autovit.ro

Test Autovit.ro: Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i HSD Bi-Tone

Toyota mizează totul pe motorizările hibride. Este constructorul cel mai bine plasat pentru a întâmpina noul trend, având nu mai puțin de șase modele hibride în actuala gamă. În plus oferă un model cu propulsie hibridă în clasa mică, o ofertă rară în acest moment.

Toyota Yaris Hybrid există de ceva vreme în oferta constructorului japonez. A trecut prin două facelift-uri destul de importante, iar cea mai recentă versiune a trecut și prin mâinile noastre.

Numită oficial Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i HSD, cel mai mic model hibrid din oferta Toyota este o apariție interesantă. Cu un look modern și posibilitatea de a personaliza caroseria în două tonuri de culoare, Yaris are capacitatea de a întoarce priviri pe stradă. Dar mai importantă este tehnologia oferită. Cum dieselul trece printr-un con de umbră în Europa, din ce în ce mai mulți clienți se îndreaptă către automobilele propulsate de motoare pe benzină sau cu propulsie hibridă benzină-electrică.

Motorizare

Toyota Yaris Hybrid folosește un motor pe benzină de 1.5 litri cu patru cilindri și ciclu Atkinson asociat cu o cutie de vireze cu variație continuă E-CVT, un motor electric și un set de acumulatori Ni-Mh. Puterea totală dezvoltată este de 100 CP. Suficienți pentru ca Yaris Hybrid să poată accelera de la 0 la 100 km/oră în 11,6 secunde.

Bateria se află amplasată sub bancheta spate și este mai ușoară ca cea folosită de alte modele din gamă. Față de bateria folosită de modelul Auris Hybrid, este mai ușoară cu 11 kilograme. De fapt, un Yaris Hybrid este doar cu 90 kg mai greu față de un Yaris cu motor pe benzină.

După primii kilometri la volanul modelului Yaris Hybrid te impresionează rafinamentul la care Toyota a ajuns. Sistemul hibrid funcționează ireproșabil trecerile de la propulsia electrică la cea termică și invers fiind absolut insesizabile. Motorul pe benzină se oprește atunci când bateria este suficient de încărcată pentru a susține rulajul, iar repornirea acestuia este sesizabilă doar prin zgomotul specific și prin digrama animată care poate fi afișată pe displayul din bord, dacă dorim să vedem de unde provine puterea care animă mașină.

Rezultatul rulajului asistat de un motor electric se vede imediat în consumul de carburant. Hibrizii Toyota au ajuns să rivalizeze cu orice diesel. Folosit exclusiv în traficul bucureștean, modelul Yaris Hybrid testat de noi a înregistrat un consum ce a variat între 4,2 și 5 litri/ 100 km. Iar dacă am fi rulat exclusiv în modeul Eco, consumul ar fi fost și mai scăzut. Cifra oficială de consum pe care Toyota o raportează este de 3,3 litri/100 km.

Cutia CVT necesită un pic de obișnuință la utilizare, neexistând practic trepte dar Toyota a făcut progrese enorme la acest capitol.

Toyota s-a concentrat pe rafinarea ținutei de drum, iar zgomotele și vibrațiile au fost reduse, iar acest lucru se simte imediat ce ai parcurs primul drum la volanul modelului Yaris Hybrid. Suspensia a fost și ea optimizată, și chiar dacă nu se apropie de dinamica unui Ford Fiesta sau a unui Volkswagen Polo, nu se face cu nimic de rușine. Direcția a fost și ea îmbunătățită, asistarea fiind mai precisă.

De asemenea, Toyota oferă un pachet interesat de dotări la capitolul siguranță. Numit Toyota Safety Sense, pachetul de dotări include avertizarea și frânarea automată în caz de impact iminent, faruri cu comutarea automată a fazei lungi, sistem de avertizare pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare și citirea semnelor de circulație. Pentru un automobil de clasă mică, acest pachet de dotări este o ofertă unică.

Design

Designul actualului model Yaris a rămas neschimbat de ceva vreme. Este a treia generație a modelului de clasă mică, generație ce a fost lansată în 2011. Pentru a păstra modelul actual, Toyota a operat două facelift-uri importante, cel mai recent aducând blocuri optice noi cu lumini de zi LED integrate și un design nou al spoilerului față.

Mai mult, Yaris Hybrid poate fi comandată și în variante personalizate, caroseria fiind vopsită în două tonuri de culoare. Modelul testat de noi este varianta Bi-Tone albastru cu plafon negru, dar există și opțiunea roșu cu plafon negru. Deși designul general are deja o vârstă, designerii Toyota au reușit să îl mențină proaspăt.

Interior

Cel mai recent facelift a adus și un interior revizuit pentru Toyota Yaris Hybrid. Ambianța este proaspătă și emană calitate. Pe consola centrală avem un display tactil de 4,2 inch, prin intermediul căruia se poate control sistemul multimedia. Grafica nu este cea mai modernă, dar arată decent. Prizele de ventilație sunt noi și arată mult mai bine față de cele din trecut, iar volanul și levierul cutiei CVT sunt finisate în piele pentru acest nivel de echipare.

Spațiul interior este suficient pentru ocupanții locurilor din față, în timp cei de pe banchetă au ceva mai puțin loc la nivelul genuchilor. Portbagajul oferă un volum de încărcare de 286 litri, o valoare decentă în clasa mică.

Preț

Fiind un model cu tehnologie hibrid de generație nouă, modelul Yaris Hybrid are un preț ceva mai mare față de un model echipat doar cu motor termic. Prețurile pentru Yaris încep de la 13.130 euro pentru varianta de bază numită Terra Start echipată doar cu motorul termic de 1.0 litru de 69 CP. Varianta Yaris Hybrid are un preț de pornire de 16.700 euro pentru versiunea Terra. Modelul testat de noi, Yaris Hybrid Bi-Tone costă 20.235 euro (TVA inclus).

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)