autovit.ro

Test Autovit.ro: Renault Clio 1.2 TCe GT-Line

Renault Clio a trecut printr-un recent facelift și este una dintre cele mai atractive propuneri din clasa mică. Iar pentru cei care își doresc un look mai sportiv, Renault oferă nivelul de echipare GT-Line, ce aduce un plus de atracție.

Renault Clio facelift în echiparea GT-Line și propulsat de motorul turbo de 1.2 litri ce dezvoltă 120 cai putere. Acestea sunt datele problemei din testul de azi. Motorizarea nu este una noua, ea existând în gama Renault, dar și pe alte modele din grup ca de exemplu Dacia Duster sau Nissan Juke. Pentru Renault Clio, ea a fost disponibilă și în trecut, dar doar asociată cu o cutie de viteze automată EDC cu șase trepte. Acum poate fi comandată și cu cutie de viteze manuală cu șase trepte.

Motorizare

Renault-Clio-gt-line-11

Propulsorul pe benzină de 1.197 cmc supraalimentat dezvoltă 120 CP la 5.500 rot/min și un cuplu maxim de 205 Nm la 2.000 rpm. Datorită faptul că motorul are disponibil tot cuplul la turații destul de joase, îl face extrem de plăcut în oraș. Este viu și alert, iar cutia bine etajată îl ajută să miște repede mașina dacă situația o cere. Dacă apăsăm pedala de accelerație până la capăt, micul Clio se va dovedi suficient de rapid. Sprintul de la 0 la 100 km/oră are loc în 9 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 182 km/oră.

Cifra oficială în ceea ce privește consumul de benzină este de 5,3 litri/100 km pe un parcurs mixt. În realitate, exemplarul testat de noi a consumat în medie 7,2 litri/100 km.

Ținută de drum

Renault-Clio-gt-line-31

Deși versiunea GT-Line abordează un look sportiv, acest element nu se regăsește neapărat în ținuta de drum. Nu are nimic în comun cu mult mai rigidul Clio Sport, așa că Clio GT-Line este o mașină excelentă pentru oraș. Suspensia filtrează bine denivilerările inerente, dar uneori este zgomotoasă. În rest, își face bine treaba indiferent rulăm în oraș dar nu se face de rușine nici pe drumuri virajate. Dacă exagerăm cu pedala de accelerație, comportamentul subvirator își va face apariția.

Direcția este precisă și oferă suficient feedback, iar volanul este ușor de manevrat chiar și manevrele de parcare.

Renault-Clio-gt-line-22

Una peste alta, Clio GT-Line oferă o doză apreciabilă de plăcere a condusului celui de la volan. Și la acest lucru contribuie mai mulți factori. În primul rând cutia manuală cu șase trepte al cărei levier este precis la acționare, dar și pedalierul metalic cu iz sportiv. Scaunele sunt excelente pentru cei doi ocupanți ai locurilor din față și sincer abia aștepți să te întorci la volanul acestui model.

Design

Renault-Clio-gt-line-21

Odată cu faceliftul adus întregii game Clio, putem remarca o serie de modificări estetice. Pentru o mai ușoară identificare a unui Clio cu facelift este suficient să ne uităm la partea frontală. Luminile de zi la versiunea anterioară erau plasate intre faruri și sigla Renault, iar acum au fost integrate în faruri. Exemplarul nostru a venit echipat cu faruri LED (echipare de serie pentru versiunile GT-Line), ceea ce îi asigură o vizibilitate excelentă pe timp de noapte. De asemenea, versiunea GT-Line nu are proiectoare de ceață.

Interior

Renault-Clio-gt-line-1

La interior nu sunt chiar atât de multe modificări față de versiunea fără facelift. Avem același instrumentar de bord ce combină indicatoarele analogice (pentru turometru și indicator carburant) cu cel digital (vitezometru) și o consolă centrală dominată de un display tactil de șapte inch. Pentru exemplarul nostru, ecranul este interfața sistemului multimedia R-Link. Prin intermediul lui pot fi controlate sistemul audio Bose, conectarea telefonului prin Bluetooth, sistemul de navigație și diverse alte aplicații ce pot fi instalate.

Vizibilitatea este destul de limitată în spate din cauza lunetei foarte înguste, iar oglinda retrovizoare centrală este amplasată foarte jos, ceea ce uneori jenează privirea. Montantul din stânga este, de asemenea, suficient de gros, pentru a pune uneori probleme la virajele de stânga.

cli-09-crop

Echiparea GT-Line mai aduce o tapițerie specifică, ornamente negre pentru conturul geamurilor și volan îmbrăcat în piele cu inscripție GT Line.

Preț

cli-04-crop

Renault Clio 1.2 TCe 120 CP GT-Line costă 14.700 euro (TVA inclus). Prețurile pentru actuala gamă Renault Clio încep de la 10.700 euro pentru versiunea echipată cu motor aspirat de 1.2 litri și 75 CP și pot ajunge până la 24.550 euro pentru sportivul Clio RS Trophy cu motor 1.6 turbo de 220 CP.

cli-04-cropcli-09-cropRenault-Clio-gt-line-3Renault-Clio-gt-line-2Renault-Clio-gt-line-1Renault-Clio-gt-line-6Renault-Clio-gt-line-5Renault-Clio-gt-line-8Renault-Clio-gt-line-7Renault-Clio-gt-line-12Renault-Clio-gt-line-11Renault-Clio-gt-line-10Renault-Clio-gt-line-15Renault-Clio-gt-line-14Renault-Clio-gt-line-13Renault-Clio-gt-line-19Renault-Clio-gt-line-18Renault-Clio-gt-line-17Renault-Clio-gt-line-16Renault-Clio-gt-line-22Renault-Clio-gt-line-21Renault-Clio-gt-line-20Renault-Clio-gt-line-25Renault-Clio-gt-line-24Renault-Clio-gt-line-23Renault-Clio-gt-line-29Renault-Clio-gt-line-28Renault-Clio-gt-line-27Renault-Clio-gt-line-26Renault-Clio-gt-line-32Renault-Clio-gt-line-31Renault-Clio-gt-line-30Renault-Clio-gt-line-33

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)