autovit.ro

13.000 de tichete Rabla au fost deja rezervate

Programul Rabla a debutat în acest an cu o întârziere considerabilă, el fiind așteptat inițial la final de primăvară și intrat în vigoare abia în luna iunie. Vânzările de pe piața de mașini noi au fost influențate de această întârziere, mai ales în ultimile luni, când mulți cumpărători au așteptat intrarea în vigoare a programului. În acest moment, poate părea surprinzător, dar toate cele 13.000 de tichete disponibile pentru persoanele fizice în cadrul programului Rabla 2016 au fost rezervate.

 

Deși era de așteptat ca acest lucru să se întâmple, analiști nu au luat în calcul ca totul să se decurgă atât de repede. De aceea, dealerii auto cer Guvernului ca fondurile pentru program să fie suplimentate pentru ca acesta să nu se oprească acum. Ei au propus și o soluție. După cum vă spuneam anterior, în articolul de aici, anul acesta programul Rabla prevede și o latură eco destul de consistentă. Față de bugetul de 135 de miloane de propus pentru Rabla, Guvernul a alocat 75 de milioane de pentru Rabla Plus, destinat achiziției de mașini cu sisteme de propulsie alternative. Cum lumea nu s-a înghesuit să achiziționeze astfel de mașini, bugetul este aproape intact și a intrat în vederea dealerilor auto, care cer redistribuirea fondurilor spre programul Rabla clasic.

„Zvonurile că programul Rabla va începe au fost din februarie. Deci toată lumea a avut timp să facă rezervări. e un succes pentru toată lumea: maşinile vechi au fost casate foarte repede şi maşinile noi au intrat în piaţă şi totodată în economie, pentru că noi vindem maşini cu TVA”, a declarat directorul unui dealer auto.

Dacă fondurile de la Rabla Plus nu vor fi redistribuite către Rabla clasic, este de așteptat ca anul acesta să se vândă mai puține mașini decât anul trecut. Anul trecut, prin programul Rabla, s-au vândut 20.000 de mașini.

Timbrul de mediu 2013

Timbrul de mediu amenință Rabla

Poate părea curios, dar programul Rabla este momentan amenințat de faptul că autoritățile europene au decis că timbrul de mediu este ilegal, iar acesta este principalul pilon care susține financiar bugetul pentru Rabla. Astfel, Guvernul este nevoit să găsească un nou tip de impozit, care să nu încalce legislația europeană, pentru a putea finanța în continuare programul Rabla.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)