autovit.ro

Proiect de lege – creșterea limitei de viteză în localități

Un senator român are în plan schimbarea Codului Rutier pentru a permite deplasarea cu o viteza mai mare a automobilelor prin localități. Dacă în acest moment viteza pentru deplasare prin orașe este de 50 km/h, noua propunere susține ridicarea acestui prag la 70 km/h. Pe anumite sectoare de drum, chiar și în acest moment, sunt limitări speciale pentru viteze mai mari, de până la 70 km/h. Totuși, acestea se aplică pentru segmentele unde nu există un pericol iminent. Este aceasta o propunere bună sau ea prezintă un risc prea ridicat pentru a fi aplicată?

 

La prima vedere orice șofer ar spune că da. Astfel, drumurile naționale ar avea parte de un trafic mai fluid, în special în orele cu valori ridicate. Totuși, infrastructura rutieră din România nu permite susținerea unor astfel de viteze prin orașe și sate, acolo unde casele sunt la doar câțiva metri de carosabil. În continuare, una din principalele cauze ale deceselor survenite ca urmare a unor accidente rutiere este reprezentată de traversarea neregulamentară, în condițiile actuale de limitări de viteze. Așa că, dacă limitele vor crește, va fi mai bine pentru șoferi că vor putea circula mai repede, dar ei vor fi expuși mai mult riscurilor unor accidente grave. Anul trecut, România a raportat o rată de 95 de persoane decedate în accidente rutiere la fiecare milion de locuitori, mult mai mare față de media de 51,5 decese înregistrată la nivelul Uniunii Europene.

thumb-bcd1725122bc0ac47f-920-0-1-85-0

Poliția Rutieră nu susține acest proiect de lege

Deoarece pe segmentele de drum cu limitare de viteza la 50 km/h există în continuare multe accidente, iar abuzul de viteză este o regulă, Poliția Română nu dorește ca limitele să crească la 70 km/h pe și mai multe segmente decât acum. ”Pentru șoferii disciplinați nu e o problemă atâta vreme cât în oraș nu se face abuz de viteză, fie ea și legală. Ei vor accelera atât cât trebuie ca să ajungă mai repede acasă. Alții însă îi vor pune pe pietoni în pericol și vor zbura pe lângă ei cu 70 km/h plus cei zece kilometri la oră bonus, conform prevederilor legale. Vorbim deja de 80 km/h în oraș! Pericolul extrem va fi mai ales pentru cei din zonele rurale unde copiii se joacă pe marginea drumului și unde lumea traversează cam pe unde vrea. Sunt aspecte de care trebuie să se țină cont când se va vota”, a afirmat un reprezentat al Poliției Române.

5 Comentarii

  1. goe

    Sa se construiasca drumuri (autostrazi, drumuri expres, ocolitoare, 2 benzi pe sens sa aiba) si va scadea enorm numarul de accidente, concomitent cu timpul petrecut in trafic.

    • Tavi

      doua benzi pe sens plus trotuar

    • Mamita

      De acord cu Goe, deoarece peste 90% din soselele din Romania sunt pe 2 benzi accidentele sunt pe primul loc. Altfel ar sta situatia cu drumuri expres intre localitatile resedita de judet. Nu stiu de ce se bate atata tamtam cu autostrazile(cred ca ptr comision) cand cu drumurile expres se poate rezolva problema.

  2. jica

    Sa se faca infrastructura,asta este cauza principala de accidente, nu din cauza vitezei.Pe de alta parte Militia Rutiera (special sobolanii boschetari) ar ramane fara amenzi/spaga,cum plm sa fie de acord.Asa ca deviati drumurile pe langa sate/comunie si vedeti ce o sa scada numarul de accidente considerabil.Peace.

  3. silviu

    E ca in bancul cu dusterul – romanul face orice numai sa nu repare drumurile 🙂
    La fel si cu drumurile de viteza sau ocolitoarele localitatilor – mai bine marim viteza?!
    Dupa ce vom avea autostrazi, drumuri expres si ocolitoare ar merge limitare de 30 si radare fixe in localitatile cu o banda pe sens. Cand am ajuns in zone din strainatate cu limitate de 30, sincer nu stiam sa circul. In schimb pe autostrada, Germania, era fara limita 😉

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)