autovit.ro

Analiză: Fiat 500 (2007-2016)

Fiat a relansat o interpretare modernă a modelului 500 în 2007, iar acest automobil cu tușe retro a devenit instant un bestseller pentru marca italiană. Este atât de popular încât la 10 ani de lansare, Fiat a preferat să facă un facelift intensiv în locul unei noi generații.

Fiat 500 a fost o mașină legendară a anilor ’60, iar constructorul italian a avut ideea să reînvie acest model într-o variantă modernă folosind exemplul celor de la BMW cu marca Mini.

fiat-500-6

Astfel, în 2007, Fiat lansa noul 500, o mașină de oraș extrem de simpatică, cu linii retro, dar cu tehnologie actuală. De fapt, platforma tehnică este comună cu cea a modelului Fiat Panda, la fel și majoritatea propulsoarelor. Fiat 500 excelează în mediul urban datorită dimensiunilor reduse și direcției ușoare. La viteze mai mari, suspensia își arată limitările, iar zgomotul la vânt devine destul de pregnant în habitaclu.

Interiorul retro l-a făcut un succes imediat pentru publicul feminin, plus faptul că aspectul poate fi personalizat după bunul plac al viitorului proprietar. La prima testare EuroNCAP din 2007, modelul 500 a înregistrat un scor maxim de cinci stele la testele de impact. La retestarea din 2017, după noile reguli mai dure, Fiat 500 a primit doar trei stele, fiind depunctată lipsa unui sistem automat de frânare în caz de urgență.

fiat-500-2

Versiunile cu motorizări pe benzină sunt cele mai răspândinte pe piața second-hand, în special propulsoarele de 1.2, 1.4 litri, dar și motorul turbo cu doi cilindri numit Twin Air. Versiunile diesel sunt mai economice, dar sunt foarte rare pe piața second-hand.

Deși Fiat nu are o reputație prea bună la capitolul fiabilitate, Fiat 500 s-a dovedit a fi un model robust. Platforma comună cu modelul Panda l-au ajutat să aibă o reputație aproape impecabilă. Singurele probleme raportate sunt legate de motoarele diesel, martorul „check engine” rămânând aprins. O vizită în service este necesară dacă acest lucru se întâmplă. De asemenea, la interior pot apărea sunete în bord, iar elementele de plastic se pot uza în timp.

fiat-500-4

Cele mai căutate modele sunt cele echipate cu motorul pe benzină de 1.4 litri și 100 CP, dar și versiunea cu motor de 1.2 și 70 CP este suficientă pentru uzul urban.

fiat-500-3

Prețurile pentru modelul Fiat 500 pot varia destul de mult, cu oferta de pe piața second-hand începând la 4.000 euro pentru modelele cu rulaje mai mari și ajungând până la 12.000 euro pentru exemplarele mai recente. Exceptam aici versiunile Abarth, care pot ajunge și la prețuri peste 20.000 euro.

 

3 Comentarii

  1. Catalin

    Puteti rectifica la capotilul siguranta, dupa noile teste, cele nemasluite, are doar 3 stele.

    • auto

      Poate te mai documentezi si apoi deschizi gura… Se pricep unii doar sa arunce cu noroi.
      Dupa regulile Euroncap din 2007-2008, Fiat 500 a primit 5 stele, si este la fel de sigura ca si acum, doar ca acum conform noilor reguli, se acorda maxim de stele la masinile care au sisteme automate de prevenire a accidentelor (sa poata frana singura la intalnirea unui obstacol) – dar aceasta tehnologie inca nu functioneaza corect 100% – dovada, mai la toti producatorii au fost teste care au esuat (de la Volvo, etc). Deci nu te poti baza inca 100% pe tehnologia asta – senzorii pot da gres in multe cazuri.

  2. Autos

    Este masina care isi pastreaza cel mai bine valoarea de revanzarea. O masina dupa 7-8 ani ajunge la jumatate din valoarea de nou, in comparatie cu aproape toate marcile premium, unde dupa 7-8 ani valoarea de piata ajunge la ~ 20-30% din pretul de nou. Deci merita cumparata, mai ales ca nu are egal la design pe piata, are garantie din start de 5 ani, este numarul 1 la vanzari in toata Europa la clasa ei, in fata rivalelor VW, Renault, Toyota, etc:
    http://carsalesbase.com/car-sales-europe/car-sales-segments/minicar-segment/

    Home » Car sales Europe » Car sales by segment » Minicar segment
    Car sales statistics for the minicar segment in Europe, updated every quarter.

    European sales 2017-Q1 Minicar segment
    May 5, 2017
    Sales of minicars in Europe lost 5% in the first quarter of 2017 with 360.000 units sold, compared to an overall market growth of 7,8%. Fiat remains segment leader with two models on top, and both outgroing the rest of the segment, to increase its total share to 31,5%. After reclaiming the lead from its sibling Fiat 500, the Fiat Panda consolidates its first place. In third place we still find the Volkswagen Up!, but the Toyota Aygo is just 700 units behind after taking third place in February.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)