autovit.ro

Studiu – emisiile de dioxid de carbon ar putea provoca 5.000 de decese pe an în UE

Viitorul motorului diesel nu este pus sub semnul întrebării doar de către explozia de modele hibrid și electrice, ci și de scandalurile tot mai dese care pun într-o lumină nefavorabilă acest concept de combustie. Un studiu recent efectuat la nivel european arată că emisiile de dioxid de carbon atribuite vehiculelor care au păcălit testele specifice pot fi responsabile pentru circa 5.000 de decese pe an.

 

Studiul de care este vorba a luat în calcul datele provenite cu începere din anul 2015, atunci când scandalul Dieselgate a devenit public. Deși mai mulți constructori auto sunt suspectați că ar utiliza dispozitive speciale pentru a genera emisii mai mici în cadrul testelor specifice, doar Grupul Volkswagen a avut de suferit în mod oficial până în acest moment.

La începutul acestei săptămâni, revista Enviromental Research Letters a publicat un studiu care reflectă situația poluării cu particule ușoare, emise de automobilele diesel. Astfel, în cele 28 de țări ale Uniunii Europene, la care s-a adăugat Norvegia și Elveția, studiul a arătat că în fiecare an survin circa 10.000 de decese care sunt direct atribuite particulelor fine generate de motoarele diesel. Dintre acestea, jumătate pot fi atribuite emisiilor de oxizi de azot care reprezintă diferența dintre testele care sunt realizate în laborator, acolo unde planează atâtea suspiciuni, și realitatea din traficul de zi cu zi.

Potrivit autorilor acestui studiu, dacă valorile înregistrate în laboratoare ar fi respectate atunci decesele survenite ar fi reduse la jumătate. Chiar și așa, valorile sunt alarmante și asta nu poate duce decât la accelerarea procesului prin care motoarele diesel vor fi înlocuite de sisteme de propulsie alternative, care au la bază motoare pe benzină și electrice.

Tot în cadrul studiului este relevat faptul că cele mai afectate țări sunt Italia, Germania și Franța, datorită numărului mare de mașini diesel și a populației ridicate. În acest moment, flota de mașini din Europa este jumătate compusă din motorizări diesel, după ce motoarele cu aprindere prin compresie au cunoscut o adevărată explozie de popularitate în anii ’90. Astfel, mai mult de 100 de milioane de automobile diesel circulă, în acest moment, în țările Uniunii Europene.

Motoarele diesel emit mai puțin dioxid de carbon, nociv pentru climă, decât cele pe benzină, dar cu mult mai mult oxid de azot. Acesta, în special dioxidul de azot (NO2), este un gaz extrem de dăunător pentru sistemul respirator.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)