTRU MASINILE CUMPARATE DIN AFARA TARII – din iulie 2016)

    Pentru asta fie sunati la nr de telefon 021 9672 , fie va programati online.

    Sa aveti la indemana actele masinii .

    La RAR va prezentati cu masina, original si copii dupa actele masinii, CI al celui care aduce masina.

    Daca nu e scris, sa cereti sa treaca pe Carte norma de poluare si CO2.

    Aici va trebui sa completati o cerere care o primiti de la poarta

    Pe langa ITP valabil, sa nu aveti pe masina becuri Xenon OEM, folie geamuri ne-conforma, anvelope/jante ne-conforme.

    dovada ca s-a platit si nu s-a restituit taxa de mediu

    In 5 zile zile lucratoare primiti raspunsul…

    5. Cu un exemplar contract certificat* si copii dupa toate actele, mergeti la Directia Circulatie de care apartineti si depuneti actele pentru inmatriculare.
    Costul numarului inmatriculare: 40 RON pt numar aleatoriu si 85 RON pt numar inmatriculare preferenrial.

    Actele necesare inmatricularii sunt:

    – un exemplar certificat contract*, pe care se înscrie şi de către organul fiscal de la domiciliul cumpărătorului numărul de înregistrare din Registrul de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării
    – RCA valabil min 6 luni pe numele noului proprietar – original si copie;
    – Taxa de inmatriculare – 60 lei; (pct 3.1)
    – Taxa de talon – 37 lei; (pct 6)
    – Actul de dobandire (contractul de vanzare – cumparare, factura de achizitie etc); (pct 1)
    – Certificatul de autenticitate emis de Registrul Auto Roman (RAR) – original; (pct 4)
    Cartea de identitate a noului proprietar – original si copie sau imputernicire + carte de identitate imputernicit sau CUI (pentru persoane juridice).
    – Cartea de identitate auto (CIV) – original si copie;
    – Certificatul de inmatriculare a masinii (talonul) – original, pe care fostul proprietar a inscris transmiterea dreptului de proprietate;
    – Placutele cu numerele vechi de inmatriculare, dupa caz.
    Mai multe detali casiti aici : http://www.prestariserviciiauto.ro

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe: