autovit.ro

Analiză – circa 6% din mașinile SH din România au suferit reparații specifice unei daune totale

Achiziția unei mașini la mâna a doua este întotdeauna delicată, în special datorită lipsei de informații verificate despre proveniență, uzură și întreținere. De aceea, este mereu recomandată o verificare amănunțită înainte de a cumpăra mașina.

Potrivit unei analize emise de platforma InspectorAuto.ro, pe piața din România, circa 6% din mașinile verificate au avut daune care se încadrează la daună totală. Acesta este un motiv amplu de îngrijorare, mai ales că, în cele mai multe cazuri, reparațiile sunt făcute în condiții improprii, departe de cele optime pe care le impune constructorul mașinii sau un service dedicat de marcă. Asta se traduce print-o lipsă de siguranță uriașă, structura de rezistență a mașinii, dar și sistemele de siguranță nefiind certificate pentru a funcționa corespunzător.

„Din 1.000 de maşini verificate online în ultima perioadă, circa 14% au avut o valoare de reparaţie care indică avarii serioase, iar aproximativ 6% au avut avarii atât de mari încât ar fi trebuit să fie daune totale. Pentru a evita cumpărarea unei epave pe roţi recomandăm o verificare tehnică şi de caroserie într-o unitate service autorizată R.A.R., care face inclusiv test de grosimea stratului de vopsea şi verifică integritatea sistemului de siguranţă – airbag-uri, centuri, calculator airbag etc.”, a spus Mihai Cune, reprezentant al platformei InspectorAuto.ro.

O altă problemă extrem de gravă, dar des întâlnită este comercializarea mașinilor fără ca sistemul de airbag-uri să fie activ. Deși indicatorii din bord nu semnalează nicio problemă, airbagurile nu sunt active, existând numeroase probleme prin care se poate păcăli electronice mașinii sau doar indicatorul din bord.

”Dacă maşina prezintă urme suspecte în partea frontală sau se văd urme de intervenţie pe tragere, are elemente revopsite, data de fabricaţie a farurilor este mai nouă decât maşina sau îmbinarea elementelor de caroserie nu este simetrică, apelaţi la un service să verifice atent caroseria maşinii pentru urme de avarii majore şi pentru a vă arăta că există airbag în volan şi la pasager sau în montanţii parbrizului – operaţiunea durează aproximativ o oră şi cu ajutorul unei camere endoscopice se poate afla totul”, se arată în raport.

O altă problemă majoră este anularea filtrului de particule. Acesta se poate anula din soft-ul mașinii după ce a fost eliminat fizic de pe mașină, astfel că fără o verificare lipsa lui nu poate fi detectată. Fără acesta, este imposibil ca mașina să treacă un test RAR sau ITP.

”În multe situaţii, samsarii chiar vor anula filtrul de particule pentru ca maşina să meargă fără probleme şi să nu intre în modul de avarie, acea limitare la 3.000 de ture a motorului. După anularea filtrului de particule, maşina va funcţiona fără probleme însă va emite noxe ridicate şi fum, din când în când, la accelerări mai rapide. Cumpărătorul va afla abia la următoarea vizită la ITP că maşina lui are noxe peste limite şi are filtrul de particule anulat. Dacă vânzătorul susţine că maşina are filtrul de particule nou, schimbat, dar ea are sub 200.000 km se ridică mari semne de întrebare”, se arată în raport.

Indiferent din ce sursă cumpărați mașina, chiar dacă este adusă din Europa de Vest, nu treceți peste etapa unei verificări amănunțite. Aceasta v-ar putea aduce costuri uriașe ulterior, dar mai mult, văr poate pune viața în pericol prin lipsa elementelor de siguranță sau a reparațiilor improprii.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)