autovit.ro

Statistici îngrijorătoare – a crescut numărul accidentelor rutiere în 2016

Lipsa de infrastructură, dar și lipsa de educație rutieră au făcut ca anul trecut, pe șoselele din România, să avem nu mai puțin de 27.000 de accidente rutiere, cu 3.000 mai multe decât în 2015. Aceste statistici sunt cele mai ridicate din Uniunea Europeană și, din păcate, nu merg pe o pantă descendentă. Un calcul simplu ne arată un lucru alarmant pentru anul 2016 – cinci români mor zilnic în accidente auto.

 

În acest moment, rețeaua de drumuri din România este alcătuită 90% din drumuri cu o singură bandă pe sens, fără despărțitoare. Orice mică neatenție este susceptibilă de a produce un accident extrem de grav. Cu toate acestea, avem parte de o creștere alarmantă la alt capitol. Cea mai importantă creștere a accidentelor cu victime a fost înregistrată pe autostrăzi, procentul fiind de 56% pentru perioada 2011-2015. Această creștere poate fi pusă pe seama educației rutiere, în special cea privitoare la rularea pe autostradă. Mulți dintre participanții la trafic rulează cu viteze excesivă pe autostrăzi, distanța minimă de siguranță dintre mașini este foarte rar respectată, iar lunile de vară produc un adevărat exod spre mare, când majoritatea accidentelor se soldează cu victime. În ciuda faptului că numărul de kilometri de autostradă nu crește sensibil de la an la an, numărul de accidente grave crește constant în ultimii șase ani pe aceste segmente.

shutterstock_559834018

Șoferii cu experiență mică produc cele mai multe accidente grave

O altă statistică interesantă arată că majoritatea accidentelor grave au fost provocate de șoferii cu vârste între 22 și 26 de ani, cu experiență redusă la volan. Astfel, discuția prin care școala de șoferi și examenul auto ar trebuie redefinite pare să aibă tot mai multă acoperire. Conform acelorași statistici, oboseala la volan a provocat mai puține accidente rutiere, însă printre principalele cauze rămân viteza excesivă sau neadecvată la condițiile de drum și nerespectarea regulilor de circulație.

Un comentariu

  1. Bogdan

    Poate politia ar trebui ca atunci cand face investigatiile sa ii cerceteze pe asiguratori si „partenerii” lor de reparatii pe genunchi.
    O reparatie structurala facuta dupa ureche reduce rezistenta elementelor de structura la jumatate, ceea ce inseamna ca dupa o astfel de reparatie dictata de asigurator incapabil si facuta la un service „independent” aflat in relatii bune cu un agent constatator, ajunge ca la 35 km/h sa se faca tandari la fel cum se intampla cu un vehicul nou sau reparat conform manualului de reparatie, la 60 km/h.
    La reparatii destepte pot fi amintite – indreptata armaturi de otel bara protechie, indreptat armaturi de siguranta din usi, indreptat un lonjenron in loc de inlocuit doua lonjeroane, in cazul unui impact doar pe o parte, etc, incalzire oteluri speciale pentru indreptare, atunci cand nu merge indreptare la rece….

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)