autovit.ro

Volvo prezintă conceptele 40.1 și 40.2, care se vor materializa în modele compacte

În momentul în care Volvo a prezentat noul XC90, toată industria auto a știut că acela era doar începutul. Cu o platformă nouă și tehnologii revoluționare, SUV-ul suedez a fost extrem de bine primit de piață. Apoi au urmat modelele S90 și V90, construite pe aceeeși platformă cu XC90. Însă acum Volvo se pregătește să atace segmentul compact, pentru care a pregătit două noi modele. Iată despre ce este vorba.

 

Aflate încă la stadiul de concepte, cele două modele prezentate recent de Volvo poartă numele de 40.1 și 40.2. Ambele sunt prevăzute pentru a concura în clasele compacte, alături de rivalii premium de la Audi, Mercedes și BMW și au la bază o nouă platformă modulabilă, denumită CMA (Compact Modular Arhitecture). Primul concept, care poartă numele 40.1, prefigurează apariția modelului S40. Acesta va concura direct cu Audi A3, Mercedes-Benz Clasa A și BMW Seria 1. Pentru a se impune în fața rivalilor germani, Volvo mizează pe un design care nu poate lasă pe nimeni indiferent. Muchiile ascuțite, formele îndrăznețe și punerea în scenă a farurilor cu semnătura proprie promit o prezență impozantă pe stradă.

Volvo Concept 40.2 front quarter low

Volvo Concept 40.2 front quarter low

Volvo 40.2 – un SUV de dimensiuni compacte

Cel de-al doilea concept prezentat de suedezi se va materializa în viitor într-un SUV compact, care va avea ca rivali direcți modele precum Mercedes-Benz GLA, BMW X1, Audi Q3 sau Range Rover Evoque. Cu o gardă la sol mai mare decât 40.1, SUV-ul celor de la Volvo mizează pe aceleași linii îndrăznețe și va intra într-un segment aflat într-o creștere accentuată în ultimii ani.

Pe baza platformei utilizată de cele două modele, suedezii ne promit și versiuni eco. Pentru prima dintre ele, Volvo are în plan un model complet electric, iar pentru cea de-a doua un sistem cu propulsie hibridă, ce are la bază sistemul Twin Engine Plug-In Hybrid, pe care l-am văzut și la XC90. Planurile Volvo din acest moment presupun ca marca suedeză să vândă nu mai puțin de un milion de vehicule cu propulsie electrică până în anul 2025.

Pentru motorizări este de așteptat să vedem un propulsor pe benzină, cu trei cilindri și turbo, de 1,5 litri, care va produce până la 200 CP. De asemenea, va exista și un diesel cu patru cilindri. Opțional, va fi oferită o cutie cu dublu ambreiaj, iar propulsorul Twin Engine este de așteptat să producă 300 CP.

Cele două concepte prezentate se vor materializa în modele de serie începând cu anul 2017.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)