autovit.ro

Sfaturi utile: nu uita să treci la anvelopele de vară

Anotimpul rece este în mod cert încheiat, temperaturile din România fiind chiar aproape de pragul de 30 de grade, ceea ce impune în mod clar trecerea de la anvelope de iarnă la cele de vară. De ce este necesară această schimbare? În primul rând ea vizează siguranța, anvelopele de iarnă nefiind proiectate să ofere condiții de aderență optime la temperaturi ridicate.

 

Iarna, în momentul în care temperatura scade sub 7 grade, specialiștii recomandă trecerea la anvelope de iarnă. Similar, când temperaturile depășesc această valoare este ideal să treci din nou la anvelopele de vară. Prin compusul lor special și prin modelul benzii de rulare, anvelopele de iarnă sunt proiectate să rămână moi și flexibile în condiții de tempraturi joase, oferind tracțiune și aderență la temperaturi scăzute pe suprafețe uscate, umede și cu gheață. Însă, pe măsură ce temperaturile cresc, anvelopele de iarnă își pierd din aceste avantaje, aderența scade și banda de rulare începe să se uzeze mai repede. Însă nu uzura este cea care trebuie să te îngrijoreze, deși aduce pagube în bugetul tău, ci siguranța. La temperaturi ridicate, o mașină echipată cu anvelope de iarnă va frâna mult mai prost decât una echipată cu anvelope de vară. În plus, dinamica este afectată foarte mult, virarea fiind principala vizată. Diferențele pentru distanța de frânare pot ajunge cu ușurință la peste 30% între o anvelopă de vară și una de iarnă, la temperaturi de 30 de grade, ceea ce înseamnă că o mașină care frânează de la 100 km/h nu se va opri în 35 de metri, ci în mai mult de 45 de metri. Iar asta se întâmplă în condițiile în care anvelopele de iarnă sunt în stare foarte bună și fac parte din gama premium. Astfel, distanța de frânare poate fi chiar dublă.

anvelope, pneuri, cauciucuri

Anvelopele de iarnă se uzează excesiv pe timp de vară

Printre punctele negative care pot să apară la utlizarea unei anvelope de iarnă pe timp de vară este uzura excesivă sau neuniformă. Practic, un set de anvelope de iarnă poate fi distrus dacă se rulează un număr ridicat de kilometri pe timp de vară, iar asta va aduce necesitatea achiziționării unui set de anvelope noi în toamnă. Așadar, doar dacă analizăm acest aspect, decizia utilizării anvelopelor de iarnă pe timp de vară este complet ineficientă.

Nu uita să verifici presiunea

Un rol extrem de important în uzura anvelopelor este jucat de presiune. Studiile arată că 76% din șoferi nu verifică lunar presiunea în anvelope, ceea ce duce la îmbătrînirea prematură și uzura neuniformă a anvelopelor. Nu uita de această operațiune care durează doar câteva minute, dar realizată regulat poate menține anvelopele într-o stare optimă pentru mai mult timp.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)