autovit.ro

Test Autovit.ro: Jeep Renegade 1.6 Multijet 120 4×2

Jeep are ambiții mari. De când se află sub umbrela grupului FCA, marca americană specializată în SUV-uri și automobile de teren vrea să cucerească majoritatea piețelor și nu se mai concentrează doar pe piața nord-americană. Cel mai bun exemplul este modelul Renegade, un mini-Jeep produs în Italia, la uzina din Melfi.

Jeep Renegade este primul model al mărcii care nu este produs în Statele Unite ale Americii. Este rezultatul colaborării cu italienii de la FCA, iar platforma folosită este comună cu modelul Fiat 500X, chiar dacă cele două automobile sunt extrem de diferite ca design.

Jeep Renegade a fost bine primit pe piața europeană unde apetitul pentru SUV-uri compacte este în creștere. Cu un design pătrățos inspirat de clasicul Jeep Willys din anii ’40, Renegade este o apariție simpatică și atrăgătoare.

Motorizare

Gama de motorizări disponibile pentru modelul Jeep Renegade este formată din propulsoarele pe benzină de 1.6 litri și 110 CP sau 1.4 Turbo de 140 sau 170 CP. În zona diesel, Renegade dispune de motoarele 1.6 Multijet 120 CP sau 2.0 Multijet de 140 CP sau 170 CP.

Modelul pe care l-am avut la dispoziție era echipat cu motorul 1.6 Multijet de 120 CP, puterea fiind transmisă doar către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte.

Propulsorul se dovedește a fi destul de zgomotos în comparție cu cel 2.0 litri, dar oferă suficientă putere și cuplu pentru a face din Renegade un automobil agreabil. Motorul de 1.598 cmc oferă 120 CP la 3.750 rot/min și un cuplu maxim de 320 Nm începând cu 1.750 rot/min. Reprizele sunt suficient de susținute pentru a depăși fără probleme, însă timoneria cutiei de viteze cu șase trepte lasă de dorit, agățând la schimbarea din treapta a treia în treapta a doua.

În ciuda formei cu o aerodinamică mai pătrățoasă, Renegade nu suferă de zgomot la vânt atunci când rulăm pe autostradă. Renegade 1.6 Multijet 120 CP are nevoie de un pic peste 10 secunde să atingă 100 km/oră.

La drum, Renegade se dovedește a fi un partener de încredere. Deși are un profil destul de înalt, mașina nu se înclină excesiv pe viraje, iar suspensia independentă inclusiv pe puntea spate își face bine treaba. Exemplarul testat de noi nu avea tracțiune integrală, puterea fiind transmisă exclusiv către puntea față. Chiar și așa, Renegade nu se jenează să parcurgă drumuri neasfaltate, însă dacă dorim o variantă care va excela în acest domeniu atunci trebuie aleasă versiunea Renegade Trailhawk. Această versiune a fost gândită de inginerii Jeep pentru uz extensiv pe teren accidentat. Trailhawk vine cu o gardă la sol de 210 mm față de cei 190 mm cât are un Renegade standard, plus unghiuri de atac și degajare mai bune și protecții suplimentare

Design

Cu dimensiuni compacte, dar ceva mai lat față de concurenții săi direcți, Renegade atrage în primul rând prin designul diferit. Cu un aspect retro, dar robust în același timp, designerii grupului FCA au dorit să reinterpreteze o serie de elemente ale celui mai clasic Jeep din toate timpurile: Willys. De la farurile rotunde și grila clasică Jeep cu șapte fante, până a stopurile pătrate cu un X stilizat în interior, element inspirat de canistrele pe care modelul Willys pe avea în partea din spate. Mai mult, Renegade are ascunse în anumite elemente ale caroseriei mici elemente de design ce aduc aminte de clasicul Jeep din 1941. Descoperirea lor de-a lungul timpului pune un zâmbet pe fața proprietarului.

Exemplarul pe care l-am testat face parte dintr-o serie specială a modelului Renegade, numită Dawn of Justice. Această serie specială se diferențiază prin jantele negre, logo-urile Jeep vopsite în negru, precum și calandrul vopsit în aceeași culoare închisă.

Interior

Spațiul interior este suficient pentru o familie formată din patru membri. Designul pătrățos permite ca partea diin față să fie aerisită, iar elemntele din interior păstrează tema automobilului robust. Portbagajul are un volum de 350 litri, dar bancheta poate fi rabatată în caz de nevoie.

În ceea ce privește calitatea materialelor, Jeep poate îmbunătăți situația. Anumite plastice sunt tari, iar multe elemente sunt preluate de la modelele Fiat, ca de exemplu manetele pentru semnalizare și ștergătoare sau butoanele pentru sistemul de climatizare.

Poziția la volan este, însă, excelentă. Se stă suficient de sus pentru o bună vizibilitate, în ciuda montanților față destul de groși. Sistemul mmultimedia Uconnect este și el preluat de la Fiat și nu este cel mai modern sistem din lume, mai ales în ceea ce privește grafica afișată pe display-ul de doar cinci inch. Modelul testat de noi era echipat inclusiv cu sistem de navigație. De asemenea, am avut la dispoziție de parcare pentru mavrele cu spatele, însă camera video lipsea.

Preț

Jeep Renegade nu este cel mai ieftin model din clasa sa, ba chiar prețurile sunt ceva mai mari față de cele ale concurenței. Pentru un Renegade cu motor 1.6 Multijet de 120 CP și transmisie manuală cu șase trepte, prețul pornește de la 25.700 euro (TVA inclus). Dacă luam în calcul și variantele pe benzină, atunci prețurile pornesc de la 21.900 euro.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)