autovit.ro

Range Rover, unul dintre cele mai luxoase SUV-uri din lume, primește un facelift important

De-a lungul timpului, Range Rover a reprezentat etalonul luxului în segmentul SUV-urilor de clasă mare. Între timp, a apărut o concurență importantă din partea celor de la Bentley cu Bentayga, în timp ce nici Mercedes-Benz nu a bătut pasul pe loc cu GLS. De aceea, britanicii au operat un facelift solid care aduce o serie de noutăți, printre cele mai importante numărându-se introducerea în gamă, pentru prima dată în istoria modelului, a unei versiuni plug-in hybrid.

 

Este evident că modificările au vizat toate capitolele cu care Range Rover se poate lăuda în fața clienților mărcii. Interiorul a primit noi materiale, finisări mai atent lucrate, dar și noi texturi pentru a crește nivelul de rafinament și lux. În plus, sistemul multimedia și de control este absolut nou în gamă, fiind parțial preluat de la nou-lansatul Velar. Astfel, pe consola centrală există două ecrane de înaltă rezoluție, cu o diagonală de 10 inchi, pe care sunt integrate toate comenzile importante. Prin intermediul sistemului denumit Touch Pro Duo s-a făcut trecerea de la comenzile fizice la cele tactile, cu conținut configurabil după bunul plac al șoferului. Mai mult, o serie de gesturi permit activarea anumitor funcții. De exemplu, pentru a avea acces la plafonul de sticlă este necesar un gest făcut prin fața oglinzii retrovizoare și acesta se pliază electric.

Pentru a trece la partea de motorizări, trebuie să notăm prima versiune plug-in hybrid din istoria modelului. Denumită P400e, aceasta poate rula până la 51 de km pur electric și integrează acumulatori litiu-ion de 13,1 kWh care se pot încărca între 2:45 ore și 7:30 ore în funcție de priza și rețeaua utilizată. Pentru a atinge puterea maximă de 404 CP, sistemul combină un motor termic de 2,0 litri și 300 CP cu unul electric de 115 CP. Astfel, Range Rover P400e poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde, viteza maximă în modul pur electric fiind de 137 km/h.

Printre alte versiuni de motorizare amintim dieselurile V6 (3,0 litri) de 258 CP și V8 (4,4 litri) de 339 CP. Propulsoarele pe benzină pornesc de la un V6 de 3,0 litri de 340 CP sau 380 CP și merg până la V8-ul de 5,0 litri, care dezvoltă 565 CP în versiunea de top. Ca și până acum, caracteristicile off-road au fost prioritare în dezvoltare, marele Range Rover fiind capabil de performanțe impresionante în teren accidentat, precum trecerea prin vaduri de apă de 900 mm. Pentru versiunile de top, foarte bine dotate, Range Rover va avea un preț care va trece de pragul de 200.000 de euro.

 

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)