autovit.ro

Test Autovit.ro: Dacia Logan facelift 1.5 dCi 90 CP Prestige Easy-R

Dacia a operat un facelift importat pentru modelul Logan, cel mai bine vândut automobil de pe piața națională. Logan facelift a primit o grilă a radiatorului nouă, blocuri optice diferite, interior upgradat, iar clienții pot opta acum și pentru o cutie de viteze automată.

Dacia a reușit să facă din modelul Logan un automobil matur. O mașină fără pretenții premium, dar care vrea să ofere un raport corect între preț și dotări. Iar odată cu faceliftul adus generației a doua modelului Logan, Dacia reușește să mai adauge câteva dotări pe care nu credeam că le vom vedea pe un automobil produs la noi în țară. Este vorba de cutia de viteze robotizată numită Easy-R, dar și pe mutarea butonului pentru claxon pe volan, la fel ca la orice alt automobil.

Dacia-Logan-facelift-11

Motorizare

Exemplarul pe care l-am testat pentru câteva zile a venit echipat cu motorizarea diesel de top ce are sub capotă deja clasicul propulsor 1.5 dCi, în versiunea de 90 CP. Cei 90 de cai putere sunt livrați la 4.000 rot/min, iar cuplul motor este de 220 Nm începând de la 1.750 rot/min.

Dacia-Logan-facelift-10

Motorul 1.5 dCi are deja o vârstă, dar încă face față cu brio oferind reprize de accelerație viguroase. În afara faptului că devine zgomotos la turații înalte, propulsorul diesel oferă cuplu la turații joase, iar consumul de carburant este scăzut. Și pentru că există o cerere din ce în ce mai mare pentru automobile cu transmisie automată, Dacia oferă acum pentru modelul Logan o cutie de viteze robotizată cu șase trepte. Acest tip de transmisie a fost prezent și pe mașina noastră de test. Nu este o cutie de viteze automată clasică, ci o cutie robotizată. Este o soluție mai ieftină, care elimină pedala de ambreiaj și face traficul mai suportabil. Schimbările de treaptă sunt însă lente. Cei care au condus cu o cutie de viteze automată vor fi enervați de stilul mai lent al cutiei Easy-R, dar după o perioadă ajungi să te obișnuiești și chiar să anticipezi schimbarea de treaptă. Cutia oferă și posibilitatea schimbări manuale a treptelor, dar asta nu înseamnă că treptele vor fi schimbate sportiv. Este o cutie dedicată celor care au nevoie de o mașină care să nu le dea prea multe bătăi de cap cu care să se deplaseze între două puncte. Mai trebuie remarcat că transmisia robotizată Easy-R folosită de Dacia nu are o poziție P a levierului. Atunci când parcam mașina, levierul trebuie mutat în poziția N, iar mașina va fi asigurată cu ajutorul frânei de parcare.

Dacia-Logan-facelift-17

În ceea ce privește consumul de carburant, cifrele oficiale spun că Dacia Logan 1.5 dCi 90 are nevoie în medie de 3.6 litri/100 km. Este o cifră optimistă, în realitate și pe un parcurs 90% urban, computerul de bord a indicat un consum de 6 litri/100 km.

Design

Chiar dacă silueta generală a rămas neschimbată, noul Logan facelift vine cu o serie de îmbunătățiri. Partea din față a primit un noul calandru inspirat de cel folosit de modelul Duster, iar blocurile optice au acum lumini de zi LED. În spate, stopurile imită un efect 3D pentru un look interesant. Mașina testată de noi este versiunea de echipare Prestige, versiune ce vine cu jantele de tablă cu cinci spițe și capace ce imită foarte eficient jantele de aliaj. Volanul este îmbrăcat în piele, iar consola centrală folosește un plastic ce imită carbonul.

Dacia-Logan-facelift-15

Interior

Ca și până acum, principalul atu al interiorului de Dacia Logan este spațiul. Este loc suficient pentru cinci pasageri și bagajele lor. Portbagajul este imens la cei 510 litri, iar capacul portbagajului are acum și un mâner pentru a îl închide mai ușor. Versiunea Prestige vine cu climatizare automată, unitatea de comandă fiind împrumutată de la modelul Renault Clio. Acest tip de climatizare și-a făcut debutul pe modelul aniversar Logan 10 ani și pentru că a fost apreciată a fost păstrate pentru nivelul de echipare de top. Plasticele folosite sunt durabile, dar nu sunt cele mai moi din lume. Sunt și câteva elemente deranjante, ca de exemplu iluminatul instrumentelor de bord pe timp de noapte, mult prea puternic după gustul meu, iar butonul pentru anularea modului Start-Stop al motorul (da, Logan 1.5 dCi cu cutie Easy-R, are și așa ceva) este amplasat pe consola dintre cele două scaune din față.

Dacia-Logan-facelift-21

Sistemul MediaNav are acum are o grafică nouă și este la fel de plăcut la utilizare. Sistemul multimedia are intrare USB și permite conectarea prin Bluetooth a unui telefon mobil. Mai mult, Logan facelift poate fi acum echipat cu senzori și cameră video pentru parcarea cu spatele. Dacă comenzile pentru geamurile electrice au fost mutate pe portieră încă de dinainte de facelift, Dacia a pus și claxonul pe volan, renunțând într-un final la celebrul buton de claxon amplasat pe maneta de semnalizare.

Dacia-Logan-facelift-14

Preț

Prețurile pentru noua Dacia Logan facelift încep de la 6.950 euro (TVA inclus) și ajung până la 12.650 euro pentru versiunea de top Prestige 1.5 dCi 90 CP cu cutie de viteze robotizată Easy-R, ca exemplarul testat de noi.

4 Comentarii

  1. Ionut Daniel

    Si unde este TESTUL ??? Sunt prezentate doar date generice care se gasesc in fisa de prezentare al modelului.

  2. Liviu

    Chiar asa !!! Unde este testul ?! Cum se comporta in mers ? Au mai lucrat si la altceva cei de la Dacia ? O antifonare mai buna le-ar creste vanzarile, estimez eu.

  3. ady

    In poze sunt jante din aliaj…deci…e vb de alta masina….

    • Dragos A

      Jantele mașinii testate sunt din oțel și au capace de plastic. Aceste capace arată atât de bine încât pot păcăli pe oricine că sunt jante de aliaj.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)